Vis full versjon : Bilbelte?
Hei!!
Har dere anskaffet dere bilbelte for gravide?
Selv er jeg 9+4, anskaffet meg det på lørdag.
Det skal brukes fra 2. mnd.
Selv trodde jeg det var en forlengelse av bilbelte,
men det er en pute du skal feste i sete, som bilbeltet skal festes
i mellom føttene.
Jeg forstod ikke alvoret før jeg ble fortalt det.
Jeg går med smerter i magen, og magen er oppblåst. Så dette var "fantastisk" for meg. For da strammer ikke bilbeltet.
Men det er kanskje ubehagelig, til og ha alt dette mellom føttene, men for meg var det betre, en at beltet strammet på magen
Visst du har barn i magen, og kjører med vanlig bilbelte og bråbremser. Då stramme det på magen, og skade barnet. :(
Jeg vil selv være forsiktig, spesielt nå når vinteren begynner.
Senere tester har faktisk vist at dette beltet ikke har annet for seg en at det kan være behagelig for mor... Leste det i en uttalelse fra TryggTrafikk.
Jeg har et slikt belte, brukte det da jeg ventet Martin men tror ikke at jeg kommer til å bruke det denne gangen.
IzziCreo
29-10-2002, 00:26
Jeg bruker dette beltet, og er superfornøyd :) Vet at noen mener det ikke hjelper, men slik jeg tenker så kan det ihvertfall ikke skade å ha det ;) Og det koster jo ikke all verden heller... Og skulle jeg være så uheldig å komme i en kollisjon så synes jeg det er bedre å ha brukt dette enn ikke - for jeg hadde garantert tenkt tanken at "det beltet kunne kanskje ha hjulpet meg" hvis jeg ikke hadde brukt det :)
Og, som du selv også sier, det er godt å slippe noen som strammer over magen :)
Klem Suzie Q 35+0
Happy,
Du har blandet sammen kildene dine. Trygg Trafikk anbefaler BeSafe, men det gjør ikke svenske myndigheter. I følge søta bror gir det falsk trygghet da det i store kollisjoner ofte er morkakeløsning som er farlig.
Jeg var selv usikker etter disse uttalelsene og ringte Trygg Trafikk der fikk jeg bekreftet at de anbefalte dette og ikke så noen grunn til å slutte med dette. Jeg gikk akkurat inn på deres nettsider for å sjekke om de har kommet med nye uttalelser siden jeg ringte. Det har de ikke.
Ingen av oss tror at det beskytter mot alle ulykker, men bråbremsinger og småbulkinger kan være farlig nok.
Heisann!
Min far var avgårde for å kjøpe dette bilbeltet ganske raskt etter at jeg ble gravid og jeg er utrolig fornøyd med det!! Har også hørt at det kanskje ikke er så sikkert som det opprinnelig ble regnet med men jeg synes ihvertfall det er en utrolig betryggende følelse å ikke ha beltet tvers over magen - spesielt nå som magen har begynt å vokse. Bruker det både når jeg er passasjer og når jeg kjører selv.
Takk Maz, for at du korrigerer meg! Jeg er ikke noe glad i å komme med uriktige opplysninger.
Men uansett om man bruker et slikt gravidbelte eller ikke, så skal den nederste delen av beltene sitte over hoftene og ikke over magen. Mange som slurver med det...
Tidl. bruker
29-10-2002, 14:51
Jeg bruker det ikke enda jeg holder på å ta lappen nå.
Kanskje litt dumt av meg ? :uff:
Noen som vet hvor man kan kjøpe et sånt bilbelte billig? Bor i Oslo.
IzziCreo
29-10-2002, 15:53
På BabyShop koster de 299,- tror jeg, og samboeren min ble fortalt at de ble solgt uten avanse hvis jeg ikke husker feil :)
Klem Suzie Q 35+1
Har et slikt belte, men har aldri brukt det!!!
Føler ikke noe ubehag med vanlig bilbelte... Ikke kjører jeg så mye bil for tiden heller!!!
Lica (34+5)
Jeg fikk et sånt av tanta mi i helga, så nå skal det brukes :D
Noen trøndere her som vet hvor vi kan få kjøpt det her i Trondheim?
IzziCreo
29-10-2002, 20:16
Regner med at du får kjøpt det på Barnesikringen ved Nova - Cicignon plass er det det det heter tro :???:
Klem Suzie Q 35+1
at Barnesikringen er på flyttefot. Er ikke sikker på når de flytter men de har iallefall flyttesalg nå.
Tror de etterhvert blir å finne på hjørnet av Nordre og Olav Trygvassons gate.
Babito (tror jeg det heter) som ligger på andre side av parkeringshuset ved solsiden har sikkert også slikt belte.
Jeg har akkurat kjøpt et slikt belte fra GjensidigeNOR på nettet. Linken dit er: http://www.sikkerhetsbutikken.no
Jeg fikk faktisk leid en på en babybutikk. Det kostet 250 kr for hele perioden + 300 kr i depositum. Men angrer litt på det, for borrelåsen var litt "sliten", så det hadde kanskje vært like greit med sin egen, selv om den er dyrere...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.