PDA

Vis full versjon : blir så fort sliten jeg

Tidl. bruker
08-07-2004, 09:00
er det flere som blir veldig fort sliten, og føler de puster tungt til tider og at jeg drar inn lange drag og puster ut igjen. og at pulsen går i 299 .:urk:
er tett i nesen mye men alikevel , føler jeg må svime av når jeg går turer.
pluss at jeg sliter med alle de andre symptomer. så blir jeg bare sliten av å støvsuge stua og føler jeg ikke har overskudd til noen ting lengre. Føler meg så hjelpesløs til tider også. og i tillegg går jeg meg selv på veggende hjemme, men stresse jeg for mye så er jo ikke det heller bra. Urk trodde man skulle ha glede av å gå gravid, men begynner å bli lei jeg.. Men det kommer noe godt ut av det til syvende og sist da..

vet ikke hva jeg skal si, men er så lei akkurat nå..
skal jo være en glede alt dette, men for å være ærlig så gleder jeg meg til babyen er ute.

takk for at dere gidder å lese syte innlegget mitt.. er så greit med snart mamma siden her kan vi syte og klage så mye man vil..

lillemy_24
08-07-2004, 09:21
Skjønner godt hvordan du har det ja! Har store problemere med pustinga for tiden. :bryn: må av o g til vekke meg om natten fordi jeg puster så tungt:knegg: . Å gå tur har jeg gitt opp for lenge siden...eller jeg prøver meg et par ganger i uka, men det er ikke så veldig behagelig nei. Ser jo ut så den andemora der jeg går :lettet:

lillemy_24
08-07-2004, 09:23
Du skriver og at du begynner å bli lei... Oi du er jo ikke halvveis engang! Jeg sier det bare nyyt hver eneste dag..hvis ikke kommer du til å fa et laaangt svangerskap :klemme:

Tekla
08-07-2004, 10:47
Kjenner meg godt igjen i det der ja! Sleit som ei bikkje på jobb, ble så fort sliten at det var nesten dumt :urk: Men energien og gnisten kommer fort tilbake når du kjenner knøttet sparke og romstere skikkelig hver dag, og magen begynner å anta skikkelig gravid-form!! :nikker: Du har den beste tiden foran deg, det kan jeg love deg!!!! Jeg synes selv at tiden som gravid fram til 20 uke egentlig ikke var noe spesiell, unntatt at tia gikk VEEEEEEEELDIG sakte.... :dåne: Men etter at frøkna har blitt større og gir seg mer og mer til kjenne, så har ukene og månedene bare flydd avgårde!! Nå er jeg så stolt av den STORE magen min atte! Har jo bare igjen 6 uker til termin jo, og sannsynligvis ikke så lenge heller (stoooor baby fører nemlig mulig til keisersnitt om en måneds tid!! :hyper: ) Så jeg anbefaler deg å nyte denne tiden som best du kan. Og blir du fort sliten, er det jo ingenting i veien for å spørre legen din om en sykemelding for en periode, for å komme seg til hektene igjen! :nikker:
:lykketil: :klemme:

Tidl. bruker
08-07-2004, 11:33
sykemeldt har jeg vært siden jeg nesten ble gravid, siden det har slått meg helt ut.. begynte med influensa, kvalmen som ikke har gidd seg enda i uke 18 og mye plaga med hodeverk og tett nese.. Er ikke rart man blir LEI.. hehe
Har jo så lyst å jobbe, men når jeg har støvsuget stuen så er jeg dønn sliten og annpusten.. og jeg som var vant til å trene hver dag før jeg ble gravid, måtte jeg å legge på hylla. nå bruker jeg meste parten av tiden enten i senga eller i sofaen forran tven, eller forran pcen.
Jo jeg gler meg veldig til å kjenne sparkene tydligere og at babyen er ute.
Men at det skulle være så slitsomt å være gravid.
Men det blir sikkert bedre får vi håpe..

Shadine
08-07-2004, 12:57
Vet godt hvordan du har det.

Men bare vent til du kjenner liv og kroppen "venner" seg til å være:gravid:
Og knøttet ditt begynner og komunisere med deg!

:klemme: :klemme: :klemme: :klemme: Trøste klemmer til deg

lilleKevin
08-07-2004, 17:35
takk for at dere gidder å lese syte innlegget mitt.. er så greit med snart mamma siden her kan vi syte og klage så mye man vil..
:nikker: Vi har alle dager vi er lei! Da er det godt å logge seg inn på disse sider!

Håper du føler deg bedre etterhvert :klemme: :klemme:

majsa
08-07-2004, 17:46
Du har det nok en del verre enn meg, men tror jeg vet ca. hva du snakker om. Jeg er vant til å kunne stå på som bare det og ta i et tak, særlig på jobb, så det å hverken orke eller kunne gjøre det er litt frustrerende.

Ellers prøver jeg å følge lillemy_24 sin anbefaling, å nyte svangerskapet så godt jeg kan. Men nå har jeg som sagt ikke hatt de store plagene hittil, ble kvitt kvalmen rundt uke 11, og har vært i full jobb hele tiden.
Håper formen din bedrer seg veldig snart, slik at du virkelig kan nyte svangerskapet! :lykketil:

Tidl. bruker
09-07-2004, 19:54
jo jeg prøver å nyte det så godt jeg kan, men er ikke enkelt når du ikke klare så mye, og er full av symptomer:)

eva_mor
09-07-2004, 20:39
å jeg kjenner meg så godt igjen av den støvsuginga hehe det er ikke alltid lett å være gravid og det skal det ikke være heller for vi skal tross alt bære fram noen kilo etterhvert.. jeg har selv bare 7 1/2 uke igjen og kjenner det virkelig begynner å bli tungt.. til vanlig har jeg en gå tur til byn på fem min men nå bruker jeg bort i mot 20 min så jeg vet hvordan du har det.. jeg peser som en hvalross og litt til.. bekkenet verker som fy når jeg da endelig er framme.. så da for meger det bare å sette seg ned i fem min for å få igjen pusten.. :lettet:

men det er noe jeg lurer på.. er det noen her som er plaget med rennende nese.. er ikke forskjøla eller noen ting men den nesa bare renner og renner hele tiden nesten.. er så himla kjedelig til tider..

kos fra meg

Athelas
10-07-2004, 00:00
Å reise seg fra sofaen kan føre til at jeg trenger ett kjempepust i bakken!! :urk:

Og er visst ikke verdens beste samboer lenger, siden jeg holder min kjære våken om natten med enten snorking eller en utrolig tung pust! Han sier det høres ut som om jeg stresser med å få luft! :fnis:
Er jo blond, så kanskje jeg glemmer å puste?? :undrer: :D

eva_mor
12-07-2004, 12:33
Å reise seg fra sofaen kan føre til at jeg trenger ett kjempepust i bakken!! :urk:

Og er visst ikke verdens beste samboer lenger, siden jeg holder min kjære våken om natten med enten snorking eller en utrolig tung pust! Han sier det høres ut som om jeg stresser med å få luft! :fnis:
Er jo blond, så kanskje jeg glemmer å puste?? :undrer: :D
jeg og kan innimellom stresse etter luft... tror det kommer av at det begynner å bli så stort press på lungene jo lengre man er på vei.. maven min er nå helt opp til puppene mine.. og jeg har ike noen mga svære pupper heller.. de ligger å hviler på maven hehe.. ikke noe pent syn det gett hehe..

Mani
12-07-2004, 18:10
Skjønner godt hvordan du har det men sier meg enig med de andre- det blir heldigvis bedre. Selv merket jeg bedring etter uke 20 en gang.
Har du forresten kontroll på jernnivået ditt?? :klemme: