PDA

Vis full versjon : Svangerskapskvalme.

Pilot
05-07-2004, 20:40
Hei!

Trenger noen gode råd mot svangerskapskvalme!

Sist jeg var gravid spydde jeg 3 gang for dag i 3 mndr..:spy: så denne gangen skal jeg prøve å forberede meg litt. Jeg er ca 5 uker på vei nå og kjenner at kvelmen kommer så smått.

Blir overlykkelig for alle tips!:D

Cilo
05-07-2004, 20:59
Fikk beskjed om å småspise litt "hele tiden", kjeks og sånn som man klarer å få ned... Gjerne ha kjeks/tørt knekkebrød liggende ved sengen, så du kan prøve å få i deg litt før du står opp....det hjalp i hvertfall meg! Drakk også mye vann da jeg var kvalm, det hjalp en liten stund. Lykke til! :klemme:

Andrea_mor
05-07-2004, 22:28
Fant noen tips her:

* urizal(tabletter som fåes kjøpt på helsekost)

* akupunkturarmbånd(også på helskost)

* spis lite og regelmessig, ha gjerne litt kjeks, knekkebrød o.l ved siden av senga
og spise dette før du står opp.

* Prøv å få slappet av litt i løpet av dagen.

lenam
05-07-2004, 22:29
Fikk beskjed om å småspise litt "hele tiden", kjeks og sånn som man klarer å få ned... Gjerne ha kjeks/tørt knekkebrød liggende ved sengen, så du kan prøve å få i deg litt før du står opp....det hjalp i hvertfall meg! Drakk også mye vann da jeg var kvalm, det hjalp en liten stund. Lykke til! :klemme:
signerer denne jeg...jeg spiste sure ting og da ble jeg ikke så kvalm...

Helen
09-07-2004, 21:44
Ingefærtabletter mot kvalme (tyggetabletter) som man får kjøpt på helsekosten er det mange som synes virker.

Pippi-mor
09-07-2004, 23:11
Kjære deg, jeg sender deg en god klem! Vet alt om svangerskapskvalme. Selv kastet jeg opp hele døgnet i 3 mnd. Det som hjalp meg var å ta det heeeelt med ro og sove masse!

Tidl. bruker
10-07-2004, 00:52
Ingefærtabletter mot kvalme (tyggetabletter) som man får kjøpt på helsekosten er det mange som synes virker.

OBS: Ingefærtabletter ja det hjelper mot kvalme, men vær forsiktig med det..
det kan ta skader på fosteret.
Det sa de til og med på apoteket + at jeg har jobbet med helsekost..
Ta B- vitaminer i stede.. :)
eller kjøp det armbånde de har på apoteket..
Lykke til!!

Pilot
10-07-2004, 18:26
Tusen takk for mange gode tips!

Har kjøpt meg ingefærtabl. men synes de smaker noe helt grusomt, så jeg klarer ikke spise de. Sikkert til det beste da hvis det kan være skadelig!:nikker:

Neane
13-07-2004, 23:30
I tillegg til alle andre gode råd du har fått;-
Jeg var kvalm 24 timer i døgnet i ca. 10 uker ( fra uke 6-7 til uke 16-17).
Ingenting gjorde slik at kvalmen forsvant, men det kunne hjelpe psykisk å komme seg ut en tur, uansett hvor dårlig jeg var. Det hjalp litt å avlede oppmerksomheten vekk fra kvalmen. Ble litt mindre kvalm av å gå på kino, gå tur (selv om det var så vidt jeg klarte å karre meg ut :urk: ) Tyggis kan også hjelpe litt. Jeg hadde i tillegg mye halsbrann, som igjen gjorde meg enda kvalmere. Tygde da Aflurax (apoteket) som legger seg som en hinne øverst i magesekken. Det hjalp veldig de siste ukene av kvalmen (da ble jeg stort sett kvalm hver gang jeg hadde spist).

Håper inderlig at du får hjelp av noen av rådene! :kryss: