PDA

Vis full versjon : Det klør!!

Venga
07-07-2004, 21:35
Nå er det like før jeg blir gal! Det klør og klør på ryggen, brystet og magen! Jeg kan ikke se noe utslett og det er verst på kvelden. Det har vært plagsomt noen dager nå. Stakkars sambo som må klø ryggen i ett sett...:rørt:

Sjekket i Legemiddelhåndboken om bruk av Eurax, og det anbefales ikke brukt de første tre månedene, og jeg er 11+4 Typisk det når det er det eneste jeg har :mumle:

Noen andre som har hatt det slik og har noen gode råd å komme med? Alle tips mottas med stooor takk!!

unca
07-07-2004, 21:51
Kanskje det lønner seg for deg å smøre deg med bodylotion hver dag? Høres ut som om huden din strekker seg, synes jeg, og da er det viktig å smøre!! Nå som det bare er to mnd til termin for meg så smører jeg meg to ganger i døgnet. Tror det er lurt. Jeg har ikke strekkmerker! (nesten)

Cilo
07-07-2004, 22:00
Klør noe forferdelig noen ganger til meg også, men det kommer i perioder. Mest på/rundt puppene, men også under beina og inni henderne. Kanskje en idè å smøre dem ofte ja! Har en fet krem (Locobase) som vare lenge, den er kjempegod! :nikker:

TonjeKB
07-07-2004, 22:12
Uff det er fælt ja!! Hadde skikkelig svangerskaps kløe da jeg gikk med Jonas, og det var værst på brystene.. Klødde meg til blodet rant (boktavelig talt) og trodde jeg skulle bli SPRØ!! Kløen kom jo innenfra lissom. Inni puppen, og da hjalp det jo lite å smøre på noe.. men jeg fikk i hvertfall "hvitvask" av legen.. Slik hvit guffe som ungene får når de har vannkopper osv..Det kjølet ned og lindret en stund.. Kanskje det kan være redningen for deg??

LINKA
07-07-2004, 22:41
prøv ett deilig olje-bad :nikker: det demper min kløe litt

julibe
07-07-2004, 22:50
På slutten av svangerskapet kan man jo få svangerskapskløe, som skylles at magen presser på leveren slik at utskillelsen av diverse stoffer går tregere.

Men siden du er såpass tidlig i svangerskapet, så er det vel mer trolig at det skyldes tørr hud, eller som allerede nevnt, at huden strekker seg...

Har selv vært mye plaget med kløe (både før og underveis i svangerskapet, og det blir spesielt ille om jeg ikke er nøye med å smøre meg med body lotion.

Prøv å være flink til å smøre deg med en god body lotion (kan anbefale Body Butter fra Body Shop, funker veldig bra på meg, hvertfall), så kanskje kløen blir mindre plagsom!?!

Lykke til :klemme:

lilleKevin
08-07-2004, 00:25
jeg klør på puppene! Noe helt fryktelig! Har prøvd å smøre med bodylotion...mange ulike typer, ingenting funket. Så jeg klør tilbake! Klør og klør...og klør til jeg blir sprø!!

I-Pia
08-07-2004, 01:26
Jeg klødde så jeg blødde - på legger, lår, rumpa, fra uke 6-7 til 14-15, og prøvde mange forskjellige kremer - ingen hjalp.
Det gjorde derimot en slags hårkur (kjøpt hos frisør) som heter Biosilk/silk therapy. Den ble REDNINGEN!!!! Smurte på noen dråper - og kløen var borte etter 2-3 minutter!!!!
PS - står på flasken at den kan brukes på hår OG hud, altså.
Ellers så forsvant kløen av seg selv etter ca uke 15... takk & pris...

Snikende ullteppe
08-07-2004, 10:37
Jeg har forhøyede leververdier, og hadde det samme med førstemann. Klør intenst på hele kroppen fra ca uke 8 og til fødselen.Klør meg til blods. Blir det verre, kan du jo ta blodprøver for å sjekke leververdiene? Her er ting som hjelper noe for meg:
*Hvitvask, fås reseptfritt på apoteket
*Aloeverakrem- har en med 98% aloevera på apoteket til en 100-lapp
*kald dusj før jeg legger meg
*Vask med dr.greve sin dusjsåpe- lukter ikke så godt, men hjelper for meg
*Sover bare med laken om natten, for en varm dyne, gjør det enda verre synes jeg

Ikke noe kjekt med kløe, men får håpe det bare blir nå i starten, og at det snart er over for deg :)

Carina
11-07-2004, 00:33
Åh, minnene kommer tilbake! For et år siden hadde jeg svangerskapskløe! Det var det jævligste jeg har vært med på! Det var hetebølge i hovedstaden, noe som ikke akurat gjorde kløen noe bedre! Jeg klødde og klødde og det ble bare verre! Sto i dusjen å klødde med hampvott og prøvde alt jeg kom over! Ingeting hjalp for meg :( Hadde fortsatt litt av kløen igjen da Mathilde kom 1 august.

Jeg hadde spist alt for mye jordbær og fikk en allergisk reaksjon på det kombinert med soling!
Har bare klemmer å gi deg for jeg VET hvordan du har det :klemme: !