PDA

Vis full versjon : Anki har vært på kontroll. Nå er det 2-3 cm.......

Nairobi Anki
16-08-2002, 11:58
Det er skikkelig koselig å være tilbake igjen, jenter. Vet ikke hva pappa sier når han får se telefonregningen, men jeg kjenner meg litt for ensom uten dere.

Igår var jeg på min første skikkelige jordmor kontroll (utenom den mamma har gjort, for hun er jo jordmor, men det blir litt anderledes, for hun sjekker liksom opp barnebarnet, hun.)

Det var skikkelig koselig og bra!! :kidoki:

Hun tok seg veldig god tid (1 time!!), og hadde så god omsorg for meg at jeg ble helt rørt. Vi gikk igjennom tidligere fødsler, og hun anbefalte meg en god stilling å stå i under begynnelsen av utdrivningstiden, noe mannen kan hjelpe meg med. Det var skikkelig godt å stå slik selv uten rier. Jeg tørrtrente med jordmora.

Vekt: Totalt opp 11,4 kg (Nå går det fort oppover!!!)
BT: 128/85
SF mål: 35,5 cm
Ødem: +1
Hodet: Bevegelig, men ganske dypt. De sier at det kan feste seg og "løsne" igjen når man er fleregangsfødende. Men det skal ikke være noen fare om vannet går.
Fosterlyd: 142

Før vi dro til Sverige var jeg inne på føden og fikk gjort en ultralyd av mormunnen min fordi jeg hadde så tette kynnere, så mamma var urolig for at jeg skulle komme i fødsel på ferien der. Da var det lukket og låst, like sikker som Norges Bank.

Igår bad jeg jordmora undersøke hvordan det ligger an, og nå var jeg skikkelig moden og åpen for 2-3 cm. HJELP !! Kommer det til å skje noe snart? :birth:

Jeg håper jo egentlig det, for jeg vil ha så mye tid som mulig etter fødselen før vi skal sette oss på flyet. Men gubben må komme hjem fra Sverige først, og det gjør han ikveld.

Skal til ny kontroll på tirsdag, så nå må jeg ned på siden og sjekke klokkeslettet for å se om jeg rekker ned på Aker Brygge.

Synd du ikke kan være der, Mormona :leiseg: Hadde gledet meg til å treffe deg.

Flere Nairobi historier blir det nok etterhvert. Nå skal vi møte utfordringen med å ha både Storebror og Storesøster i familien.

Tror jeg skal begynne å tenke på hva jeg skal pakke med meg til føden idag, siden jordmora mente at jeg kanskje til og med har født før neste kontroll. Skal vi finne vugga også, kanskje.....

Ha en fortsatt god dag, jenter!

Anki og Teigen Moff T 16 (tror jeg)

Anne M
16-08-2002, 12:08
God morgen Anki og velkommen tilbake!!! :klapp:

Først:
Har du 2-3 cm åpning skulle det vel ikke gå så lenge, har du rier? Er ikke sikker på om det blir noen is på deg idag jeg altså?

Dernest er jeg nysgjerring på hvilken stilling JM viste deg til å bruke i starten av utdrivningstiden, kanskje et lite tips til oss andre?

Tallene dine var jo fine og det spørs om ikke du skal tenke på å pakke bagen til sykehuset idag? :???:

Hold oss underrettet ang evt fødsel? :birth:

Fin dag til deg!

:klem: Anne M + lillegutt 34+0 :baby:

Mormona
16-08-2002, 12:13
Hei, Anki :)

Må bare si det at det er så godt å ha deg blant oss igjen...har savnet innleggene dine fra Afrika, og selv om de nå er fra Norge gleder det meg å høre fra deg :)

Jeg er veldig lei for at jeg ikke kommer på tirsdag....ble litt tent nå, når du nevnte meg....skal høre litt med samboer hva planene hans er den dagen. Han er jo sannsynligvis i Oslo likevel, så hvis noe skulle skje mens jeg er på tur så er han jo ikke langt unna....må avlyse en avtale også.....nei, jeg lover ingenting, men har veldig lyst til å få til et siste treff med septemberjentene altså. Også hadde det vært så inmari artig å treffe deg og Teigen Moff :)

Ellers så ser det jo ut til at ting kan skje hos deg snart da...hodet langt nede og flere cm åpning allerede...ser ut til at du kanskje kan komme til å snike i køen her jo ;) Du får i alle fall ta livet med ro til etter tirsdag....du må jo få med deg istreffet først :klapp:

Jeg også tenkte jeg skulle komme meg litt videre med pakkingen i dag.....men jeg føler liksom ikke at det er noen hast heller. Tror denne lille :baby: ikke vil ut før til jul....virker som hun har det helt fortreffelig deilig der inne :D

Du får heller be din far om tilgivelse enn tillatelse når det gjelder Internetbruk hos ham...er sikker på at han synes det er greit ;)

Ha en fin dag og kos deg masse

klem fra Mormona T-16.....(tror du er T-17 i dag ;))

Miro
16-08-2002, 12:25
Velkommen tilbake til Norge Anki, jeg fikk ikke svart på ditt forrige innlegg:vink:

Ser at du nå likesågodt kan gjøre deg klar for fødsel, så moro:klapp: Tenk hvis det skulle skje noe før mandag da:)

Vi har jo istreff på Aker Brygge kl. 14.00 på tirsdag, vi møtes utenfor McDonalds der. Det er ikke vanskelig å få øye på oss, vi struttter liksom:uff: Hadde vært ordentlig morsomt å treffe deg, så kanskje du hadde hatt flere historier fra Nairobi å fortelle.

Mormona; Det hadde vært artig hvis du fikk det til altså, et siste treff før vi presser ut disse:birth:

Så heldig du er da Anki, at du har en mor som er jordmor, hun kan da geleide deg litt også da.

Du får gjøre istand til baby, man vet jo aldri når de finner for godt å komme ut. Og er ikke det litt frustrerende?? Jeg syns det, andre vil kanskje syns det er spennende:)

:findag:

Hilsen Miro T-16

Stini
16-08-2002, 12:38
Hei Anki

Så spennede med åpning da:D
Selv ble jeg også sjekket - og jeg var som Norges Bank :(
Jeg har ikke sjekket status i det siste da og noe kan jo ha skjedd.
Så moren din er Jordmor?! Så festlig!:)
Må jo være spesielt for dere begge det da - du har jo tilgang til henne hele tiden da.
Må også være spesielt for henne å sjekke barnebarnet også da:)
Men det er jo din tredje så dere har vel litt erfaring på det punktet?!

Tallene dine er jo kjempeflotte. Du har en stor mage du også - ut i fra Sf-mål. Selv er mitt mål på 38 CM!

Lykke til videre og :findag: Anki!

:vink: fra Stini & Store Håp 35+5

Vimsen
16-08-2002, 17:52
Så gøy å høre at du hadde åpnng da !

Virker ikke osm det er lenge igjen da nei:)
Men det gjør vel ikkeno ???

Lurer på når de skal inn der og se på MEG jeg... har ikke blitt RØRT der i hele svangerskapet :lol:

Klem
Vimsen T-18

Polyanna
16-08-2002, 18:18
Ååh! Håper virkelig du kan komme på is!:) Og hvis Mormona også kommer, så blir det som julaften og 17. mai på en gang!:klapp:

Klemz,