PDA

Vis full versjon : Pia her

pia76
06-07-2004, 19:38
Ja da var jeg endelig kommet meg her og tenk med :baby: :gravid: det er helt utrolig.
Vi har prøvd siden sept 01.
Hadde vårt første prøverør forsøk i des,men siden det ble bare 3 egg, 1 befuktet og ikke noe bra deling ble det avbrutt
Hadde et nytt forsøk i mars, ble 13 egg, 6 befruktet 2 satt inn i magen 1 to delt og 1 firedelt, men ingen graviditet.
Men vi ga ikke opp heldigvis kan jeg si nå.
Vi har hatt et forsøk nå i juni innsetting 23 juni.
Denne gangen ble det 18 egg, 10 befruktet, 2 egg i magen(3 og 4 delt) og 5 i frys.
Hat tatt 5 tester og i dag fikk jeg svar på blod prøven hcg var på 220 vet ikke hva det helt betyr, men det var VELDIG bra, så nå er det og vente på Ul siste uken i juli eller første i aug blir kjempespennende.
Vi gleder oss masse til og bli mamma og pappa i mars 2005 :gravid: :gravid:

pippi71
06-07-2004, 19:44
Gratulerer kjempemasse. Vi har visst vært prøvere akkurat like lenge. Og jeg har også akkurat testet positivt etter 3. pergokur. Tror jeg kjenner deg igjen fra snart gravid sidene. Gratulerer igjen og masse lykke til! Veldig kjekt når det endelig ordner seg.

gulle
06-07-2004, 21:42
Gratulerer Pia76. Jeg er også ny her. Det ble full klaff etter 4 år med prøving. Ett avbrutt forsøk i mars, og nytt forsøk i mai/jun med positivt resultat :gravid:

Ravlind
07-07-2004, 07:35
Hei snuppa!!

Må jo gratulere deg her også:nikker: Håper du koser deg med :baby: i :gravid:
Håper formen er bra,jeg er :sove: for tiden og tiden frem til UL gikk veldig seint:nikker:
Men du har virkelig noe og se frem til!!!
:klemme: Ravlind

Tidl. bruker
07-07-2004, 11:29
Heisan Pia og velkommen, så godt å se at dere endelig lykkes :)

Det er en helt utrolig deilig følelse å endelig komme hit. Og med din HcG så blir det spennende å se om det er en eller to der inne.
Masse lykke til fremover

TildeA
08-07-2004, 17:03
Hei Pia!

Godt å se at du kom deg hit!:rørt:
Er såå glad for det!:klemme:

pia76
08-07-2004, 20:12
:klemme: :klemme: så koselig det er så mange innom og hilser på meg :klemme:

Dere som har gått gjennom prøverør..hva var hcg deres??
Formen de første ukene etter positiv test??
Føler meg som når jeg gikk på medesiner jeg er så redd dette går galt :undrer:

cruiser
09-07-2004, 09:59
Hei Pia - GRATULERER!!!! Kjempegøy da. Jeg hadde en hcg nå sist på 210 tror jeg - 14 dager etter innsetting. Tok en ny hcg 2 uker etter for å være på den sikre siden for jeg følte meg ikke gravid i det hel tatt i begynnelsen. Men i 7-8 uke ble jeg jammen kvalm gitt!
Lykke til - dette skal bare gå bra.

hilsen cruiser
Har en IVF gutt på 3 år og venter en IVF jente nå:-)
Klaffet på 1. forsøk med gutten - denne gangen måtte det 3 forsøk til.....

Pulsatilla
09-07-2004, 20:17
Gratulerer deg her også jeg, Pia! Velkommen "inn i varmen"! Dette skal nok gå bra, skal du se. :klemme:

De første ukene etter positiv test hadde jeg ikke så mange tegn på at noe var i gjære jeg heller, hadde bare veldige mensmurringer men ingen mens. Da jeg var ca 6 uker på vei begynte jeg å merke mer til kvalme og tretthet.

Hcg-verdien din, hvor mange dager etter egguthenting var den? Jeg hadde hcg på 235 14 dager etter uttak, sånn til sammenlikning... (og nå er det jammen folksomt i magen min ;))

pia76
09-07-2004, 23:53
Heisann!!

Jeg hadde 220 på dag 12 på hcg så mange tror det er tvillinger på meg.
Men for meg har det ikke gått opp, kjenner så masse mensenmurringer,men håper jo det bare er graviditetstegn.
På mandag er jeg 5 uker på vei så da håper jeg noen svangerskapstegn kommer så jeg har kan tro jeg er gravid.

klemmer fra Pia :klemme:

Pulsatilla
11-07-2004, 12:59
Hcg på 220 12 dager etter uttak høres ut som tvillinger, ja! :nikker: Så spennende! :lykke:

lilium
11-07-2004, 19:00
Gratulerer så mye!!!!!! Det er deilig å endelig lykkes :juhu:

Når det gjelder hcg kan en høy hcg indikere tvillinger, men kan også like gjerne bety at du er noe overstimulert. Så dere må nok vente til "varetelling" på ultralyden :lol:

Uansett skal du nå bare glede deg - selv om jeg vet det er vanskelig. Man går og kjenner etter alle tegn og ikke tegn, og vil egentlig bare legge seg ned og sove til de første skjøre månedene er over....... :snill:

Har selv en icsi-gutt på 2 1/2 og venter hver dag som helst to icsi-barn til. Snakk om jackpot!

TUTTO
11-07-2004, 19:22
:klemme: :klemme: så koselig det er så mange innom og hilser på meg :klemme:

Dere som har gått gjennom prøverør..hva var hcg deres??
Formen de første ukene etter positiv test??
Føler meg som når jeg gikk på medesiner jeg er så redd dette går galt :undrer:

Hadde hcg på 233.
Formen etter testene var helt forferdelig. Gikk med menssmerter i 3 uker så ble eg kvalm og spydde i 2.

LilleMy69
12-07-2004, 09:25
Hei og velkommen til oss! Og GRATULERER så mye!!!

Jeg hadde hcg på 1.323 dag 17 etter innsett. Dette var to fryseegg (etter 1. ICSI forsøk), så det blir vel et par dager til hvis man skal regne med tiden fra uttak til nedfrys i forkant også...

Det er bare en "huleboer" hos meg, da... Så jeg synes ikke at din hcg var så veldig høy med tanke på tvillinger.

Uansett; hold oss oppdatert!!!

Tidl. bruker
12-07-2004, 12:42
Våre gull er laget i Porsgrunn og der tar de ikke blodprøver, bare graviditetstester. Men, jeg så to små hjerter på ultralyden når jeg var 6+6, og det var helt utrolig.

Nå begynner jeg så smått å merke at magen er litt større, og puppene har nok også vokst litt. Gleder meg til svangerskapskontroll i morgen, kanskje de har ultralyd slik at jeg kan se gullene våre igjen :hyper:

Og gratulerer, fem uker i dag :)

pia76
12-07-2004, 14:50
Ja i dag er jeg 5 uker på vei er i topp form ingen plager så jeg er jo redd det ikke er noen :baby: i magen min.
Har bestillt UL i dag så det blir 2 aug da er jeg 7 uker på vei blir kjempespennende kommer nok til og krible på venterommet da ja :nikker: :nikker:
Håper jeg kan :lettet: lettet når jeg ser det er liv :urk:

Måne
12-07-2004, 17:26
Hei Pia!!

Så ikke denne klubben før nå jeg. Kjekt med en klubb for oss IVF mammaer også. Så har vi noen kjente fra Juni klubben også!

Jeg kjenner meg så veldig godt igjen på det du skriver. Har ikke et ENESTE tegn på graviditet. Vet det er tidlig, men vil så gjerne få bekreftet om jeg er gravid! Litt smådeprimert om dagen, alt virker så lenge til. Lenge til UL (samme dag som deg). Lenge til vi har tenkt å fortelle om det, lenge til det kjennes, lenge til det sees, lenge til vi kan begynne å handle og lenge til vi blir FORELDRE. Vet det er idiotisk å tenke sånn, men gjør det likevel. Egentlig burde vi jo være sjeleglad for at vi ikke har noen plager, men hadde vært fint å merke at noe er på gang....