Vis full versjon : jordmor??
Heisann
Er det noen som har erfaringer/meninger om det er en fordel om å gå både til JM og lege??
Er litt usikker selv på hva jeg skal gjøre.
Klem fra Trosvik og nurket:baby:
7+6
Jeg synes at jordmor er den som har hatt best tid til meg. Hos legen så er det kun det målbare som er viktig føler jeg, følelsene kommer i bakkant. Men jordmor ser mer helhetlig tror jeg.
Selv har jeg hatt en kombinasjon av lege og jordmor. Tror det er ca 3 ganger legekontroll i løpet av svangerskapet. Og oftere selvfølgelig hvis det er noe ekstra.
Jeg vil anbefale å gå både til lege og jordmor, med hovedvekt på jordmor :).
Jeg var dessverre en av dem som ikke fikk jordmor i forrige svangerskap, og det savnet jeg veldig. Legen var veldig OK, men han var av den formening av at gravide egentlig ikke hadde noe på et legekontor å gjøre, de er jo ikke syke! Så jeg ble undersøkt etter alle kunstens regler, og dett var dett. Fikk time til privat jordmor helt på slutten, og det var noe helt annet! Hun pratet om så mye mer, følelser og redsler, fortalte om fødselen og hva vi kunne forvente, og hun snakket mye med mannen min.
Nei, gå til jordmor hvis du har sjansen. Jeg har allerede bestilt min første time!
Albertine med ukjent termin
Linejenta
28-10-2002, 12:03
annenhver gang til lege og jordmor. Jordmor har nok mer tid, men jeg syntes likevel det er kjekt å være hos legen...
Heisan:)
I dag har jeg ringt jordmor og bestilt time...skal dit i desember!
Takk for rådene deres..Hyggelig at dere bryr dere:klapp:
Klem fra Trosvik og nurket
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.