Vis full versjon : Blir ikke gravid...!?!
Unregistered
16-08-2002, 01:28
Hei hei!
Har visst litt vansker for å bli gravid... :leiseg:
Noen som har kjerringråd, tips etc som jeg kunne prøve ut?
Hva er dette med tempratur etc? Har ikke helt forstått det...
Tenkte jeg kunne prøve litt til før jeg evt går til gynekolog med dette..? :???:
Koz VIL BLI MAMMA! :mating:
Jeg forstår at du ikke har det lett.:uff:
Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide?
Har dere prøvd noe særlig mer enn 1 år, bør du rådføre deg med legen din. Det kan være medesinske årsaker til at det ikke går.:uff:
Det er selvfølgelig viktig å ha sex på de rette tidspunktene.
Eggløsningen skjer som regel mellom 12 -14 dag etter menstrasjonens FØRSTE dag. du får regne deg frem til når det passer, og så er det bare å stå på:D
Men snakk med legen din.
Fortvil ikke, dee får det nok til. Vi klarte det:klapp: og vi har prøvd i nesten 6 år.
Lykke til:)
Koz indi & egget 7+0
Unregistered
16-08-2002, 01:57
Det sier seg at om du får orgasme etter ejakulasjon så "hentes" spermiene opp dit de skal.
Om ikke det funker, så er det i hvertfall koselig å prøve :)
Spermiene finner veien uansett. Tror ikke du skal bekymre deg for det:)
Det viktigste er at spermiene er svømmedykktige, og at du har eggløsning. Uten det blir det ingen baby:uff:
Har dere prøvd lenge?
Koz indi & egget 7+0
Pernille
16-08-2002, 02:07
Kom inn på SnartGravid (http://www.snartgravid.com/plassen/messages/board-topics.asp), der er det mange damer som har greie på reproduksjon og vanskelighetene som kan oppstå i den forbindelse. :)
Håper jeg ser deg der da! :)
:klem:
Du har ikke EL når du har mensen da? Venninnen min prøvde ett år å bli gravid, uten at noe skjedde. Ultralyd av eggstokkene hennes viste at hun hadde EL under menstruasjonen... Så da kunne hun ikke skylde på Tante rød for å ikke ha sex lenger:)
En dame ved navn Rikke Bjurstrøm ga tidliger i år ut en bok med råd boken heter:
Snarveier til Svangerskapet 92 råd.
Jeg kjøpte den og leste den men trengte ikke rådene selv. Et par av tipsene virket lovende, og hadde jeg ikke blitt gravid i mellomtiden ville jeg ha prøvd dem.
Lykke til
Hei.
Kan fortelle deg at vi også prøvde lenge og bli gravide...
Etter 1 år gikk vi og undersøkte om det kunne være noe i veien for at vi kunne få barn..
Siden mannen min egentlig skulle hatt en operasjon når han var liten,men som ikke ble gjort så trodde vi kanskje at det kunne være årsaken.. (Den ene steinen hans vill ikke falle ned)..
Han hadde da fått beskjed om at dette kunne medføre at han ikke kunne få barn...
Men...det viste seg at det ikke hadde noe med det og gjøre.
Det viste seg at jeg hadde en syste på hver eggstokk..
Ble lagt inn for og få dette operert bort og 3 mnd senere var vi blitt gravide:klapp:
Så gå til en gynokolog og få det undersøkt..
Lykke til.
Klem,Annika 15+7
Spørs jo hva du mener med lenge!? :???:
Legene vil som regel ikke gjøre noe før det har gått 1 år. Har du gått lenge på p-piller, kan det også ha innvirkning.
Han kan øke kvaliteten sin ved å gå med løse bukser. Spise mye broccoli, tomater, vannmelon og holde seg unna alkohol og kaffe.
Og dere burde begge ta sink tabeletter.
Jeg vet godt hvordan det føles å få mensen gang på gang. Det er ikke gøy!
Jeg har et barn fra før som jeg ble fort gravid med.
Men denne gangen prøvde vi 2 1/2 år, og måtte ha prøverør. (Pga. eggstokkene mine tettet seg)
Ikke mist motet, det er mange som prøver lenge-og plutselig sitter det! ;)
Lykke til!
(10+4)
Uregistrert
28-11-2006, 23:02
Hei hei!
Har visst litt vansker for å bli gravid... :leiseg:
Noen som har kjerringråd, tips etc som jeg kunne prøve ut?
Hva er dette med tempratur etc? Har ikke helt forstått det...
Tenkte jeg kunne prøve litt til før jeg evt går til gynekolog med dette..? :???:
Koz VIL BLI MAMMA! :mating:
hei.
tempratur
tenker du på før og ved eggløsning. Kroppstempratuen øker med en halv grad ved eggløsning. visst du er usikker når du har eggeløsning kan du begynne å ta kropps temperaturen din daglig så ser du når den stiger. men husk å det er før og ved enn eggløsning som gjør at det er størst sjanse for å bli gravid.
hilsen
eva helene som også prøver å bli mamma
Caroline's mamma
28-11-2006, 23:09
Mål temp hver dag i 2-3 mnd, så du vet når eggløsningen er.
Ha sex hver andre dag etter siste menstrasjons dag.
Spis folsyre tabletter daglig
Røyker du og mannen så kutt det ut.Få deg en gyn sjekk hos legen.
MissPhun
28-11-2006, 23:12
Håper ikke HI sliter enda...
Altså, dette er en tråd som er over 4 år gammel. Synes kanskje det er litt teit å dra den opp igjen nå. Situasjonen til hovedinnlegger kan være en helt annen idag.
Jeg stenger denne.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.