Vis full versjon : Til dere som har barn fra før...
Jeg venter nummer to til sommeren. Har allerede begynnt å poppe opp praktiske spørsmål i hodet mitt:
Hvor lenge bruker en sprinkelseng? Casper blir 2 år i mai. Kan han gi sprinkelsengen sin videre til nestemann eller bør han bruke den lengre?
Vogn; trenger vi tvillingvogn? Hva sier dere som har to barn med ett par års mellomrom mellom de?
Takker for alle gode råd fra kloke magedamer:klapp:
karlista
28-10-2002, 14:01
Hei.
Jeg stusser litt på fødsels-og termin datoene du har skrevet inn...
Men utifra det du har skrevet så er det altså 2 år imellom.
Det blir noe av det samme som hos meg.
Storesøster (som blir 2,5) når babyene kommer (tvillinger) skal ha ny seng.
Når det gjelder vogn så må jo nødvendigvis jeg ha tvillingvogn siden vi venter tvillinger, men uansett om jeg bare hadde ventet en så hadde jeg ikke kjøpt tvilling/søsken vogn når det er så stor aldersforskjell.
Lykke til
Hilsen Karlista 30+4
:storeb:, :stores:og to i magen :baby: :baby:
Hei!
Hva du vil gjøre med sprinkelseng er jo egentlig ditt eget valg. Vi byttet da han var 18 mnd over til en utrekksseng med høye kanter. De klarer godt å ligge i vanlig seng på den tiden.
Vi har ikke brukt noe særlig vogn etter fylte to år. Det er hvis vi vil på tur, men jeg går aldri tur alene, så da hadde vi nok tatt hver vår vogn om vi følte for det. Igjen må du nok se på behovet ditt. Er førstefødte i barnehage om dagen? Liten tid til trilleturer med hun/han da, kanhende? Og de turene dere er ute, vil hun/han kanhende gå selv?
Jeg har mange venninner som sjelden bruker vogn.
Lykke til!
Hilsen AnnC termin 14. april
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.