Vis full versjon : Ma
Jubeljenta
24-06-2004, 10:54
Til dere som har opplevd MA:
Vet dere hva sannsynligheten for dette er ( i forhold til feks. SA)
Mistet dere symptomene?
Hvordan merket dere det?
På forhånd takk :)
Josefine
24-06-2004, 12:41
Til dere som har opplevd MA:
Vet dere hva sannsynligheten for dette er ( i forhold til feks. SA)
Det veit forhåpentlegvis andre....
Mistet dere symptomene?
Nei
Hvordan merket dere det?
Her er det vanleg med UL for å fastslå om ein er gravid. I veke 7 kunne ein framleis ikkje sjå noko foster, difor var eg tilbake i veke 8. Då hadde fostersekken (er det ikkje det det heiter???) rettnok vokse litt, men der var framleis ikkje noko foster. Mest sannsynleg døydde det før 5.-6. veka. Eit par dagar seinare begynte eg å blø litt, var på legevakten (var sjølvsagt helg...) og fekk time til utskraping på sjukehuset dagen etter.
Nordstjernen
24-06-2004, 12:43
Om dere ikke fikk blødninger, oppdaget det på annen måte; ble det oppdaget på ordinær UL?
Hva er andelen på de som må ha utskrapning og de som kroppen ordnmer opp hos selv?
Jeg hadde en MA for ca. to år siden. Oppdaget ingenting før jeg fikk blødninger i uke 9-10. Fikk da ul, og fosteret ble konstatert å ha "stoppet opp" ved ca. 6 uker. Ble satt opp på utskrapning ca. 1 el. 2 uker senere (husker ikke helt nøyaktig), men legen regnet med at det ville komme ut av seg selv innen den tid siden jeg hadde blødninger og murringer. Det gjorde det da også. Jeg mistet graviditetssymptomene gradvis fra 8-9. uke (har aldri hatt andre symptomer enn spenninger i brystene), men var ekstremt trøtt og svimmel de siste 2-3 ukene. Om det var pga graviditeten eller aborten vet jeg ikke.
Jeg har aldri hørt at det på statistikk skilles mellom SA og MA. Resultatet blir jo likevel det samme...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.