Vis full versjon : Ikke lenge til de setter igang fødselen..
Heisann alle:mervink:
Har tenkt lenge på å skrive litt om situasjonen min her inne.
Visste ikke helt hva jeg skulle skrive i overskriften, for jeg har masse å fortelle.
Jeg var på kontroll på onsdag, snakket med ernæringsfysolog(?) og han sa at jeg heldigvis slipper Isulin sprøyter. Trenger bare å regulere kosten min.
Ellers så var det ultralyd som vanlig og her kommer problemene:
Da legen var ferdig skriver han +40 !!!!!:( :soh: :( :soh:
Min "lille Håp" er 40 (FØRTI) prosent større enn gjennomsnitt!!
Jeg fikk sjokk og gråt og gråt, fikk totalt panikk..:leiseg:
Han kommenterte også - "du er stor" "babyen er stor" "magen er stor" !! Skremmer jo vettet av meg.
Han mente at babyen er 3500 nå! Og jeg har 4 1/2 uke igjen!!:eek:
Jeg må ærlig si at jeg er ganske redd og engstelig, men er fortsatt fast bestemt på å føde vanlig.
Og jeg kan like godt røpe det nå :
Jeg skal settes igang 2. september! (15 dager før termin)
Men om jeg går såå lenge til er heller lite trolig. Min faste lege på sykehuset er tilbake neste uke og hun får avgjøre om babyen skal tas før det.
Det tror jeg nok - så det blir en augustbaby på meg :)
Kanskje allerede neste uke, jordmor mente det..:)
Men jeg vil være med dere allikevel.. Får jeg lov??
I går kveld var jeg nok engang på føden (nå MÅ de gi meg klippekort!!) med sterke smerter i høyre side.
Legen sa at han ikke visste hva det var men at det kunne være tarmer i klem, blindtarm eller annet..?
Ikke noe farlig uansett - men det utløser endel sterke kynnere.
Uansett - denne legen mente at babyen ikke var +40 % men ca. + 20 %!
"Da tror jeg på deg" sa jeg. :D
Han sa videre : Når fostervannet går vil det komme flere liter !:soh: :soh:
Han sa at jeg hadde MASSE fostervann (noe som forklarer hvorfor Store Håp er så vannvittig aktiv.)
Blir langt dette så jeg runder av kort her:
Formen er sliten - jeg er klar til å møte mitt barn. Jeg sover dårlig, men holder motet oppe.
Er nok litt nervøs til tider, men det hjelper å ha dere :klem:
Ønsker alle en flott og deilig fredag!!
:vink: fra Stini & Store Håp 35+5 / I-17
Polyanna
16-08-2002, 13:23
Hei kjære Stini!:)
Uansett er det jo da ihvertfall ikke lenger enn max. 2 og en halv uke til, og det er ikke lenge! De legger vel på seg sånn 250 gram i uka, så da bør ikke Store Håp være så mye over 4-kiloeren ved fødsel?
Husk at det er lett å beregne mye feil når de estimerer vekt (av og til lurer jeg på om leger lærer noe om feilmarginer under studiet?!?!), så det kan akkurat like gjerne være 20% som 40%.:)
Nå kan du ihvertfall telle dagene!:klapp:
Og selvfølgelig kan du være her selv om du får augustbaby, din tullejente!:stakar:
Hei Stini:vink: :klem:
Du er heldig som har en dato å forholde deg til. Vi andre må bare leve i spenningen (eller frustrasjonen for noen inkl. meg:uff:
At babyen din ble estimert til 40% enn gjennomsnitt da gitt:eek:, hvor stor har magen din vært underveis da?? Det var godt at det ble rettet på da.
2. september ja:klapp: Tenker du gleder deg jeg. Og kanskje blir det før:)
Ellers var det godt å høre at du har det bra og er ved godt mot. Det kreves sin styrke etter hva du var igjennom i fjor.:klem:
Ønsker deg en trivelig dag og fortsatt lykke til framover:)
Hør fra deg, og selvfølgelig kan du være hos oss selvom du føder nå i august:)
:klem: igjen fra Miro
Tidl. bruker
16-08-2002, 14:15
Synes i alle fall det er godt å høre at du blir tatt alvorlig også i denne fasen av svangerskapet!
Jeg kan ikke bidra med annet enn en :stakar: og gode lykkeønskninger. Dette greier du!!
Så deilig, men samtidig så skummelt å vite når du skal settes igang!!!
Jeg kjente jeg fikk masse kriblinger i magen når jeg leste innlegget ditt! Det er jammen ikke lenge til det!
Og da begynner jeg å tenke på at jeg har ikke så lenge igjen jeg heller.
Du får ha kjempemasse lykke til. Skal tenke på deg.
Åhåi, det kribler enda her:)
:findag:
Klemmer fra Bettan T-26
Hei, Stini :)
Synes jo det var masse gode nyheter å lese av innlegget ditt. Babyen har det jo helt fint. Og nå vet du jo uansett at du ikke skal gå til termin som er 4,5 uker til. Du skal max gå 17 dager til....antakelig ikke så lenge engang. Og da rekker jo babyen ikke å legge på seg så inmari mye....dersom det skulle vise seg at h*n er så stor som de sier da. Det er jo så lett å måle feil også....det sier jo legene selv :)
Tenker at babyen din har det fortreffelig greit og er akkurat passe stor for seg selv :klapp:
Godt at du slipper å begynne med insulin....men da må du passe på kostholdet ditt fremover da....det er opp til deg det nå, vet du om du kan fortsette med kostregulering resten av tiden ;)
Godt at du snart er i mål og kan få babyen din, Stini...tiden nå må være hjerteskjærende for deg....med tanke på det du har vært igjennom tidligere og tiden som er igjen nå synes jeg du er utrolig tøff. Du kan virkelig være stolt av deg selv :klapp: :klapp: og bare for å få sagt det så har du all grunn og lov til å være sliten nå....dette tærer nok på både fysisk og psykisk. Men nå vet du i alle fall at det er max 17 dager igjen og da er det bare å telle ned.
Må innrømme at jeg er litt misunnelig også på dere som vet når babyene deres kommer ut....jeg har jo T-16 i dag, men kan jo like gjerne gå en hel måned fra nå før det skjer noe....det og er litt nervepirrende :uff:
Håper du slapper av, tar livet med ro og koser deg som best mulig.
klem fra Mormona T-16
Kjære Stini vennen!
Ikke rart at du har så stor og flott mage hvis du har en stor baby og masse fostervann! :p
Håper at legen finner ut av det beste for deg, og du...hvis du får i august i stedetfor september...så er det bare sååååååå koselig!
Gleder meg nemlig til å treffe Store Håp!:klapp:
Og hvorfor skal ikke du være først ut av oss 6 Stavangerjenter, du har ihvertfall den flotteste magen!
Vi snakkes snart, og treffes forhåpentligvis ganske snart igjen!
Kafe neste uke?
klem fra
Merethe & lille K (T-24)
;)
Hei Stini! :)
Så bra at alt tross alt er helt fint med dere begge!
Ang. str. tror jeg ikke du skal bekymre deg særlig, for hvis det er så at den lille er 3,5 kg nå trenger den sannsynligvis nærmere 4 uker før den når 4,5 kg. Det er jo nesten normal fødselsvekt nå for tiden virker det som. (Sønnen min var også så stor når han ble født. :D )
Uansett er det jo ikke lenge til du får store håp i armene dine!:happycry:
Håper du klarer å slappe av litt frem til da og tar vare på deg selv. (Selv om jeg skjønner at det umulig kan være lett.)
Klem fra Robyn, 35+5
Hei Stini!
Skjønner godt at du er sliten nå, men nå er det jammen meg ikke lenge igjen!:eek: Veldig forståelig at du blir skremt av at babyen kanskje blir stor, men hurra for deg som vil føde vanlig:klapp:
Lykke til videre!;)
Klemmer Hanneh 34 + 6
DETTE HØRES JO HELT SUPERT UT SPØR DU MEG !
Fantastsk at de følger deg opp og finner ut av ting :klapp:
Dette går så fint så !
Heldige du som skal føde før tida :9
Klem
Vimsen T-18
Er helt enig i at legene ville sagt noe om de mente du ikke var stor nok til å føde babyen normalt.
Heldiggris!! Skulle gitt mye jeg for å få vite når jeg skal føde. Er så lei av å vente at det går utover humøret.
Du vet ihvertfall at du skal føde før terminen!
Klem fra Camille
Murmeldyret
17-08-2002, 02:54
Hei vennen!!
Godt at du får topp oppfølging nå. Vil jo tro at babyen blir ca 4 kg ved fødsel...mine to veide 4.5 kg og 3,9 kg når de ble født, og det gikk kjempe greit selv om jeg er ganske liten. Sender deg masse lykke:klem: . Dette ordner du kjempe bra!!
Klem murmel
Månestråle
17-08-2002, 19:08
Hei Stini!
Dette går bra skal du se! Det er vel vanskelig for legene å vite eksakt hvor stor babyen er, men han er sikkert større en snittet iallefall, ettersom de sier slik. Men en stor baby er som oftest en frisk og sunn baby. Godt å tenke på iallefall.
Ønsker deg lykke til med fødselen! :) Må være litt rart å vite den nøyaktige datoen.
Klem Månestråle T-25.
Malinmor
17-08-2002, 19:48
En lykketil hilsen fra meg i oktoberklubben :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Hei Stini:)
Bra at du blir tatt alvorlig ja...mange som ikke blir det og som ikke oppdager slike ting før ting blir "hasteting"!!
Så legene trenger:klapp: for det!!!!!!
Men anntagelser om hvor stor babyer er,er jo blitt feil mange ganger før...såh:)
Og masse fostervann kan jo være forklaringen god nok...så nurket i magen blir sikkert normalt stor den:klapp:
Alt går sikkert bra Stini...krysser fingrene for deg for "snittet", hvis ikke den lille vil ut før da:D :D
Fortsatt god helg:)
Klem Wanja34+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.