PDA

Vis full versjon : Orker ikke mer!

Lonestar
16-08-2002, 05:03
Sorry - må bare få det ut jeg..:o
Nå har jeg vært konstant kvalm og spydd så og si hver dag i 8 uker - vet snart ikke om jeg orker mer..:spy:

Har prøvd å si til meg selv i ukesvis nå at det egentlig er bare bra at jeg er dårlig, men det funker ikke lenger.:trist!:
Er så utrolig sliten. Vært innlagt 2 ganger og nå er jeg på sykehuset hver dag - men det hjelper ikke en dritt jo!:gal2:
Blir bare verre synes jeg..:spy:
Spyr jo nesten bare jeg beveger meg, føler jeg skal svime av når jeg snur på hodet. *syte syte*
Håper at det skal gi seg når jeg kommer til de magiske 12 ukene (bare en uke igjen), men har dårlige erfaringer...i mitt første svangerskap var jeg dårlig til nærmere uke 30.:spy:

Blir så frustrert, verken klarer eller orker en dritt og føler at jeg totalt svikter datteren vår - hun er jo bare 15mnd og trenger mamma'n sin. Hun forstår jo ingenting når jeg bare ligger helt utslått på sofa'n.

Ikke at jeg ikke er glad for å være gravid asså - men jeg sliter bare noe så innmari akkurat nå!:(
Har lyst å bare nyte dette jeg..orker ikke å være dårlig mer! :leiseg:

Argh, måtte bare blåse ut litt - ikke greit for mannen å få alt heller..:uff:

anita
16-08-2002, 11:13
Jeg skjønner deg godt:stakar:

Det er ikke noe kjekt å være kvalm konstant. Kan ikke legene gi deg noe som lindrer kvalmen? Var hos gyn i går, og han ga meg reisesyketab. Har ikke tatt noen ennå, fordi mamma mente at jeg ikke burde ta dem. Men klarer jeg ikke å spise, må jeg jo bare.

Håper at det går over når du når uke 12:stakar:

LaLuna
16-08-2002, 12:25
Stakkars deg! :stakar:

Håper virkelig det går over snart, god bedring!

Tidligere bruker
16-08-2002, 13:50
Lonestar!

:klem:

Har tenkt masse på deg de siste dagene, for jeg får jo ikke snakka med deg nå som du har heltidsjobb på sykehuset. Huff, skulle ønske de fant noe som gjorde deg bra igjen asså.

Skal prøve og få sendt deg en PM i løpet av dagen.

Savner deg jeg... :stakar:

Husk at når du har det vondt, så har jeg det og . :leiseg:

Bli bra igjen vennen. Savner samtalene våre.

Thinking of you!!!!

Hug!!

Cazandra
16-08-2002, 15:06
Lone-vennen da:stakar:
Huff, synd at du skal ha det så vondt :(
Håper det er noe de kan gi deg...du kan jo ikke leve slik som dette!
Du har jo en mann og en skjønn datter og ta vare på og ikke minst din egen helse:klem:

*Tenker fælt på deg nå* :stakar:

Klemmer fra meg :klem:

Lillian
16-08-2002, 15:15
:stakar:

Linda1
16-08-2002, 17:05
Huff da. God bedring :stakar: :stakar: :stakar:

(10+4)

Eirill
19-08-2002, 01:49
Håper du blir bedre snart!:stakar:

Hampus
19-08-2002, 01:55
:vink: Hei Lonestar!

Håper det gir seg snart!

:klem: fra oss!

amor
19-08-2002, 02:18
:klem: :klem: :klem:

Jeg vet så godt hvordan du har det. Kan ikke annet gjøre enn å sende deg mange klemmer og gode tanker og håpe at når du kommer over uke 12 - 14 så blir det bedre:)

Forsøk å tenke positivt, selvom det er utrolig vanskelig når det står på.

Lykke lykke til!

Stinemor
19-08-2002, 14:40
HOLD UT!!!!!

Det er det eneste jeg kan si...

Jeg vet akkurat hvordan du har det, har selv slitt fælt med hyperemesis dette svangerskapet og vært sykehusinnlagt pga dette. Det er det verste jeg noen gang har gjennomgått, kastet opp hvert kvarter døgnet gjennom på det meste!

MEN- det blir stort sett bedre etter en stund. Jeg har hatt det ganske greit mellom uke 20 og 30, men er dessverre blitt litt verre nå på sluttten igjen (er nå i uke 32)

Det er helt for jævlig når det står på, men når belønningen kommer (dvs babyen) er det nok fort glemt! Ta vare på deg selv, og få noen til å hjelpe deg med datteren din. Det beste du ken gjøre er å slappe av, ta vare på deg selv og la dagene gå.

Jeg må si jeg beundrer deg og alle andre som går ut i et nytt svangerskap etter å ha hatt hyperemesis i det første. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker et svangerskap til, i alle fall blir det lenge til!!:D

Lykke til!!:stakar:

Klem fra Stinemor (oktoberklubben)

Ramgad
19-08-2002, 22:21
Klemmer til deg fra meg.
Ikke så harde at det tyter ut - det ville jo vært ekstra ille...

Synes virkelig synd på deg. Om sympati kan omgjøres til antikvalme-mirakler så flyr de over Atlanteren i tonnevis allerede! Hold ut og ta vare på deg selv. Skjønner det med samvittigheten - ligger på sofaen med bekkenmøkkavondt i venstrefoten mens mann og datter er på heisatur til butikken. Før det var jeg på jobb... Skulle jo leke med Ronja jeg jo!

Tenker på deg, Lone!
Klag mer på PM dersom du ønsker!

Tidl. bruker
19-08-2002, 22:56
Ikke bare å gå gravid alltid. Jeg føler meg ikke så kvalm lenger. Men har dolrig matlyst. Pluss veldig :sover: , men det er ikke så praktisk med en 15 mnd. full fart alle veier da:( . ER så godt de dagene han går til dagmammaen da!:D

Nusse
20-08-2002, 15:38
Vet en del hvordan du har det, sitter selv på fjerde uka på sykehuset hver dag for å få to liter væske intravenøst. Ha sluppet å spy så mye som deg, men det er hyperemesis her i gården også. Lite går ned (eller ingen ting), og ofte går det lille som kommer ned opp igjen. Tåler en eller to matsorter - som jeg er drittlei - det må være mat som ikke smaker noe. Er så lei av å se andre spise normalt, planlegge måltider og nyte mat........

Knerten på snart 15 måneder får heller ikke mammen sin i den grad han burde, men jeg forsøker å gjøre litt med ham hver dag. Det gir dårlig samvittighet, JA! Sist varte dette til ca. uke 16, nå er jeg snart 12. Legen sa i går at jeg meget mulig vil snu i løpet av de neste par ukene, får klamre meg til det.

MEN, jeg er jo veldig glad for å være gravid. Størst var det forrige uke da jeg var 10+3 og kunne se armer og bein bevege seg på UL. Da vet en at det er noe i vente. Bare se på Lala også, de er herlige. Vi får holde motet oppe, det går mot bedre tider - forhåpentligvis. Men jeg vet at skal det bli flere småtasser, får det bli om noen år. Orker ikke dette om et par år igjen.....

LYKKE TIL!!!!:stakar: :stakar: :stakar: :stakar:

Nå er jeg 11+4:findag: