PDA

Vis full versjon : Jeg er syk

siw26
27-10-2002, 16:40
Uff å uff... I natt, og i dag, har jeg flydd på do x-ant ganger.. Det har kommet begge veier, men nå har jeg sluttet å kaste opp.
Jeg er veldig bekymret for lille bulle i magen:(
Kan h*n ta skade av det? Har 38.0 i feber òg...
Jeg har prøvd meg på litt mat nå, og foreløpig sitter det:o
Noen andre som har vært gjennom dette, hører det er noe som går..

camill
27-10-2002, 16:50
Hei!!
Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for den lille, den suger nok til seg nok næring. Det er værre med deg... Vet ikke om feber er skadelig, håper ikke det for jeg har hatt det i snart 3 uker. Blir aldri kvitt febern. Ta det rolig og plei deg selv, ta vitaminer om du klarer å holde det nede og prøv å drikk mye, det er det viktigste.
Jeg er i 14 uke og kaster opp hver dag, gått ned 4 kilo siden før jeg ble gravid. Tror likevel ikke det går utover nurket enda.... Jeg ønsker deg god bedring, få mannen til å pleie deg godt, eller noen andre...
Lykke til :uff:

meja
27-10-2002, 18:02
Hei, jeg hadde det som deg for et par uker siden, - skikkelig diarè og oppkast (m.a.o. magesjuke). Dette varte i 2 døgn. Jeg snakket med en lege underveis, - han sa at barnet tar den næringen den trenger uansett, det er deg det går ut over.

Hvis det varte mer enn 3 døgn, sa han, så kunne man bli dehydrert, og behandling måtte kanskje til. Nå varte det heldigvis ikke så lenge med meg, - håper du også føler deg bedre etterhvert. Det er ikke noe moro uansett.

Det viktigste er å få i seg væske.

God bedring!

meja 16+0

Linda1
28-10-2002, 02:20
Som de andre sier så tar babyen til seg næring først, så hvis det er for lite er det du som får for lite. Så en runde med omgangsyken tåler h*n nok ;)

Men jeg har hørt at høy feber ikke er så bra. Man skal ikke bli overopphetet. Men det skal nok veldig høy feber til i så fall.

God bedring :stakar:

Termin: 08.03.03

Lillan
28-10-2002, 10:28
Som sagt over her, tar bebis til seg nok næring, og det er bare du som blir uvanlig slapp og sliten. Men den febern må du få sjekket opp, og speciellt du Camill, som hatt det i tre uker. Feber under de første månedene kan vare skadelig for fosteret. Ta en telefon til legen i alle fall, vær så snill!

Legen min var i vært fall veldig opptatt av dette med feber de første (var det 3?) månedene, og snakket om mulige missdannelser... Regner med, og HÅPER at hun overdrev riskoen en del, for jeg ble helt :leiseg: , men det er bedre å være bevisst om riskoen i alle fall. Så snakk med legen din.

Lykke til og masse klemmer

siw26
28-10-2002, 12:58
Jeg er feberfri nå, og prøver å få ned noen knekkebrød.. Håper de blir der de blir sendt, hehe:)
ellers er jeg slapp, men dette går over!!

Takk for svar alle sammen:findag:

Tidl. bruker
29-10-2002, 12:16
Ikke godt det. Jeh fikk selv omgangs syke deretter forskjølese og dermed influensa i 2 uker. Ikke godt når en er gravid. God bedring!;)

Qatrine
29-10-2002, 15:16
Huffda:(

Sender deg en stor "god bedring- :stakar:"