PDA

Vis full versjon : Alltid sulten

Evah
08-07-2004, 15:17
Hva skal jeg gjøre? Føler meg alltid skrubbsulten, som om jeg ikke har smakt matbiten på dagesvis, selv om det er bare 1 time siden! Det er slitsomt, blir mye lettere å gå å snaske, noe som jeg IKKE har lyst til:urk: ... Er flink til å holde meg unna godteriet(en is og en sjokoladebit for dag) likevel, men UFF! Vil ha mat!!!

Andrea_mor
08-07-2004, 16:20
:fnis: Sånn er det for noen!
DU får passe på at du knasker grønnsaker da, så er det sundt i tillegg:)
Noen små spiser hele tiden for å ikke bli kvalm, mens andre har "dilla" på mat rett og slett!

:mervink:

Cilo
08-07-2004, 16:20
Hmm.... :undrer: Du får kjøpe babygulerøtter og annen sunn snacks som du kan gå og knaske på mellom måltidene. Jeg fikk vite at jeg har svangerskapsdiabetes, og har derfor måttet bytte ut sjokoladen med andre sunnere ting... (Blir ikke helt det samme men...:mumle: ) I dag kjøpte jeg babygulerøtter, syntes de er så gode å ha og knaske på! :nikker:

lilleKevin
08-07-2004, 17:29
Det må være fryktelig ille å konstant ha en sult følelse :klemme:

Må bare si meg enig med innleggene før meg: spis frukt og grønt. Husk det er ikke bra for babyen å få i seg for mye sukker heller.
:lykketil:

goldnugget
08-07-2004, 18:25
Mitt tips til deg er at du spiser mer proteiner enn vanlig. Jeg fikk heller ikke i meg nok mat - kroppen bare brant opp alt med en gang. Legen min ga meg tips om ekstra kjøttpålegg og ost på brødskivene og mer kjøtt til middag. Da holdt jeg i 3 timer! Søtt og fett gjorde meg kvalm så jeg hadde med matpakker overalt. Jeg har blitt utrolig matlei så jeg håper jeg blir normal igjen når babyen kommer:) Lykke til!

Tidl. bruker
16-07-2004, 01:34
Babygulerøtter er namnam, og i disse "varme?" tider er det også gode meloner ute på markedet:) Jeg bruker å hakke opp epler og pærer i småbiter, som jeg koser meg med, hvis jeg er sulten.. men noen ganger er det bare skikkelig MAT som hjelper..:)

Elise_
16-07-2004, 01:39
Jeg har kjøpt inn masse klementiner og epler, og det går noen av de om dagen. Av og til skal det også bare et par glass vann til for å slukke sulten, og noen ganger spiser jeg noen kjeks.

Marisol
16-07-2004, 09:10
Jeg og gikk med sultfølelse hele tiden de første 3-4månedene,men så roet det seg.Gikk og småspiste hele dagene for å ikke bli kvalm..Hvis jeg lot sulten vente på seg gikk det over til kvalme.

Mumi
16-07-2004, 09:37
Sånn har jeg det og :urk: ikke noe kult

Jeg er ikke skikkelig kvalm, bare "uggen". Men jeg har heller ikke lyst på
mat, så da går det over i kvalme :nemlig:
Jeg prøver å drikke mye vann, det hjeleper litt.

Shelly
16-07-2004, 12:53
Spis litt frukt i mellom måltidene :kidoki: :nam: Det må jeg, ellers er jeg sulten 24/7...

LadyBee
16-07-2004, 12:59
Kjenner igjen følelsen fra forrige svangerskap, og merker det allerede i dette også: Når du har tenkt på at du trenger litt ekstra kalorier (en brødskive eller to per dag), og at du sannsynligvis spiser mindre ved hvert måltid fordi magesekken ligger trangt, og at fem små måltider er mye sunnere enn tre store er det fortsatt en masse sultfølelse igjen...

Den eneste trøsten er at det er både lettere og sunnere å være en av oss enn en av dem som ikke klarer å spise...

LilleLeo
16-07-2004, 13:01
Velkommen til de bunnløses-klubb
(ingen hyggelig klubb vel og merke :mumle: )
Jeg har alltid hatt det sånn, siden jeg var i
tenårene faktisk.
Jeg spiste 7-8 skiver til lunsj hver dag :flau: ,
og var like sulten da jeg kom hjem til middag.

Det er utrolig plagsomt. Ikke bare det at
man er sulten hele tiden, men man vil heller
aldri ha noe av det som finnes i hverken
kjøleskap eller andre skuffer/skap.

Tidl. bruker
16-07-2004, 13:59
ja vet hvordan det er--:urk: spiste for ett par tima siden og nå er jeg sulten igjen..

:klemme: klæm til oss storspisere med :baby: i :gravid: !!