PDA

Vis full versjon : Noen tanker ved reisens slutt....

amor
16-08-2002, 01:09
Hei igjen magedamer :)

Er i det litt filosofiske hjørnet for tiden jeg tror jeg...for stadig dukker det opp noen setninger som absolutt må kunne kalles tankerekker. De plopper opp flere ganger for dagen og jeg føler at jeg blir litt "fjern" egentlig! :uff: Mulig det betyr at jeg nærmer meg slutten. Det gjør vi jo alle her inne nå :klapp:

Takk for en herlig reise. En reise igjennom mange dager. Mange uker og en reise som av og til har fortonet seg som en hel liten evighet. Igjennom en julehøytid hvor "laging av barn" var hovedtema...Et nyttår fullt av håp....Igjennom den herlige bekreftelsen - Gravid! :klapp: Igjennom vinter, vår og sommer. Nå som sommeren er på sitt varmeste her på Østlandet og virkelig plager vettet av de fleste høygravide. Herlige dager alle sammen. Med og uten plager, med håp og tro for fremtiden. Med tanker om tiden med barn i magen med sjokk over setningen; Her er det :baby: :baby: babyer!!!

Ja...jeg tror at jeg kunne ha holdt på i evigheter.

Takk for en fantastisk reise. En reise som for alltid har satt sine minner og spor i min sjel. Full av takknemmelighet. Full av beundring over egen kropp. En kropp som har utviklet to fantastiske frø. To store jenter. Ja...er det to jenter da? ;) Helt sikker kan jeg jo ikke være....*s* En kropp med en kjempemage. En mage som i sitt 4. sv. skap har fått strekkmerker. Ja...de måtte jo komme. Den størrelsen som var enorm allerede ved uke 20...Tror faktisk jeg kommer til å venne meg til og like de strekkmerkene som har kommet :leiseg: Et bevis på at jeg har satt barn til verden. nr. 4 og 5.

Det er jo bare fantastisk!

Takk for turen. Takk kroppen min. For døgn med forfedelig kvalme, med bekkensmerter, med søvnmangel, med hormonsvigniger av en annen verden, ved sengeleie da fødselen kunne komme så altfor tidlig. Takk for reisen.

En reise som aldri kommer tilbake og som jeg aldri vil tenkte tilbake på som noe annet enn utrolig fantastisk.

Nå starter snart et nytt kapittel. En ny reise. En reise med leven i huset fra glade barn. En reise igjennom småbarnstid og barneår. Igjennom ungdomstid og opprør. Jeg gleder meg!

Vemodig å ta farvel. Vemodig å legge tilbake et flott kapitell i livet. Et kapitell som aldri vil komme tilbake :leiseg:

Tusen takk for turen.

Karius
16-08-2002, 01:27
:leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg:

Som alltid så skriver du så rørende Amor!
det du beskriver er så riktig og levende...
Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, alle følelsene-tankene-forventningene-gledene og sorgene...
For som du skriver, så er det jo både oppturer og nedturer i løpet av et svangerskap.
Pleier å sammenligne det med en berg og dalbane jeg:)
man vet liksom ikke hva som skjuler seg bak neste sving og det går opp og ned.

Takk for at du er så flink til å sette ord på følelsene Amor:)

:findag:

fant
16-08-2002, 02:55
Så koselig et innlegg amor :)

Godt å se at du ser på de slik etter en tung, men spessiell opplevelse :)

:klem: :klem:

Robyn
16-08-2002, 04:10
Hei Amor!:)

Det er så sant som du skriver, det er en helt fantastisk reise vi snart har nådd enden på.

Nå på slutten som de fleste begynner å bli tunge og lei er det lett å glemme hvor fantastisk et svangerskap egentlig er. For selv om mange har slitt med plager av alle mulige slag er det nå helt ferdige, levedyktige små babyer som bor i magene våre. Om litt skal de ut og se dagens lys og gjett om vi gleder oss! For et mirakel!!!
Og gjett om det er verdt hver eneste søvnløse natt og hver eneste gang jeg har kastet opp!

Jeg er så glad jeg kom over de sidene her for en del måneder tilbake. Det har vært flott å kunne dele alle gleder og sorger med de fantastiske damene her inne!

Håper du ligger og sover søtt nå og får samlet krefter til du snart har dine nydelige to små jenter i armene.

:klem: fra Robyn, 35+5

Mormona
16-08-2002, 05:35
Amor :gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist

Dårlig gjort å servere sånne nydelige ord til ettertanke midt på natten da....kommer til å sitte her og tute resten av natten, jeg nå...snufs...

Men takk....takk for at du minner meg på hvilken fantastisk opplevelse jeg får være en del av. Takk for at setter så flotte ord på de minner og tanker som har vært siden jeg på julaften fikk vite at flere års strev endelig bar frukter....det er jo i grunnen verdt det....alle plager og vondter vi har slitt oss igjennom for å komme hit. Vi skal jo oppleve det privilegium å kunne kalle oss mamma. Noen for første gang...andre for 2., 3., eller til og med 4. og 5. gang. Vi har faktisk små levedyktige perfekte små mennesker i magen :)

Takk igjen for at du er den du er og takk for at du har latt oss få ta del i dine sorger og gleder gjennom et vanskelig svangerskap. Du er virkelig en inspirasjon for oss alle her inne, Amor :klem:

Nå er vi snart i mål. Noen av oss har allerede krysset mållinjen og banet vei for oss andre. Nasse ligger på sykehus nå og sover...forbereder kroppen på det som skal skje i morgen. Du har 12 dager igjen til du får dine to snå jenter i armene. Vi andre venter...ser etter tegn...ruger videre....

Du har helt rett....det er vemodig også....en vakker reise som nå er ved veis ende...

klem fra Mormona T-16

Bettan
16-08-2002, 10:57
God morgen, Amor :)

Så veldig vakkert du skriver. Jeg følte jeg kunne se meg selv for meg i alt du skrev, utenom det med barn nr. 4 og 5. Dette er den første for meg. Også det veldig spesielt.

Jeg er av de heldige som har hatt et veldig "enkelt" svangerskap. Jeg har hatt oppkast KUN 2 ganger, men har vært veldig kvalm. Ikke har jeg hobbitføtter, ingen bekkenløsning, heller ingenting annet av betydning.
Håper bare fødsel går like greit. Må si jeg gruer meg litt ja:eek:

Ha en nydelig dag, Amor. Takk for at du delte :)

Klemmer fra Bettan T-26

Hanneh
16-08-2002, 11:07
Hei på deg!
Må si at jeg felte en tåre over de vakre ordene du deler med oss:leiseg: Du setter virkelig fingeren på det vi alle føler under denne spennende reisen:klapp:
Takk for at du er du, og har delt dine tanker med oss i septemberklubben! Heltinnen vår:D

Stor klem fra Hanneh 34 + 6

Anne M
16-08-2002, 12:33
Sitter her med gråten i halsen ,dette var så rørende :leiseg:

Du er så utrolig flink med ord, Amor.
Kunne tenkt meg bare en liten flis av den egenskapen...

Sitter her helt stille etter å ha lest dette, et første som slår meg er at vi totalt sett kanskje ikke nyter å gå gravid fullt ut, og at vi bare streber etter å nå målet?
Samtidig er det noe vi aldri får oppleve igjen, det er en engangs-opplevelse, det er jo lett å bli vemodig bare av det...
Det andre som slår meg er at vi snart er feredig, får nesten lyst til å ha en mnd ekstra, bare kjenne på denne verdifulle følelsen litt til...

Trodde aldri jeg skulle kjenne gode følelser for de 16 ukene jeg kastet opp 24 t i døgnet,men det gjør jeg nå...
Uten de 16 forferdelige ukene, ville jeg ikke satt her nå,med struttende mage, smilet om munnen for det som venter meg ved reisens slutt!

Takk, Amor for at du satte ord på dette som vi nok alle føler,men gjerne ikke har tenkt for mye på?

Ønsker deg all mulig lykke med de små :hjerter:jentene:hjerter: dine, nå er det ikke mange dager igjen!!!

Varm :klem: Anne M + lillegutt 34+0 :baby:

Miro
16-08-2002, 12:49
:leiseg: :leiseg: :leiseg: Amor lille venn, (eller du er vel ikke så liten med :baby: :baby: i magen:blush:

Dette var utrolig bra skrevet, og beskrevet. Jeg har nok ikke vært flink nok til å tenke selv på den tiden jeg har bak meg. Har vært altfor opptatt av å tenke på tiden jeg har foran meg. Om de siste kanskje bare 2-4 ukene, om den første babytiden, om å lære seg å komme i rutiner. Bli kjent med den lille og hans personlighet. Spennende:)

Derfor var det ekstra godt å lese om noen som har tenkt den andre veien også, om tiden bak oss. Tusen takk Amor, du er en kjempedame (ikke i ordets rette forstand, misforstå meg ikke:o
:klem:

Ha en fortreffelig tid videre, og lykke til på den videre reisen:klem:

Miro:) T-16

Polyanna
16-08-2002, 14:05
Hei Amor, og takk for fine ord!

Jeg syns det er så rart at det nærmer seg slutten! Har liksom vent meg til denne tilstanden av ruging og forventning. Mamma minte meg i går på å nyyte disse siste ukene. "Det som kommer etterpå er så deilig, men også så annerledes og strevsomt!" sa hun. "Nyt følelsen av forventning og frihet". Kloke mammaen min!

Klemz,

Tidl. bruker
16-08-2002, 14:11
Bifaller det de andre har skrevet. Takk for vakre ord!!

:stakar: Må innrømme at det blir litt spesielt når det er DU som har skrevet det -vi vet tross alt hva du har vært gjennom de siste månendene!

Stå på, hold ut -nå er det ikke lenge igjen!