PDA

Vis full versjon : Har dere med noen på ultralyd?

Delaylah
26-10-2002, 22:08
Selv er min samboer med hver eneste gang vi går på ultralydkontroll og jordmorbesøk. Lurer på hvordan andre har det. Går dere alene, med en venninne eller med kjæresten/mannen/samboeren?

Tidl. bruker
26-10-2002, 22:15
På ultralydkontrollen jeg har hatt, var min mann med. På den neste skal jeg antagelig gå alene. Svangerskapskontrollene går jeg på alene.

Klemz

IzziCreo
26-10-2002, 23:19
Min samboer er med på alt av UL og kontroller :) Vi ville ikke gjort det annerledes, og jeg tror det er viktig at vi involverer mannen mye. Vi går tross alt og bærer på dette underet, mens de må oppleve dette gjennom oss.

Klem Suzie Q 34+5

Fisk
27-10-2002, 01:41
Her har pappaen vært med på ultralyden i uke 18 og en samtale med jordmor (+svangerskapskurset), men ellers har jeg gått alene til kontroller. Han har spurt om jeg ville at han skal være med mer, men det har jeg ikke hatt behov for, så jeg har sagt at han kan være med hvis han vil, men at han ikke behøver det for min skyld. Har heller fortalt han etter kontrollen hvordan det har gått.

Dette har fungert best for oss :)

Kwistin
27-10-2002, 01:50
Sambo er med på UL :)

MokkMokk
27-10-2002, 13:41
På de 6(!!) UL-kontrollene jeg har hatt til nå, har jeg ikke hatt med meg sambo eller noen andre.
Men det er primært fordi man trodde noe var galt, og da er det jo ikke fullt så kos med undersøkelsene liksom..

Sambo skal helt sikkert være med på den ordinære UL'en, men kontrollene kommer jeg nok til å gå på alene.
Kanskje med unntak av en gang eller to hos jordmor, om det lar seg gjøre, rent praktisk. :)

Klem,
verene 7+5

Pia
27-10-2002, 14:07
Da vi ventet barn i 2000 fikk storebror på 14 år vere med oss på UL . Han syntest at det var stort å få se sitt etterlenktede søsken på skjermen :)
Da vi var på UL nå i uke 19 var det bare jeg og sambo som var der. Vi hadde med oss videokamera og filmet så barna hjemme også fikk se :)

Pia & :baby: 24+0

Lica
28-10-2002, 00:29
Samboeren min var med på ul!!! Tror nok ikke jeg ville hatt noen andre med... Ellers har han vært med på alle kontrollene etter uke 28...:) Synes det er kjempe fint å ha han med slik at han også får informasjon om fødsel o.l av jordmor!!!:)

Lica (34+3)

Lillan
28-10-2002, 10:50
Mannen min kom pustende og pesende løpende inn på kontrollrummet der jeg hadde UL, et par minutter etter den startet. Ble sittende i bilkø, og løøøøp hele veien fra parkeringshuset ved SiA... Stakker... :p Men ULen skulle han ikke misse nei!!! Vi er begge meget glade at han rakk den, for det var en stor opplevelse for den blivende far! Ble helt rørt han.

Har gått på legekontroller alene, men ofte hatt mannen ventende i venterummet. Det kom nå frem at han gjerne hadde vært med inn, men trodde ikke det gikk ann...
Trudde ikke det var så viktig for han jeg, så det var jo litt leit. Har jo kanskje bare en kontroll igjenn...

snart mamma IGJEN !
28-10-2002, 10:59
I de to foregående svangerskapene har jeg hatt med meg mannen min, og når vi har vært ferdig har vi gått på cafe og bare koset oss. Den ordinære ultralyden har vi tatt som en fridag og bare koset oss.

Denne gangen har vi invitert min mor til å være med for hun har aldri sett noe sånt så vi ville at hun skulle få oppleve det.
Blir nok cafe besøk med en smilende mormor etterpå tenker jeg.

Aud
28-10-2002, 11:51
Min mann har allerede 3 fødsler på baken, 3 veldig forskjellige fødsler, og har utviklet mer og mer angst for sykehuset.
Vi har et barn sammen fra før, og den forløsningen endte med et ganske dramatisk hastesnitt, mannen min lovet da seg selv at dette var sidte gang.. Så ble jeg tvillinggravid, og han får pusteproblemer bare jeg nevner fødsel.. Vi har snakket mye om dette, og han ønsker å være med og være en støtte for meg, derfor er han med på alle ultralyder, de foregår på sykehuset, en slags "fobiavvending" fram til fødsel.. Forrige gang var han ikke med på UL, kanskje det blir lettere denne gangen? (Håp, håp)..

Aud :baby: :baby: 14+3

Linda1
28-10-2002, 15:53
Jeg har hatt så mange ul at jeg har mistet tellingen, men samboer har vært med på alle kontroller og undersøkelser.

Storesøster var med på en ul i uke 18. Hun syntes det var kjempestas og se sine to søsken på skjermen :klapp:

Samboer tar det som en selvfølge at han skal være med på alt, og det er jeg glad for!

Termin: 08.03.03

Qatrine
28-10-2002, 15:57
Hah! Det er første gang jeg har sett en spørreundersøkelse hvor det er 100% på ett alternativ:)

Jeg har også med samboer:)

cormatic
28-10-2002, 16:15
Jeg skal nok også ha med meg samboer på UL, både på ordinær og på alle de andre jeg skal ha i forbindelse med forskningsprosjektet som foregår her i Bergen...

:baby: 13+1 i dag

Idamor
29-10-2002, 11:01
Mannen min er med på hver eneste ultralyd (har hatt 3 i alt hittil og skal på en tili januar). Han synes det er like flott som jeg å se det lille nurket...:)

Vinga
31-10-2002, 15:04
Samboeren min var med på ultralyden; den ville han ikke misset for alt i verden tror jeg :D

Kontrollene drar jeg på alene. Han er selger og har ikke tid.

xina
01-11-2002, 19:12
Samboeren min var med på UL :)

Klem fra Xina.

Tidl. bruker
01-11-2002, 21:12
Har vært på 2 UL, og samboer var med begge ganger + at jenta vår (5 år) ble med på den ordinære UL;)

Kjekt å ha med noen ja!

Bluelady
05-11-2002, 14:20
Mannen min var med på ultralyd, og det var en minst like stor opplevelse for han som for meg :D
På kontrollene går jeg alene, men kommer nok til å ha med mannen min på dem mot slutten av svangerskapet. Vi har ikke bestemt oss for om vi skal gå på svangerskapskurs eller ikke. Hvis vi ikke skal gå skal han i hvert fall være med til jordmor den timen hun skal gå igjennom fødselen.

Tidl. bruker
06-11-2002, 20:36
Mannen min er ofte med på kontrollene også, så vidt det passer med jobben. Det gjør det som regel, siden han bestemmer arb.tid litt selv.:) Og han har vært med på begge UL.