Vis full versjon : Boblebad?
Tidl. bruker
06-07-2004, 09:06
Hvordan er det med boblebad egentlig??? Jeg har hørt at gravide ikke bør ta boblebad pga bakteriene som kan være i vannet...?! Stemmer det?
Trodde det var snakk om de siste ukene før fødselen, når ting har begynt å åpne seg?:undrer:
Hamletsen
06-07-2004, 10:42
Tror ikke det har noe med bakteriene å gjøre, det er jo ikke akkurat åpent rett opp til :baby: . Men har hørt at det er pga fare for at du kan svime av pga at kroppstemp. øker så fort. Men jeg tok boblebad inntil 6 md, og hadde alltid meg noen under boblebadet og en stund etterpå, i tilfelle jeg skulle besvime....
Gikk til bassengtrening for gravide pga bekkenløsning under forrige svangerskap. Ledet av fysioterapeut, sammen med mange andre gravide, foregikk like til termin og vel så det. Desserten etter treninga var boblebad i 7 minutter - kan aldri tenke meg at det er farlig.
Man skal for øvrig ALDRI ta boblebad i mer enn 10 minutter, det er for stor belastning, selv for ikke-gravide. Og vannet må selvsagt ikke være for varmt, det gjelder også vanlige bad. Etter at vannet er gått, skal man vel ikke bade (om ikke på sykehus).
Lel.
Snakket faktisk med jordmor om dette senest i går, og hun sa følgende:
"Boblebad hjemme kan du bare ta så mye du vil. Men fellesboblebad skal man ikke ta når man er gravid. Grunnen til dette er at vannet i disse boblebadene er vanlig springvann, og inneholder altså ikke noe klor som dreper bakteriene."
Så i et felles boblebad vil bakteriene til de andre som bader være i vannet. Men i vanlig basseng som inneholder klor og også i saltvann slipper vi disse "skumle" bakteriene
Min JM sa at man ikke bør ta boblebad eller bade i for varmt vann fordi babyen blir for fort oppvarmet. Og for høy temperatur hos barnet kan i verste fall forårsake abort. Jeg har iallefall holdt meg unna boblebad under svangerskapet.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.