Vis full versjon : Trudelutt har vært hos legen!
Trudelutt
28-10-2002, 13:05
Ja ja, Trudelutt den hysteriske har i dag vært hos legen. At jeg aldri lærer.. Etter en MA i sommer følte jeg for å snakke med noen da. Så da dro jeg avgårde til gynekologen min i dag. (Det skulle jeg ikke ha gjort).
Hun spurte meg etter siste mens etc og tok en innvendig UL. Det var selvfølgelig alt for tidlig å se noe som helst. Men så presterer da dama og si følgende: Vi får jo håpe at det ikke går galt 2 ganger, men det kan jo selvfølgelig likegjerne skje med deg som andre... :leiseg: Pokker at jeg aldri lærer.
Hun så at det var noen slimhinner der og at det var noe som var klar til å ta imot... hva nå det betyr?!
Uansett tok blodprøve, skal tilbake om en uke og ta en til. UL skal jeg ha 9.11. På kortet mitt skrev hun: Gravid?
Jeg klarer ikke glede meg over noe som helst jeg.. og det mente hun også var helt normalt... alle jenter bekymrer seg alt for mye. Vurderer å skifte gyn, men alikevel er det så greit, for jeg blir jo kontrollert hver gang med UL...
Ja ja, det var dagens frustrasjon... :leiseg:
Klem fra Trudelutt og :baby: ?
Å kjære vene...
Skjønner at du nå har det verre enn noensinne!!! Og må si jeg absolutt ikke er imponert over legens evne til empati!!!
Jeg vet ikke hva jeg skal si for å trøste deg.... om du trenger noen å snakke med.. så sendt en PM.. jeg jobber i Oslo og vi kan godt ta en kaffe eller slik om du trenger å øse litt ut av deg :stakar: :stakar:
...det var ikke gøy!!!
Dama burde hatt seg et kurs i empati og "hvordan formulere seg"!!!
:sint:
Jeg er sikker på at alt er bra vennen!!! Det er litt vanskelig og fatte dette med en gang...og selv om tanken på at det kan gå galt ligger og lurer bak i hodet, må vi prøve og ikke tenke på det....
Vet det er vanskelig!!!
:stakar: :stakar: :stakar:
Er her for deg vet du...
Tok hun ikke urin eller blodprøve av deg for å bekrefte graviditeten da???
Trudelutt
28-10-2002, 14:15
Tusen takk for fine svar!!!
Jeg er helt enige med dere når det gjelder gynekologen min. Det er bare litt vanskelig.. jeg føler jo at de følger meg opp, og legesekretærene der er veldig søte. Det er en annen gyn på samme kontor, det er bare vanskelig så lenge jeg har brukt den samme nå i flere år! Vet at det er en teit tankegang, og det høres jo ut som om jeg er 14 i hodet... fnis. :bonk:
Jaja, nok om det. Jeg tok blodprøve i dag, og skal tilbake om en uke for en blodprøve til. Også skal jeg da gå halvannen uke etter blodprøve nr 2 før jeg får noe svar.
Det er mulig at jeg kanskje går et annet sted nå etterhvert... jeg må bare holde ut litt til. Har ihvertfall bestemt meg for at jeg ikke skal gå like lenge som sist. Da ventet vi så lenge som mulig.. det gjør jeg ikke en gang til!:bonk:
Jeg får jobbe litt.. har ikke gjort mye av det de siste dagene.
forresten tok jeg en ny grav test hjemme i dag morges og den var blå og fin... (forrige uke var de lys blå) Det er vel et bra tegn?
Jeg hadde ikke visst hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke hadde dere her inne! Tusen hjertelig for at dere stiller opp!
Klem Trudelutt
Ikke bry deg om legen!!
Så lenge testen din er blå og fin.. så er det nok :) :)
Helt enig ikke bry deg om legen, du er nok gravid hvis testen er positiv :D Jeg testa igår 1 dag etter forventet mens, og den den ene streken var veldig lys, men det står jo på pakka uansett hvor lys el svak streken er så er man gravid :)
......og sånne er det desverre alt for mange av.
Blir så sint jeg!:sint: :sint: :sint:
Har opplevd både sånne og de som har vært bra da jeg mistet og det er jo helt for jævlig at det går an å behandle folk på en sånn
måte.
Nei, drit i henne du! Går du ikke til fastlegen din under svangerskapet forresten, eller skal du til henne gjennom hele
svangerskapet?
Trudelutt
28-10-2002, 18:13
Hei igjen.
Ja jeg skal gå til henne for hun er min faste gyn og jeg har gått der i flere år. Hun sa at hun skulle gi beskjed til fastlegen min... men at alle kontrollene gikk igjennom henne.
Det er mulig at jeg prøver meg hos den andre gyn i det samme fellesskapet:leiseg: hvis jeg er tøff nok dah.:bonk:
Uansett så får jeg se an nå noen uker.. kanskje hun er mere hyggelig hvis alt er iorden?
Jeg får se an litt.. kanskje jeg reiser inn på røde kors eller noe sånt. Får se an tålmodigheten min litt..
Klem Trudelutt og :baby: (og den sure gynekologen.. fnis)
Hei vennen! Så du hadde lagt en PM til meg! Hver gang jeg prøver å skrive et svar til deg, så blir jeg logget ut... Møkkamaskin! Krysser alt jeg eier og har for deg, snuppa!
:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar:
Og drit i den :bonk: gynekologen!
Dizzie 31+1?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.