PDA

Vis full versjon : Sover så dårlig pga....

svana
11-07-2004, 23:15
Heisann!

Jeg lurer på om det er noen andre som har det slik,at hånda sovner om natta???:undrer:
Ja merkelig eller,jeg våkner hver natt flere ganger av at hånda mi sover å det er så utrolig irriterende:mumle: .Har sikkert noe med at jeg har den under puta,men det har aldri skjedd før jeg ble gravid:gravid: ,å det er bare nå i det siste det har skjedd.....:skratte: *ler* høres sikkert teit ut men det er sikkelig plagsomt.

julibe
11-07-2004, 23:22
Det er helt vanlig at hender og føtter kan dovne bort når man er gravid. Dette har med at det samler seg vann i hender/armer og føtter, og det kan klemme av nervebaner og blodårer, slik at hendene/føttene sovner...

Ikke noe særlig behagelig, men ikke uvanlig altså...

Gamla
11-07-2004, 23:38
Jeg har det som deg, svana.
Har hatt det i mine to tidligere svangerskap også.
Det er overhodet ikke behagelig, og det forsvinner nødvendigvis ikke med en gang etter du har født heller. Jeg har hatt problemer med å løfte opp babyen til amming om natta fordi hendene rett og slett ikke har lystret. Kan hende at ungenes raskt økende vekt har hatt en rolle å spille også, men uansett: Hendene skal jo fungere!

Jeg har ingen gode råd å komme med, annet enn:
Forsøk å ikke sove på armene dine.

(Lettere sagt enn gjort.)

Cilo
11-07-2004, 23:50
Har det som deg ja.... våkner ofte av at jeg ligger på begge armene mine og de verker og er dovnet bort.... Ikke så lett å få dem fram heller når jeg ikke har noen armer til å hjelpe meg med! :uff:

LadyC
12-07-2004, 10:37
Jepp!

Samme her!

:nikker:

Shelly
12-07-2004, 12:04
Akkurat det samme har skjedd med meg de to siste ukene også! :nikker: Merkelig fenomen... :undrer:

Athelas
12-07-2004, 12:08
Samme her.. Utrolig irriterende, også verker det i fingrene som forøvrig ikke har muskler lenger, så sambo må åpne alt fra flasker til syltetøyglass..

Godt sjokomelken ikke har kork!!! :nikker:

silja
12-07-2004, 13:59
Det er helt vanlig at hender og føtter kan dovne bort når man er gravid. Dette har med at det samler seg vann i hender/armer og føtter, og det kan klemme av nervebaner og blodårer, slik at hendene/føttene sovner...

Ikke noe særlig behagelig, men ikke uvanlig altså...

:lettet:

Happy
12-07-2004, 15:36
Dette er første svangerskapet hvor jeg opplever det samme. Og hendene sovner selv om jeg ligger på rygg når jeg sover og har hendene pent og pyntelig oppå dyna. om morgenen kan det ta fra en halv til en og en halv time før hendene føles normale.

svana
14-07-2004, 00:27
Heisann!:gravid:

Tusen takk for alle svar jeg har fått,det er godt å vite at jeg ikke er alene om problemet:lettet: ,følte meg jo litt teit når jeg måtte spørre dere:flau: ,men jeg viste jo ikke hva det var eller om det bare var meg *ler*:skratte: .Dette er jo min første graviditet oxo,så en er jo ganske så uviten om sånne forskjellige ting da:undrer: .
Men godt å vite at jeg kan spørre dere her på sm...er veldig glad for det:nikker: .
Ellers ønsker jeg dere en riktig fin uke,å håper på fint sommer vær......:klemme: