PDA

Vis full versjon : Hartan tvillingvogn?

Vintersol
27-06-2004, 22:09
Vi har tenkt å bestille Hartan tvillingvogn fra Tyskland. Den er veldig billig, omtrent halv pris av vanlige tvillingvogner her til lands. Også ser den veldig fin og praktisk ut på bildet.

Er det noen som har erfaring med Hartan tvillingvogn, har hørt om den eller har tenkt å kjøpe?

IzziCreo
27-06-2004, 23:49
Er det en slik en :???:

Hvis det er det har du tenkt på at det kanskje ikke er så praktisk med slike forhjul i vinter-Norge? Men kanskje du bare skal bruke den på kjøpesenter o.l? Har ikke erfaring med Hartan, men vet de selger merket på Barnevognhuset Rudo i Oslo. Hvor mye skal du gi for vognen i Tyskland? Hvilket nettsted skal du kjøpe fra?

Selv skal vi høyst sannsynlig kjøpe EasyWalker Duo søsken/tvillingvogn fra Nederland (koster ca 5000,- med en bag, regntrekk og frakt)

Legger også ved InStep Safari som fås kjøpt i Oslo :) (koster 3995,-)

Lykke til med vognkjøp :vink:

Vintersol
28-06-2004, 13:24
Hei!

Takk for tipsene!
Er enig i at forhjulene til Hartanvognen kanskje ikke passer på norsk vinterføre.
Har du en nettside til den lyseblå vognen fra Nederland? Det så veldig praktisk ut.

IzziCreo
29-06-2004, 03:22
Jepp, det har jeg vet du :blunk:

www.babyplus.nl
www.bebiezaak.nl

Den nederste er det flere NM brukere som har bestilt fra og får super service :nikker: Flotte bilder på den første site'n.
Flere NM brukere skamroser EW'en faktisk :) Det blri nok denne på oss tenker jeg.

Likte også Hartan vognen, og det at man kan snu styret. Men det var de små hjulene da :p De tror jeg ikke duger bra i snø og slaps gitt :dåne:

Instep'en får du kjøpt på www.barnevogna.no

Lykke til :vink:

Vintersol
29-06-2004, 22:58
Tusen takk :klemme:

Lea
11-07-2004, 15:45
Her er et tips til...

Søsken-/tvillingvogn fra MotherCare (http://www.mothercare.com/invt/lt1384)

IzziCreo
12-07-2004, 13:36
Her er et tips til...

Søsken-/tvillingvogn fra MotherCare (http://www.mothercare.com/invt/lt1384)

Det er faktisk den samme som bilde nr 3 ovenfor her :blunk: Vognen har nemlig forskjellige navn rundt om i verden (Schwinn i USA). Og tro meg - hadde jeg fått tak i den vognen hadde jeg kjøpt den på flekken :hyper: Men MotherCare sender ikke vognen utenfor UK :( Så da blir alternativet å dra over for å kjøpe den evt...

Lea
12-07-2004, 14:28
Jeg skjønner ikke helt at det er samme vognen jeg da.. :undrer:
Har de samme produsent da, er det det du mener? Iallfall har årets modell fra MotherCare andre hjul i år, og leveres med poser og regntrekk i motsetning til den vognen øverst til høyre. Fant den forresten hos barnevogna.no (http://www.barnevogna.no/index.php? LANG_CODE=NO&TYPE=page3&LEVEL=list&ID=3) under navnet Safari Dobbel.

Får mer for pengene hos MotherCare hvis du kjøper i England. Jeg trodde forresten at de kunne sende til Norge jeg.

Har ikke satt meg 100 % inn i alle disse vognene, men jeg har foreløpig bestemt meg for den fra MotherCare. Kjenner noen som tar med vogna fra England til meg om et par måneder.

Lea
12-07-2004, 14:33
Tok en telefon til barnevogna.no jeg..
De visste ikke noe om at akkurat den vogna gikk under andre navn andre steder.
Hadde heller ikke hørt om noen i England som hadde agentur på den vogna, men hun var litt usikker.

Safari Dobbel er amerikansk og leveres fra Instep. Den har ikke ekstrautstyr som fotposer slik som vognen fra MotherCare har.

Ja, noe klokere vet jeg ikke om jeg ble..

Happy
12-07-2004, 15:05
Lea: Safari Dobbel leveres fra InStep, men er produsert av GT (Graco). Urban Detour leveres av Mothercare og er et samarbeid med GT (Graco).

Vognene er ikke 100% identiske, men jeg vil nok tro at mellom 80-95% ikker er så langt unna ;).

Videre kan ikke denne vogna sendes til Norge (Europe zone 1, om jeg tolket dette riktig) og de vognene som KAN sendes til Norge blir utrolig dyre da Mothercare skal ha 75% av kjøpssummen for å sende den. I tillegg kommer norsk tollavgift. Om man ikke selv kan reise til England (eller kjenner noen der som kan handle) så blir det derfor uforholdsmessig dyrt. Å kjøpe vogna brukt eller "brukt" på f.eks E-BAY blir ofte MYE rimeligere.

Pulsatilla
14-07-2004, 11:27
Sjekk også TFK-vogna Twinner II. Har hørt veldig positive meldinger om den inne på www.tvillingforum.com (http://www.tvillingforum.com). Du kan se den her (http://www.babyjungle.nl/english-twinners.htm). Forhandles i Norge av 0-4 (CC Vest) bl.a, men det blir billigere å bestille fra Nederland (eventulet Tyskland, men det er bare i NL at man får hardbagger, hvis det er aktuelt for deg)

nurket
18-07-2004, 16:45
Jeg vil si at svinghjul foran er et must på tvilling-søskenvogn jeg da :nikker:

Så jeg ville gått for Safari Instep. Selv har jeg Urban Detour fra Mothercare - super vogn :hyper:

Lea
20-07-2004, 21:18
Happy: Takk for infoen! Ble mye klokere nå.

Suzie Q: Jeg mener fortsatt at det er så stor (liten) forskjell mellom vogna fra Instep og vogna fra MotherCare i england at det er vært å nevne sistnevnte. :blunke:
(Har man mulighet for å hente vogna fra MotherCare i england, både sparer man over 1000,- + at du får med mer tilleggsutstyr.)

IzziCreo
20-07-2004, 22:58
Happy: Takk for infoen! Ble mye klokere nå.

Suzie Q: Jeg mener fortsatt at det er så stor (liten) forskjell mellom vogna fra Instep og vogna fra MotherCare i england at det er vært å nevne sistnevnte. :blunke:
(Har man mulighet for å hente vogna fra MotherCare i england, både sparer man over 1000,- + at du får med mer tilleggsutstyr.)

Jepp, er enig med deg - skulle som sagt gjerne hatt den vognen selv :blunk: En ting jeg også har bitt meg merke i er at hjulene på MC vognen virker mindre enn Instep'en...
En annen ting jeg kan nevne er at garantien til MC opphører om man frakter varen ut av landet, det stod det ihvertfall i mailen jeg fikk fra dem ang å sende vognen til Norge (som de da ikke kunne). Men skal man over så er det penger å spare helt klart - om man tør ta risken med å miste garantien.

Happy
21-07-2004, 00:26
Jepp, er enig med deg - skulle som sagt gjerne hatt den vognen selv :blunk: En ting jeg også har bitt meg merke i er at hjulene på MC vognen virker mindre enn Instep'en...
En annen ting jeg kan nevne er at garantien til MC opphører om man frakter varen ut av landet, det stod det ihvertfall i mailen jeg fikk fra dem ang å sende vognen til Norge (som de da ikke kunne). Men skal man over så er det penger å spare helt klart - om man tør ta risken med å miste garantien.
Ja, den nye modellen av Urban Detour til MC har mindre hjul bak enn den til InStep (som tilsvarer en tidligere Urban Detour-modell). Jeg forstod det sånn at det hadde noe med vekt å gjøre. Det med garantien fikk jeg ikke vite noe om da jeg ville kjøpe vogn fra Mothercare.. merkelig at de ikke sa det i min mail også. Sikkert bare forskjell på hva de gidder å fortelle.

IzziCreo
21-07-2004, 13:01
Det med garantien fikk jeg ikke vite noe om da jeg ville kjøpe vogn fra Mothercare.. merkelig at de ikke sa det i min mail også. Sikkert bare forskjell på hva de gidder å fortelle.

Ja, tror det er litt sånn hvem man treffer på :undrer: For jeg fikk vite at det slettes ikke var mulig å sende den, mens du fikk vel vite at de kunne sende hvis de tok 70% av kjøpesummen eller noe slikt i frakt :gal: :uff:

Happy
21-07-2004, 20:20
Ja, tror det er litt sånn hvem man treffer på :undrer: For jeg fikk vite at det slettes ikke var mulig å sende den, mens du fikk vel vite at de kunne sende hvis de tok 70% av kjøpesummen eller noe slikt i frakt :gal: :uff:
Nå var det ikke tvillingvogna jeg skulle kjøpe da, men Ubran Detour enkeltvogn. Tvillingvogna kjøpte jeg "brukt" i Norge, det var et annet par som hadde tatt den inn til landet og de var over i England og hentet den.