PDA

Vis full versjon : lavt blodtrykk og graviditet!

Hecatee
28-10-2002, 05:40
min svigerinne har termin i februar, og vi har hele tiden fått høre at hun har hatt lavt blodtrykk og er derfor sykemeldt. hver gang jeg lurer på hvordan hun har det eller om jeg hjelper henne med noe, så ser hun bare rart på meg og kommer med et kryptisk smil..... hun kan jo ha det bra utenom at hun har lavt blodtrykk, mener nå jeg. dessverre så synes det ikke på henne at hun er gravid. hun er lav og veide litt under 90 kg da hun ble gravid, mange slenger stygge bemerkninger til henne fordi hun ser "kun" feit ut STAKKARS!!:leiseg:

jeg vet at lavt blodtrykk kan føre til svimmelhet og besvimelse, og skjønner jo at det er farlig for henne og barnet. noen som vet om andre farer ved lavt blodtrykk?

vi skal ha selskap hjemme, og jeg lurer på om det er noe jeg burde tilrettelegge for henne.

Idamor
29-10-2002, 11:11
Hei Hecatee!
Det er vanlig at gravide har lavere blodtrykk enn vanlig, men dersom din svigerinne er sykmeldt på grunn av det, har hun kanskje enda lavere blodtrykk enn det som er vanlig for gravide også? Jeg tror det er like greit å spørre henne direkte om det er noe spesielt hun vil du skal gjøre for henne for å legge alt tilrette under selskapet deres. Blir hun sliten kan hun jo legge seg nedpå litt, men er det noe spesielt annet forteller hun det sikkert til deg.

Hecatee
20-11-2002, 18:09
har ikke fått skrevet TAKK før nå. ustabil internett tilgang en stund til.

svigerinnen min vil ikke prate om det, og nå har vi nok med vår lille hemmlighet. det går vel bra med henne.

:):)