Vis full versjon : Og alt var bra
Har vært til legen nå i kveld, og alt sto bra til. Han tok likså godt hele første sv.skapkontrollen, ennå jeg skal til fastlegen min neste fredag. Og jeg fikk se babyen. En liten klump på 13 mm. Og hjerte slo:)
For kvalmen min fikk jeg resept på reisesyketabletter. Men etter å ha snakket med mamma, ble jeg litt usikker på om jeg i det hele tatt bør ta dem. Hun fortalte om noen barn som fikk misdannelser etter at mødrene hadde fått reisesyketab. mot kvalme. Og når jeg hørte det ble jeg selvfølgelig skremt:???: Noen andre som har fått det mot kvalme? Eller noe annet?
Jeg fikk desverre ikke bilde med. Men det får vi ha tilgode til h*n blir større.
Cazandra
16-08-2002, 02:27
:klapp: Så bra:klapp:
Herlig å se babyen *sukk* :baby:
Det med kvalmen og reisesyketabletter vet jeg ikke så mye om. Det finnes jo tablettre som gravide kan bruke da.
Har du prøvd B12 vitaminer:???:
Det hjalp hos meg!
:klem: fra meg strax 8+4 :)
:klapp: :kidoki:
SUPERT, Anita!!:)
Flott at allt var bra :klapp:
Lykke til videre!
(10+4)
Jeg jobber i apotek, og vi selger en gang i blandt Postafen til gravide som har fått beskjed av legen at de kan ta det.
Hadde det vært raportert om fostermisdannelser ang preparatet ville ikke legen ha skrevet det ut til deg.
Men det er VELDIG viktig at man ikke tar noe som helst legemidler især de første 3 mnd uten å ha konferert lege, selv om det er enkelte ting som er trygt å ta.
Ellers kan du jo ta en titt på felleskatalogen.no og søke på det du har fått forskrevet, der står det alltid om graviditet/amming og bivirkninger.
Klem fra Hilde 10+4
Hilde - jeg har fått prostafen. Så jeg regner med at det er trygt. Har ikke tatt noen ennå, men har prøvd med b-vit og ingefærtab. Og det hjalp litt.
MetalMamma
17-08-2002, 15:36
Ang. POSTAFEN: jeg fikk også skrevet ut resept på dette fra legen min fordi jeg ikke berget særlig av verken vått eller tørt de 4 første mnd.. :spy:
Jeg brukte de aldri, men både lege & apotek forsikret meg om at dette er aldeles ufarlig!
Dette du hørte av din mor, er noe jeg også snakket med MIN mor om, for på 40-50 tallet (?)var det mange som fødte barn med misdannelser pga. den typen tabletter som var i bruk DA.
Men dette skal visstnok være noe helt annet enn hva vi får idag!
Hmm... disse stakkars små :leiseg: fikk en spesiell "betegnelse", men jeg klarer ikke å huske hva det var... :???:
Uansett; håper du ikke er fullt så bekymret etter svarene du får her inne! :)
Klemmer fra MetalMamma & Første-Knøtt :baby: (35+1), på besøk fra Septemberklubben
Tidl. bruker
17-08-2002, 16:34
Vet vhordan det er å se den lille:D . Så min første gang i uke 7 og nå 11+1. Gleder meg til skal bli mamma igjen:D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.