PDA

Vis full versjon : Bildetapeter, endelig har de kommet tilbake!

Vintersol
23-06-2004, 18:33
Jeg har så lyst på en vegg med palmetapet på soverommet. Håper babyene setter pris på det; sterke farger, turkis hav og palmer som vaier på stranden. Jeg syns bildetapeter er så fint og harry, men mest kult. Har noen av dere bildetapeter? Hvor?

Jeg har ventet på at slike tapeter skal bli in igjen helt siden 80-tallet. Tror ikke de har begynt å selge dem før i det siste. Hadde en kjempefin tapet på barnerommet mitt da jeg var liten.

Lusk
24-06-2004, 15:27
Hei du :)

Har ikke dette selv og har ikke tenkt å få det heller, men...

...nå må jeg smile litt av minnene som dukker opp.
Moren til ei venninne av meg hadde en hel vegg med bilde av strand, vann, palmer, blå himmel og sol. Jeg husker jeg synes det var såååå stilig og komme inn på soverommet for det var akkurat som å være der selv :)

Håper du får tak bildetapeten din :klemme:

Kumilla
24-06-2004, 21:44
Jeg måtte også smile for meg selv nå...
Håper du får tak i sånn tapet som du vil :-)

Nordstjernen
24-06-2004, 22:22
Min mor hadde en slik hawaii solnedgang på ene veggen på soverommet.
Allerede som barn syns jeg den vær fæl, hehe.

Men smaken er som baken, ikke sant. ;)

calliope
24-06-2004, 22:25
http://www.kaccents.com/For_Home/Murals/Murals_5.htm

Bluelady
25-06-2004, 11:49
Heldigvis er smaken som baken ja ;) ... jeg synes det er grusomt stygt. Ikke harry engan, bare stygt, stygt...

Vintersol
25-06-2004, 13:15
Jeg kikket på de tapetene på den linken. Jeg vil ha en som likner på "Evening beach". Må innrømme at det var mange grusomme der. Palmetapeten er jo ganske stygg også, men samtidig så herlig. Herlig stygg!

Er det ingen som har bildetapet på veggen?
(Jeg har en misstanke om at det ikke blir slik jeg drømmer om når tapeten kommer opp på veggen. Kanskje jeg skal nøye meg med en liten en....)
Jeg en litt dus blåfarge på veggen på soverommet, men ingen bilder (ellers fargene hvitt, grått og lyse tremøbler). Vet egentlig ikke hva slags bilder som passer til soverom. Palmetapet er jo en bra løsning i et litt kjedelig rom.

Cilo
03-07-2004, 15:22
:fnis: Har nok ikke bildetapet vi heller.... :bryn: sin familie hadde en slik tapet med et stort sjøslag på veggen på stua da han var yngre (noe han var veldig fasinert av), men jeg tror ikke det blir noe slikt på oss med det første! :)

Athelas
06-07-2004, 11:45
Vi hadde bilde-tapet på veggen i ett kollektiv jeg bodde i i Stavanger, og det synes vi egentlig var ganske kult, fordi det var utrolig stygt! Det er jo ingenting som passer til ett slikt bilde, og hva i all verden skal man drasse inn solnedganger og strender inn i stuen for? Tror jeg hadde blitt gal... :fnis: Men ja, smaken er som baken!! Og takk for det!
Jeg ville heller kjøpt lerret i samme størrelse, og malt ett eget bilde med favorittfargene mine! Mye kjekkere å se på, og mye gøyere å vise frem! :nikker:

Dessi
18-07-2004, 19:19
Drit kult, det ønsker jeg meg oxo... Har hatt lyst på det lenge, men det er jo sååå dyrt...

Yrla
18-07-2004, 21:39
Vi hadde bilde-tapet på veggen i ett kollektiv jeg bodde i i Stavanger, og det synes vi egentlig var ganske kult, fordi det var utrolig stygt! Det er jo ingenting som passer til ett slikt bilde, og hva i all verden skal man drasse inn solnedganger og strender inn i stuen for? Tror jeg hadde blitt gal... :fnis: Men ja, smaken er som baken!! Og takk for det!
Jeg ville heller kjøpt lerret i samme størrelse, og malt ett eget bilde med favorittfargene mine! Mye kjekkere å se på, og mye gøyere å vise frem! :nikker:

:fnis: Veldig enig med Athelas

cathrine21
05-08-2004, 17:02
vi fant bildetapet i romania,men kjøpte ikke siden det er tungt og få med seg hjem!!!og de var BILLIGE!! tror det var ca 250 kr for det største bilde....husker ikke helt måla men men..de er ganske artige!! Har lyst på sånn som han jamie oliver har på kjøkkenet sitt jeg...sånn at det ser ut som et vindu og at det er en by utenfor..(paris ,new york ol)(TRENGER JEG OG FORTELLE AT JEG BOR PÅ LANDET?):flau:

Vintersol
05-08-2004, 18:39
He, he...

Blondie
05-08-2004, 20:48
YES!!!
Jeg har vokst opp med en slik bildetapet på do... (!)
Den var på kortveggen, så det første du så når du kom inn døra, var et vakkert fjell med skog og en liten bekk i forgrunnen...

Jeg har også ønsket meg slik tapet og mamma har sagt at de i sin tid kjøpte sin tapet på IKEA! :nikker:

Jeg venter i spenning! -og har hørt med et firma som kan kopiere opp hvilket som helst bilde jeg vil på tapet, men det kostet så mye at jeg har fortrengt det... :mumle:

Unicorn_76
15-05-2007, 15:24
http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Trender/2004/2004_08/fototapet.htm :)

Imp
24-05-2007, 02:08
Syns fototapet er råstilig. Blått hav og hvite strender er fint, men blir litt for kommers for meg. Husker at jeg så en slik vegg på Ikea for omtrent et år siden, men om de har det, er et annet spørsmål. Den veggen var fin! Skog med et teppe av hvitveis, og rommet var delt med en rad med bjørkestammer, skikkelig fint. Jatakk, I say...

Men det var mye fint på linken på den forrige siden her!

briskeby
01-06-2007, 14:01
Hei,
Foto/bildetapeter er jo råstilig og slett ikke harry og stygt. De som sier det kan jo ikke ha sett så mange flere en et slikt hawaii bilde fra gamle dager.

Og noen her inne skrev at det ikke passet med øvrig innredning - hva slags innredning har du egentlig da? Bonderomantikk over det hele? Da skjønner jeg det. Men de aller fleste har vel lyse vegger og kanskje litt moderne møbler. Da sitter det fint med en fondvegg av disse tapetene - eller på en dør, for det har jeg også sett har kommet.

Ser mye på svenske interiørprogrammer, da de er så utrolig flinke på å skape spennende miljøer og de bruker ofte foto/bildetapeter, både på kjøkken, barnerom og t.o.m i stuer.

Fant mange fine på www.shoporama.no (http://www.shoporama.no) der man også kan få fototapet utifra sine egne fotografier - mente jeg så noen her inne som skrev litt om det. Det var ikke altfor forferdelige priser på dette http://www.shoporama.no/produkt.php?product=229&kategori=3.

Jeg var ikke så tøff selv når jeg bestilte tapet derifra, men fant en fin en til min stue som går i sort/hvitt/grått, som jeg synes var veldig fin -
http://www.shoporama.no/produkt.php?product=226&kategori=3, vad synes dere? Denne tenkte jeg ha på en lang vegg i stua og så ikke ha noe særlig mere på den veggen.

Her er en link til de tøffeste fondbildene jeg har sett vaffal (de er til dører da):http://www.shoporama.no/produsent.php?id=7

Lykke til med annerledes vegger og retro-oppussing!
:mumse:

Selv må jeg styrke meg med litt boller først - pusse opp er både slitsomt og morsomt...

Imp
03-06-2007, 02:13
Det var mye fint på den shoporamasiden, det togbildet kunne jeg godt tenkt meg på et barnerom =)

Men jeg syns det var dyrt nok..900 for et bilde som passer til ei dør..og nesten 500 for kvadratmeteren hvis man vil ha et eget bilde, da blir det veldig fort 2-3000 kroner om man vil dekke en vegg og bruke hele bildet...
*sukk* Jaja..