PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning og vanlig fødsel

Missy
28-10-2002, 19:01
Hei!!

Jeg har vært plaget med bekkenløsning siden uke 8. Nå for tiden er det ganske ille, bruker krykker ute, også inne av og til(noen dager er selvsagt bedre enn andre).

Har mest vondt i symfysen, som gjør at jeg våkner bare jeg beveger meg litt om natten...vagger ellers som en gås når jeg går..

Nå når det nærmer seg fødsel (T-30 idag), er det mange av mine venner som har begynt å kommentere om jeg virkelig får føde vaginalt siden jeg har så vondt i bekkenet. Har ikke snakket med jordmor om dette skikkelig...så jeg hadde lyst til å høre om noen der ute har noen erfaringer.

Klem Missy T-30

Elma
28-10-2002, 19:10
Vil bare gi deg en sympatiklem! :stakar:

Vet alt om smertene du beskriver. Det er fryktelig å gå slik.

Sist gang jeg hadde bekkenløsning gav det seg ca 1 mnd før fødsel, så jeg vet egentlig ikke helt hvilke prosedyrer de har for kvinner med store bekkensmerter.

Denne gangen er det MYE værre enn sist - og jeg bare håper at det vil gi seg på slutten, slik som sist gang.

Har du prøvd kiroprator? Anbefales!!

God bedring og lykke til med resten av svangerskapet! :) :)

kineh
29-10-2002, 12:41
Jeg kjenner til smertene ved bekkenløsning. Ikke noe kjekt det nei.

Med første mann begynnte det når jeg var ca 4 måneder på veg, og jeg ble sykmeldt 5 måneder på veg. (gikk på krykker jeg også)

Med nr 2 begynnte det når jeg var ca 2,5 måneder på veg. Men det ble ikke så ille som første gang fordi jeg tok mye mer hensyn til meg selv. Fikk også veldig mye tilrettelagt på jobben så jeg var bare sykmeldt den siste måneden.

Nå er jeg på veg med nr 3. Jeg er bare 6+3 men kjenner ryggsmerter allerede (kanskje fordi jeg fødte gutten min for 5 måneder siden) Syntes ikke det er særlig oppløftende dette, men får håpe det går bra.

Jeg har født vaginalt begge gangene og smertene har gått bort bare en måneds tid etter fødselen.

meja
29-10-2002, 15:10
Uff, jeg føler med deg...Da jeg fikk mitt første barn for 4 år siden, hadde jeg bekkenløsning de siste 3 mnd. av sv.skapet. Noen dager etter termin, ble fødselen igangsatt kunstig med gelè og drypp. Dette dryppet gjorde visstnok at jeg måtte ligge på ryggen med beina oppi sånne skåler, du vet.
Sånn lå jeg da i timesvis...for det varte og rakk. Barnet ble tilslutt "dratt ut" med vakuum.

Men, poenget var: dette er ikke en ideell fødestilling for damer med bekkenløsning, fikk jeg høre etterpå. Og smertelig erfare...For, jeg hadde ikke sjans til å stå på egne ben på flere dager etterpå, 4 sykepleiere måtte etterhvert hjelpe meg opp av sengen, og de neste ukene kunne jeg bare snirkle meg avgårde på do og i dusjen med gå-stol. Måtte bli på sykehuset 3 uker etter fødsel, etter det brukte jeg krykker i 3 mnd. Uutholdelige smerter!

Så snakk med fødselshjelper om dette før fødselen. Tror ikke det er noe i veien for å føde vaginalt, men IKKE liggende på ryggen i timesvis med beina løftet oppi disse holderne!!!! En annen dame på avdelingen hadde født "på alle fire", og dette gikk veldig bra. Men, jeg fikk ikke akkurat noe valg.

Ønsker deg lykke til, og håper at smertene gir seg etter fødsel.