Vis full versjon : 1. svangerskapskontroll (og sure damer!)
Jeg skal til lege om en uke. Jeg ringte fastlegen min... det er to legesekretærer der, ei som er litt "kort" og ei som er svært hyggelig. Det var bare så vidt jeg fikk time.
Jeg ville ha en stadfestelse på at jeg virkelig ER ordentilg gravid. (jeg vet jeg er litt tullete) og at alt så ut til å være i orden. Jeg fikk tilbud om å ta en grav. test med en gang, men det blir jo det samme som CB. (ikke sant?) Jeg har også lyst til å SNAKKE litt med legen..
Fikk da time om en uke. Legen var bortreist frem til da, og det hastet ikke slik at jeg ville inn til en annen. Fikk beskjed om å ha med prøve av morgenurin. Legesekretæren var på ingen måte ufin, eller sur, men litt "kort" i svara", men jeg tror det er slik hun er rett og slett. Mener ikke noe vondt i det. JEg har ikek fått rotet meg til legen for å tatt en kontorlltest av uringen etter en svært kraftig og plutselig urinveisinfeksjon tidligere. Jeg vil gjere ha testet dette også jeg da.
Det ligger noen svar lenger nede på siden fra andre som har svart på mitt spm. hvor tildig de har gått til legen.
:)
Det er absolutt noen i helsevesenet som skulle hatt seg et "smilekurs" :sint:
(10+4)
Tingeling
17-08-2002, 03:59
Æsj og fysj..... husker det selv fra jeg var gravid forrige gang. Skjønner de ikke at vi er redde, nervøse, forventingsfulle, spente, undrende etc. Jeg syntes at det burde være helt obligatorisk å komme til legen tidlig. Selv hadde jeg med meg en liste med spørsmål. Ting og tang jeg hadde været redd for. Fikk raske og greie svar og ALL engstelsen var ubegrunnet. Dette kunne vært unngått dersom jeg hadde fått pratet med han tidligere.
Denne gangen skal jeg ikke ringe legen før det har gått laaaang tid (mon tro om jeg klarer det da :))
:sint: Noen mennesker skulle bare ikke hatt lov til å jobbe i serviceyrker!!!!!!
Håper du er fornøyd med legen din da!!! :D
Når jeg var gravid sist, fikk jeg time i uke 10. Jeg ringte så klart med en gang jeg visste at jeg var gravid, fikk ikke noen sure miner, men måtte vente mange uker på første kontroll. Tror grunnen er at et ikke er så mye de kan få sjekket, annet en en grav. test før dette.
Tidl. bruker
19-08-2002, 22:52
Når en er 3 mnd på vei pleier som regel første svangerskaps kontroll være. Da gjør lege og du klar svangerskaps helsekortet. Og en veies, taes underlivs sjekk, blodprøver, mål av mage og blodtrykk.:)
Rett etter at jeg testet positivt ringte jeg legekontoret og sa hva det gjaldt. Damen jeg snakket med var kjempehyggelig og sa at det var vanlig med første kontroll etter ca. 10 uker. Men jeg sa jeg hadde veldig mange spørsmål osv. og da ordnet hun en time om 2 uker slik at jeg kunne få snakke med lege og heller komme tilbake og ta undersøkelser etc.
Syns de var virkelig trivelige på det kontoret, og det var veldig oppmuntrende da hun sa at testene fra apoteket er helt lik de testene de har og at det som evt. kan være feil på apotektestene er feil negativt svar men veldig sjelden feil positivt svar!!!!
Så om to uker tropper jeg opp på legekontoret med liste med spørsmål, lang som et vondt år :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.