PDA

Vis full versjon : Fortalt nyheten til søsken??

Inca
28-10-2002, 15:06
Er det noen av dere som har fortalt at dere er gravide til de/den som skal bli storesøster/storebror?

Når fortalte dere det?

Når har dere planer om å fortelle det?

Jeg har ikke sagt noe enda.

opus
28-10-2002, 15:25
Nei, vi har ikke fortalet det til storesøster på 10 år ennå. Synes fortsatt det er litt tidlig - det blir lenge å vente for henne. Samtidig så vet jeg at hun ikke klarer å holde på hemmeligheten;) så da vet alle det.... Sist jeg var gravid så fortalte hun det til utvalgte venninner, selv om jeg hadde sagt at hun ikke måtte det. Det resulterte i at arbeidsgiveren min fikk vite det av barnet sitt, før jeg fikk fortalt det. Det var ikke så veldig populært.

Ole på 15 mnd skjønner likevel ikke så mye, så han har jeg hvisket i øret at han skal bli storebror :D

Men Storesøster skal få vite om babyen hun også når jeg har vært på min første kontroll. Vil gjerne vite at det virkelig er noe der. Føles jo fortsatt veldig uvirkelig.

Gina
28-10-2002, 17:00
...

Sonar
28-10-2002, 17:04
Jeg har fortalt det til begge to, men så er jo ikke storebror mer enn 2,5 år og skjønner igrunn ikke så mye. Og om han så sier noe til andre (måtte jo være i barnehagen) så er det ikke så farlig. Og vesle Stine på 15 mnd skjønner jo selvsagt ikke mye :)

kineh
29-10-2002, 22:14
Jeg har ikke fortalt det til sønnen min på 3,5 ennda.

Han fikk vite det tidlig sist gang å gledet se utrolig mye til å bli storebror. Når lillebror døde i magen til mamma en uke før termin var sorgen stor. Både hos mor og far og storebror. Han er veldig tris og lei seg ennå og snakker om dette hver dag. Det har satt spor.

Sønnen vår spør veldig ofte om ikke mamma kan få en ny baby i magen. Men vi har valgt å ikke si noe ennda. 9 måneder er vedldig lenge for en liten gutt å vente. Samtidig som vi ikke orket forkesnakket. Vi har det vanskelig nokk så vi har valgt å ha det for oss selv en god stund.

Klem Kineh og Sunshine 6+3

Gretchen
31-10-2002, 13:47
Hvis storesøster på 3 1/2 år får vite det, så får alle i parken vite det, og det har jeg ikke lyst til enda. Det er noen få utvalgte som vet det, men har ikke lyst til å stille for store forhåpninger. Sist var hun ikke fylt 2 enda, og skjønte ikke så mye, tror det blir litt annerledes nå. Ville egentlig at hun skulle bli den første som fikk vite det, men det er liksom så mange som får vite det alikevel. (Jordmor, lege, fysioterapeut, tannlege etc.) Kommer nok til å fortelle henne det om ikke så lenge - er jo allerede i 10. uke nå, så vi får se.
Gretchen 9+3 ;)