PDA

Vis full versjon : Syntes dette er vanskelig jeg....skulle så gjerne vært glad

kineh
28-10-2002, 11:59
Jeg er glad for å være gravid, ja kjempeglad for at det endelig er skjedd, men samtidig så trist å lei meg.

Jeg kan ikke la vær å tenke på at jeg skulle vært småbarnsmamma nå. Skulle hatt en liten gutt i armene mine. Skulle gitt ham så mye kjærlighet, så mye nærhet å varme. Jeg skulle gitt deg alt gutten min. Men i stedet reiser jeg opp til grava di og gråter. Det river å sliter i hjertet mitt. Hvorfor måtte du dø. Det var jo bare en uke til termin og jeg gledet meg ubeskrivelig mye. Det gjør så vondt at ord ikke kan beskrive smerten min.

Kjære gutten min jeg vil alltid elske deg. Du skal leve videre i hjertene våre. Og nå skal du få en bror eller søster, men det får du aldri oppleve.

Det er så vanskelig å være gravid.
Jeg var jo forberedt på at det ble tøft, å jeg skal takle det, det må jeg bare. Men det er vanskelig å glede seg over ett nytt liv nå når jeg nettopp har mistet sønnen min. Vil så gjerne være glad, men det går liksom ikke, er så redd hele tiden. Redd for at noe skal gå galt, redd for at jeg skal miste den nye spiren også.

Men ikke misforstå meg, jeg er glad for å være gravid men gleden blir overskygget av sorgen. Jeg prøver å slappe av innimellom å kjenne etter på den gleden jeg har. Tenk jeg skal bli mor til 3 i juni. men tankene om at jeg ikke "skulle vært" gravid nå sniker seg ofte inn.

Håper at redselen for å miste, slipper litt taket når jeg er kommet over de første "farlige" 12 ukene. Håper jeg slapper litt mer av. Men jeg vet at det ikke er noen garanti for noe.

Jeg gleder meg til du kommer lille Sunshine.
Det er bere så lenge til. Jeg vet at ventetiden blir lang tung og vanskelig. Men jeg skal elske deg også like mye. Velkommen til familien vår.

Kineh og Sunshine 6+2

Tjorva
28-10-2002, 12:26
Hei....

Tårene mine begynte å renne når jeg leste det du hadde skrevet..Noe så utrolig vakkert men alikevel trist
Har egentlig bestemt meg for å ikke lese slike ting som skremmer meg, men dette var...
Jeg håper av hele mitt hjerte at du greier å glede deg over den lille nye spiren i magen din, og at du får et flott svangerskap...Det fortjener du:) :)

Krysser tomler for deg vi

Stor klem fra Trosvik og :o

MokkMokk
28-10-2002, 17:15
Jeg :leiseg: en skvett for deg når jeg leser det du skriver, du kan ikke ha det lett nå nei.. :(

:stakar::stakar::stakar:

Jeg har ingen mulighet til å sette meg inn i din situasjon; man må ha vært der selv tror jeg, for å virkelig kunne forstå smerten.
Jeg håper likevel at gleden over det nye, lille livet en dag om ikke alt for lenge, vil overstige sorgen over din lille engel.
Kanskje det er som du selv sier, 12 ukers-grensen som må passeres, før du kan senke skuldrene litt?
Kanskje må du kjenne det første, lille tegn til liv? Kanskje, når den lille "vinker" til deg på UL,
vil du igjen kunne kjenne den boblende forventningen og lykken?

Jeg håper det for din skyld, og jeg vil krysse alt jeg har for at alt går bra denne gangen. :)

En god trøste-:klem: fra

Gretchen
30-10-2002, 13:59
Ja, det er vært vansklig det der!!
Jeg skjønner svært godt hvordna du har det. Jeg har det nok litt lettere enn deg, tenker jeg, siden det har gått mer tid siden jeg mistet min lille jente. Vi hadde jo tenkt å stoppe med to barn etter som jeg ikke er så ung lenger, jeg sa hele tiden i svangerskapet med Nikoline, at hvis dette går bra, blir det mitt siste svangerskap. Slik gikk det jo ikke, og selv om det blir akkurat like lang tid mellom nummer en og to, som nummer to og tre, skulle ikke jeg heller ha vært gravid nå. Føler at det går litt lettere etterhvert, har også snakket med en venninne fra sorggruppa som er i uke 13 nå. Hun synes det går litt bedre med angsten nå som hun er over de magiske 12 uker.
Det er fryktelig lange dager - det er helt sikkert, det eneste du kan gjøre er å ta en dag av gangen, og forsøke å engste deg minst mulig, jeg av alle vet at det ikke er lett!!
Tenker masse på deg, og ønsker deg alt godt.
Klemmer fra Gretchen 9+2 ;)

KIA
01-11-2002, 15:48
Uffamei, jeg blir helt stum. Det er ikke så mye å si. Jeg er i en litt vanskelig situasjon selv akkurat nå, så jeg kjenner litt av smerten og frustrasjonen din. Jeg har ikke lyst til å be deg om å prøve å tenke positivt. Det er så vanskelig når man er litt nedfor. Jeg vil heller bare gi deg en stor klem, også tenker jeg det var godt å bare få det ut...

Stakkars deg :stakar:

Stor klem Kia.

ksahle
04-11-2002, 23:21
Håper av hele mitt hjerte at det går bra med deg og skjønner at det kan være vanskelig...............
Sender deg alle de positive tanker jeg kan

:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: