PDA

Vis full versjon : Erfaringer med keisersnitt.

wicci
27-10-2002, 17:21
Kan noen hjelpe meg?
Jeg hadde en veldig dramatisk fødsel for 8 år siden. :( Dette har gjort at jeg ikke har orket tanken på å gå igjennom dette flere ganger. fordi jeg har vært fryktelig redd..:leiseg: Før jeg ble gravid hadde jeg samtale med jordmor og overlege på sykehuset, og de lovet meg keisersnitt dersom jeg ble gravid igjen. :)

Jeg vet lite om hvordan jeg kommer til å oppleve dette. Hva som er vondt og hvordan det er etterpå. Har hørt skrekkhistorier om kvalme og lammelser i timene etterpå som gjør at jeg fremdeles er livredd...noe som gjør at jeg ikke klarer å være lykkelig over "hompen:baby: " slik som jeg gjerne vil.

Overlegen sa at et keisersnitt ikke ville bli verre enn dramatikken jeg opplevde sist...men det var jo fryktelig..:leiseg:

Nei og nei... Kan noen hjelpe meg litt med erfaringer om dette??:stakar:

klem fra en litt redd
Wicci:hjerter:

termin 16.06.03

Lilli3
28-10-2002, 17:49
Hei Wicci, takk for at du svarte meg på mld min ang. hvordan samtalene før keisersnitt var.
Jeg har ikke erfaring med keisersnitt, men jeg ser på dette som en befrielse. Jeg har jo enda ikke fått det innvilget, men jeg gir meg ikke.
Jeg har pratet med mange som har tatt keisersnitt, og for å si det sånn. Så er det kun 1 av 10 av de jeg har pratet med som hadde negativ opplevelse med det.
Det tar for noen lengere tid å komme seg etter et keisersnitt, men det kan da jammen ta tid etter en hard fødsel også.
Håper vi kan støtte hverandre gjennom disse månedene, selv om jeg har termin før deg.
Jeg skal fortelle deg alt etterpå hvordan det har gått. Og jeg ser veldig lyst på det.
Det var litt av et stort barn du fikk. Mitt var ikke så langt unna.
Jeg fikk en jente i desember 1999 som var 4400 gr og 55 cm, og det var skulderene som satt bom fast. Skrekkopplevelse!!

Lykke til videre, dette kommer til å gå bra!

Klemmer fra Lilli3 og babyen 26+0:baby:

Annika
03-11-2002, 22:54
Hei.
Jeg har vært igjennom 2 keisersnitt før og venter nå mitt 3..
Må si at jeg ikke har noen dårlig erfaring med keisersnitt.

Nå har jeg ikke opplevd vanlig fødsel,men etter det du forteller så kan jeg si at jeg tror keisersnitt er mer behagelig enn den fødselen du har vært igjennom..
Tror ikke du trenger og bekymre deg.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til uansett hvilken måte du velger og førløse bebisen din på.

Klem