PDA

Vis full versjon : Vanlig å svime av?

Rinda
04-07-2004, 11:03
Var hos frisøren i går. Var nesten ferdig, og hu skulle bare ordne det litt.
Da plutselig ble jeg kjempe varm, og det begynte å svartne for øya.
Jeg bøyde meg ned med hode mellom beina, og ble litt bedre. Så sa jeg
at jeg bare måtte betale, og komme meg hjem. Da jeg kom bort til kassa
trekte jeg kortet....og plutselig våkna jeg opp liggende på gulvet :hake: Gutten min på sju var med meg, og han ble jo kjempe redd. Huff.. Heldigvis var mannen min på kafe rett ved siden av, så han fikk kjørt meg hjem.
Har lurt på om jeg kanskje er blodfattig eller no sånt, men var hos legen for bare noen dager siden og da var alle prøver ok...
Jaja, håper ikke det skjer flere ganger :angst:

K@trine
04-07-2004, 11:53
Jeg besvimte flere ganger første gangen jeg var gravid.
Blodtrykket kan jo svinge endel opp og ned når man er gravide, så mye sannsynlig så kan det ha vært et blodtrykksfall du opplevde.
Men du burde jo ta det opp med legen/jordmora di neste gang du er der.

Fix
04-07-2004, 16:24
Blodtrykksfall kan være ganske vanlig når man er gravid. Hvordan er blodtrykket ditt? Ei venninne av meg hadde det støtt og stadig, og hun har lavt blodtrykk. Pass på å drikk mye.

Alice
04-07-2004, 18:33
Jeg har ikke svimt av, men mange ganger har jeg mått legge meg ned. Skjedde sist i går når jeg spiste frokost, plutseli blei jeg bare kvalm så begynnte det å svartne foran øynene. La meg ned og drakk masse vann, men ekkelt er det.
Har hørt om flere som har svimt av, håper det er sånn som går over.
klem

Blondie
04-07-2004, 22:32
Jeg har også opplevd det - en gang på arbeidskontoret (!) og to ganger i butikken. Skikkelig ekkelt, men det var bare blodtrykksfall hos meg...
Jeg tok det likevel opp med legen, og han tok alle mulige prøver, slik at jeg ble trygg for meg og den lille i magen..
:lykketil: :klemme:

Manga
05-07-2004, 12:36
Har ikke svima av, men er en del svimmel. Legen har ikke funnet noe spesiellt galt med meg. Det er ganske ekkelt å bli sånn plutselig svimmel, det kommer liksom helt uten forvarsel..

Sjøstjerne
05-07-2004, 12:45
Det er visst helt vanlig! Sliter med det samme problemet, bare at jeg klarer å sette meg ned før jeg svimer av. Har alltid vann i veska slik at jeg kan fylle på.. Dette kommer at at blodtrykket faller når man står/ går lenge eller det er varmt. Kan også komme hvis man er litt ekstra sliten. Du får ta det litt med ro og drikke godt. Ellers bør du ta det opp med legen hvis dette r vedvarende og hemmer deg i dagliglivet!

Cilo
05-07-2004, 15:00
Var på tur til å deise i gulvet jeg også, da vi var på barneutstyrssalg i Fredrikstad....kjempevarmt og masse gale gravide som sprang rundtomkring;ville i blikket! Heldigvis fikk jeg sneket meg ut av lokalet og trukket litt frisk luft. Har aldri i mitt liv vært på tur til å besvime før, så det er nok graviditeten som gjør at man tåler mindre ja... :nikker:

Lille Ru
05-07-2004, 15:16
Mitt første besøk på Simobutikken her i by'n holdt på å ende med meg på gulvet, det var ikke langt unna gitt...
Merker at blodsukkeret mitt er veldig opp og ned, men passer på å alltid ha et eller annet med meg, drikke etc. Har ikke svimt av enda, men har hatt et par nesten-ulykker...

Salsa
05-07-2004, 21:21
Jeg svimte av i forrige svangerskap. Jeg var da 14 uker på vei, og var sammen med ei venninne på butikken. Gikk rett i bakken. Legen mente at blodtrykksfall var årsaken. Tror ikke det er så uvanlig, nei.

Andrea_mor
05-07-2004, 22:24
Blodtrykksfall er ganske vanlig når man er gravid ja! Har lest om mange som har slitt med det i svangerskapet! Det er kjempe ekkelt!
Stakkars sønnen din da som ble litt redd:stakar:
Håper du slipper og oppleve det en gang til:klemme:

juzzy
06-07-2004, 18:25
Tror dette er ganske vanlig ja... Jeg har lavt blodtrykk til vanlig, og er ganske vant til at det svartner hvis jeg reiser meg fort opp. Når jeg har vært gravid,har blodtrykket gått ned, og blitt enda lavere.
Blir fort svimmel av varme eller hvis jeg er sliten.. Har enda ikke besvimt, men det har vært nære på mange ganger!

Det er ganske slitsomt, men det er vel noe man må plages med... :undrer:

Håper det går bra fremover!! :lykketil: