Vis full versjon : Vanskelig!!
Lille Lotusblomst
05-07-2004, 08:54
Hei!
Jeg titter innom her også, siden dette er den kategorien det ser ut til at jeg faller under........alene og gravid!
Fant ut for en uke siden at jeg er gravid, tipper ca. 6 uker:gravid: . Faren til barnet sier han støtter og hjelper til med alt om jeg tar bort barnet:tenker:
Han vil ikke høre snakk om å beholde det! Selv har jeg bestemt meg for å ha det, ingen diskusjon der! Tror han er fortvilet fordi han absolutt ikke er typen til å ha en barn uten å ta seg av det, så nå prøver han alt for å få meg til å tvile......uten hell!! Skikkelig frustrerende. Har bestemt meg for å ta utgangspunkt i at han ikke vil ha noe med oss å gjøre og ta det som kommer..
Synes han er umoden og usympatisk i måten han takler det på!
Er det noen andre som har en liknende erfaring, så skriv gjerne. Vet det er mange av oss, men føler meg ganske alene i dag:mumle:
Elis@beth
20-07-2004, 10:05
Her var det ikke mange svarene til deg, vennen...:klemme: Jeg er ikke i samme situasjonen, men føler for å svare på innlegget ditt alikevel. Håper det er greit. Jeg regner med at du er i en nokså tøff situasjon med barnefaren, og får en del press rettet mot deg. Og jeg håper at du klarer å gjøre det DU føler er riktig for deg i ditt liv. Du må ta et valg du kan leve med, og så får han bare henge med i svingene hvis han er interessert i det etterhvert. Du virker som ei sterk jente, med bestemt meninger, og jeg håper at du har mennesker rundt deg som gir deg den støtten du trenger:klemme: Det er bare å ta kontakt på PM hvis du trenger å blåse ut litt frustrasjon, kjære deg!!
Mamablue
20-07-2004, 10:13
Henger meg med Htebasile79.
Ikke nok med at man er ung, men alene også midt oppi alt!
Du har iallefall oss her inne som vil støtte deg, og jeg vet at du kan finne mange venner i samme situasjon her inne.
Han høres litt usympatisk ut siden han ikke står for det han har gjort... Man er faktisk to om saken da (Menn:mumle: ).
Stå på ditt vennen, det er faktisk du som skal leve med dette valget resten av ditt liv, velg det som føles best:stakar: :comfort:
Mange :klemme: fra
mamma_nemi
20-07-2004, 13:57
Kjenner til den situasjonen ettersom jeg er midt oppi det selv...
Kan nok hende at faren dukker opp når barnet har kommet,det er ikke godt å si..
Men uansett så kan han ikke tvinge deg til å ta vekk barnet,la han være umoden og teit for å si det slik,det er faktisk din kropp.
Selv om han ikke har lyst til å bli far så skulle han ha tenkt på det før han hadde sex...
Hvis du har lyst til å ha mere kontakt så send en pm :klemme:
:klemme: Ville bare minne deg på at du slett ikke er alene, selv om gutteradden ikke var moden nok til å støtte deg. Først og fremst har du venner og familie rundt deg, og hver gang du har behov for å snakke med noen er jeg sikker på at jentene fra sm stiller opp.
Selv valgte jeg som sekstenåring bort abort som en mulighet, og selv om det tok seks år før det valget ble testet med en graviditet var jeg veldig glad jeg hadde den tryggheten i ryggen at valget allerede var tatt. Derfor har jeg kanskje få forutsetninger for å sette meg inn i din situasjon på det planet, men jeg gleder meg til å dele svangerskapsopplevelsene med deg og ønsker deg hjertelig velkommen til sm. :klemme:
Hei !!!
Har vært i akkurat samme situasjon som du, var noen år eldre og hadde vært sammen med en type i 1 måned. Da jeg ble gravid gråt han og sa at han var så redd for økonomien sin. Men enda sa han det var mitt valg, men ville ikke være sammen med meg om jeg beholdt barnet ::: Ya right!! Føltes som utpressing, og jeg turde ikke stå opp for meg selv den gangen og beholde barnet enda jeg hadde hele familien som støtte.
Jeg tok abort den gangen, men angret fryktelig og følte bare at jeg ble presset til det. Det var ingen god følelse!
SÅ jeg støtter deg 100 %.. Du bestemmer over din kropp og det er ditt barn, og om du vil ha det barnet kommer det til å gå bra. Det er liksom ingen som kan ta fra deg at du bestemmer selv. Det kan jo hende at når barnet kommer at barnefaren vil ha kontakt med barnet! Det er nok forferdelig tungt å få et sånt press mot seg, og det at han ikke vil ha det, men jeg synes du skal tenke på deg selv og gjøre det du føler er riktig.
Det er skikkelig trist å være i den situasjonen og jeg håper du har noen andre rundt deg som kan støtte deg, f.eks familien!!!
En klem fra meg :klemme:
Tuttifrutti
22-07-2004, 12:38
Er ikke i samme situasjon, men så lenge du gjør det som er riktig for deg så skal du se at alt ordner seg uanhengig av barne faren:)
Lykke til fra meeg ihvertfall:)
:klemme:
LilleLeo
22-07-2004, 23:33
Håper også at det ordner seg!
Følg følelsene dine og stå på krava! :klemme:
Tidl. bruker
22-07-2004, 23:57
Følg følelsene dine og stå på krava! :klemme:
Skriver under på den :klemme:
Tidl. bruker
23-07-2004, 07:05
Følg følelsene dine og stå på krava! :klemme:signerer denne, vet ikke helt hva jeg skal si,...
:klemme: Lykke til!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.