PDA

Vis full versjon : Fostervannslekkasje..?! (litt langt)

Lykke
16-08-2002, 04:06
Heisann ! Jeg fikk en litt ubehagelig avslutning på en ellers så fin ferie i Italia.. Da vi skulle reise til flyplassen i Roma på hjemreisedagen oppdaget jeg at jeg var plutselig så himla våt i trusen. (Blank,klar væske som luktet litt annerledes enn det pleier.) Jeg la inn papir, og var på toalettet en stund senere og det var kommet enda mer. Ble redd og sa ifra til samboer., som selvsagt
ble bleik og redd han også. Kjente hele tiden at barnet var aktiv, og jeg tolket det som stressymptoner og at noe var galt. Det var en jæ... flyreise hjem til Norge. Da vi endelig kom hjem (etter 12 t. reising/venting) ble jeg sendt rett på KK av jordmor. Og selv om det var en travel kveld /natt , ble jeg tatt veldig godt vare på og de tok masse prøver(ubehagelige) og sjekket meg skikkelig.
Ene prøven ble positiv på fostervann, og da måtte jeg ligge inne til neste dag, og gjenta alle prøvene. Jeg var da tett, og alt så fint ut. De kunne ikke si hva som hadde skjedd, eller hvorfor.
Det kunne være fostervann. Det kunne også være en spesiell
utflod som noen gravide fikk.Og den ene (følelsesløse ) pleieren sa at det "kunne jo være at jeg hadde tisset på meg.."(!) Det ble tatt UL av baby, som hadde det bra, og konstatert mye fostervann (mer enn vanlig),.. kanskje DET forklarer den store magen min !? Det viktigste var at alt stod bra til med den vesle, og at h*n ikke var tenkt å komme til verden ennå... i 24 uke. Men det var en ekkel opplevelse, og jeg har fått 40 % sykemelding for å være mer i ro. Samvittigheten min var veldig mørk og dårlig for den vesle, ettersom vi hadde gått MYE og "styrt på" 14 dager på ferie, så jeg foldet hendene mer enn EN gang på vei til sykehuset at dette måtte gå bra, og at hvis det gjorde det skulle jeg roe ned tempoet betraktelig..Jeg tar iallefall en slik advarsel alvorlig, og har skjønt alvoret. Men ALT står bra til , og vi er kjempelettet og glade for det ! Er takknemlig for hver dag som går, og som den vesle kan vokse seg sterkere på.
Klem fra Lykke 24+2 :baby: