PDA

Vis full versjon : Hjelp eg er redd...

Nessie
21-06-2004, 13:50
Hei alle kloke,

Eg er nygravid, 6 uker på vei, og er så redd att noe har skjett. Det er ikke så lett når ting skjer med kroppen og en ikke vet ka det er. I natt våknede eg av att magen krampade -det føltes som om alle magemuskler spentes og det gjorde vont... :lei_seg: ... etter noen minutt sleppte det, og eg somnade igjen. Men idag føles det hele tiden som om mensen er pa vei -mensvont og hoven :undrer: . Har eg mistat min lille... eller kan det vare noen annet? Og hvis eg har hatt en SA, hvor lang tid tar det før mensen kommer? Noen som har erfaringer å dele?

Nenne
21-06-2004, 13:57
Jeg har også hatt det slik som deg. Noen små kramper, og "mensen-vondt". Men det har gått over for meg nå. Hadde det bare 1-2 uker da jeg var like langt på vei som du er nå! Vet ikke om det er vanlig å ha det slik, men alt står bra til med meg iallfall :nikker: , så jeg tror nok ikke du trenger å bekjymre deg. :lykketil: Du kan jo ringe til legen i tilfelle da. Han/hun kan kanskje gi deg et mer konkret svar!

Tidligere bruker
21-06-2004, 14:59
Jeg gikk også med mens-smerter i begynnelsen. Var helt sikker på at jeg kom til å blø, men det ble aldri noe av det. Så det behøver ikke å være noe galt, men som Nenne sier, det er bedre å ta en telefon til lege/jordmon, så slipper du å bekymre deg. :klemme:

Nessie
21-06-2004, 15:07
Takk for svar :blomst: !

Ska prøve og ta det rolig, men er ikke helt lett -eg har jammen blitt litt pessimist de siste 2 åren, der ting bare ikke gått vår vei...
Har prøvt få tak pa legen min, men han er ikke der... så det er vel bare å vente...

strålendeglad:)
21-06-2004, 15:37
heisann kjære du!!

jeg hadde det slik helt til uke 14 15, sterke mens smerter, men jordmor sa at så lenge det ikke var noen blødninger og at jeg følte meg i fin form ellers måtte jeg bare SLAPPE av.. det går så fint skal du se.
kan du ikke be mannen din om å stryke deg litt over magen, det blir jeg ihvertfall beroliget av..eller ta et bad, gjøre noe du liker kjempegodt, som kan få det litt på avstand. IKKE kjenne etter smertene...

plipp
22-06-2004, 08:52
Hei!
Det høres ut som om du har smerter fordi livmoren utvider seg, det er ingenting å bekymre seg for. Leddbåndene rundt livmoren strekker seg. Så det blir plass til en stor baby:)
Dersom det begynner å blø derimot, bør du kontakte en lege.
Lykke til!!

Hildemor
22-06-2004, 09:27
Det er ikke godt å være redd. Hvis du føler deg bedre av det, bør du kontakte lege/jordmor. Jeg tror at de smertene du har skyldes at livmoren forbereder seg. Den skal tross alt utvide seg ganske mye etterhvert. De smertene du beskriver ligner ganske mye på de jeg selv har hatt alle gangene jeg har vært gravid. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe å engste seg for.

Men jeg er ingen lege/jordmor. For å være på den sikre siden kan du jo kontakte noen som kan se på deg.

Dette går sikkert bra!