PDA

Vis full versjon : Polyannas jordmorkontroll. Hodet festet!!!???

Polyanna
16-08-2002, 13:13
I dag var jeg hos min trivelige jordmor, og alt stod bra til:

:) Uke: 36+5
:) Vekt: +12 kilo totalt, -0,7 siden siste kontroll (tror vektene til jordmor og lege måler litt ulikt)
:) Blodtrykk: 92/71:klapp:
?? Urin: Her har hun skrevet noe som ser ut som A/5, men hun sa ingenting? Ser hun har skrevet det før også? Sikkert greit
- Ødem: +1
:) Leie: Hodet festet!!! :klapp:
:) Hjertelyd: 148 (som før)

Jeg som var sikker på at hodet ikke var på vei ned i bekkenet en gang!! Trodde det liksom skulle være masse ubehag rundt det, jeg? Trykk og stikninger og ilinger og jeg vet ikke hva. Når jeg tenker meg om så er vel blærekapasiteten littegranne dårligere, men ikke noe ekstremt?

Men det er nå supert at han har skjønt det! Men stakars vennen min, skal han ligge der med hodet i en skruestikke i en måned han, da?? Det kan da ikke være noe godt? For jordmor og jeg var skjønt enige om at fødsel en gang i uka etter termin gir ganske gode odds... Så hun regner å se meg om både 2 og 4 uker....

That's it for now. NÅ skal jeg få ryddet ferdig pulten min!:)

Polyanna, T-25:)

Stini
16-08-2002, 13:20
Hallo Polyanna!

:klapp: :klapp: Så flott at hodet er festet da!
Nå kan babyen bare komme!
Hos meg er hodet "så godt som" festet. Laaangt nede i bekkenet så det gjør ingeting om vannet går.
Det var jo en flott kontroll med flotte tall:)
Er det siste dagen på jobb for deg i dag??
Gratulerer med permisjon !!
Nå kan du virkelig telle ned og bare kose deg hjemme.

Ha en flott fredag og ei god helg!:mervink:

:klem: fra Stini & Store Håp I-17

Miro
16-08-2002, 13:34
NEEEEEEEEIIIIIIII!!!!!!! Enda en med hodet festet som har termin etter meg....:leiseg: :leiseg:

:latter: :latter: :klem: :klem: Neida, så hyggelig. Og du, ikke tro at han kommer til å være skrudd fast i 1 måned nå. Neida, din lille venn kommer nok før skal du se:) :klapp: Jeg holder en knapp for det Polyanna vennen:)

Ja, jeg har også tenkt på det at man liksom skal kjenne at hodet er på vei ned, og at det fester seg. Derfor er jeg like skuffet hver eneste kveld at jeg ikke kjenner noen ting. Da ga du meg et håp for kontrollen til tirsdag..:klapp: Jeg kjenner nemlig heller ingenting.

Tallene dine var fine de:klapp:

Nå går du ut i permisjon du da?? Koooooos deg, og begynn å pakke bag og sånt du tror jeg;)

:klem: fra Miro:) T-16

Pope
16-08-2002, 13:59
Så deilig, da Polyanna.... :klapp: :klapp:
Tenk at den allerede har festet hodet sitt, når flere jeg har hørt om ikke har festet hodet sitt før uken før fødsel.

Men da vet du hvertfall at den ikke kommer til å drive å sirkulere noe mer der inne, og legger seg i seteleie eller noe slikt tull-----

Ellers synes jeg det var fine tall du kom med fra JM, men det er ikke sikkert vet du, at du er tilbake hos henne om 4 uker..... :D :D

Gleder meg forresten til isen på Aker Brygge, tirsdag...

Klem fra Pope 31+0!

Tidl. bruker
16-08-2002, 14:07
Heisann, dette var jo flott!

Jeg har tenkt på en ting; tvillinger kan jo umulig ha festet hode begge to -men de kommer jo ut på riktig måte alikevel. Så om hodet IKKE festes før fødselen, så kan det jo ikke være et problem -eller er det?

Uansett; det nærmer seg, Polyanna... Spennende:eek:

Mamba
16-08-2002, 14:13
Hei polyanna!

Så flott at babyen din har inntatt posisjon!
Rart at du ikke har merket noe, forresten. Jeg håper veldig at jeg skal føle at jeg får litt bedre plass til vitale organer, når babyen tar turen nedover!

Klem Mamba:)

Polyanna
16-08-2002, 14:36
Mamba: Jeg er såpass lang i ryggen at alle organer har hatt god plass hele tiden.:) Så det er nok en av grunnene til at jeg ikke merker så mye.

Mormona
16-08-2002, 14:42
:klapp: :klapp: :klapp: ....se det, ja....nå har den lille krabaten din virkelig skjønt poenget her etter å ha turnet rundt der inne en god stund. Henger meg litt på Miro her....har liksom tenkt hele tiden at jeg har jo termin 1. september og er da en av de første som føder her inne. I tillegg så har jeg inne i hodet mitt også tenkt at jeg får sikkert litt før tiden.....har liksom hatt følelsen av augustbarn siden jeg ble gravid....men råder pessimismen her i gården også.....dere kommer vel til å rase forbi meg alle som en.

Men synes det er moro å høre om fremgangen deres lille små viser altså....kunne du sendt noen formanende ord til min lille magefrøken, Polyanna.....be henne pelle seg lenger nedover i bekkenet??? Jeg føler jo at jeg har fått bedre plass til å puste de siste ukene, men ifølge jordmor så ligger hun jo fortsatt ganske langt oppe så...... :???:

I alle fall så høres det ut som om du er i kjempeform og koser deg med mage og det som hører med svangerskapet. Blir spennende nå å se hvor lenge den lille gidder å ligge der med hodet i skrustikka ;)

klem fra Mormona T-16

Mamba
16-08-2002, 14:49
Polyanna: Jeg har også lang rygg (med dertil hørende korte bein:(;)...) men det hjelper sørgelig lite akkurat nå. Har begynt med kvalme og oppkast igjen, akkurat som i begynnelsen, bortsett fra at da kastet jeg ikke opp. Det føles ut som om det ikke er plass til mat, når babyen ligger i visse stillinger...
Kanskje babyen har arvet min lange rygg og pappas lange ben, og derfor tar opp så mye plass?:p

Blir spennende å se hva som skjuler seg der inne!

klem Mamba:)

Lotti
16-08-2002, 15:40
Så godt at han har funnet vegen til utgangen:klapp:
Jeg har også lang rygg og synes som deg at det har beskyttet for mange "vondter". Har ikke fått et eneste spark i ribbena bl.a.
Merket imidlertid godt på magene da lillesnupp "ramlet" ned i bekkenet. Lå rimelig høyt tidligere. Men smertefullt: Null og niks!
Hmm....skjønner ikke hvorfor de skal "skru seg fast" så tidlig om de ikke har tenkt seg ut. Lillesnupp var festet allerede ved 32 uker men det behøvde visstnok ikke bety fødsel før termin for det. Skulle liksom ikke være trangt om plassen der inne heller i.o.m. den lange ryggen. :bonk:

Supre tall du hadde forresten:klapp:

Lotti

Robyn
16-08-2002, 16:08
Hei Polyanna! :)

Så flotte tall, det ser ut som om du bare skal "cruise" gjennom dette svangerskapet! ;)

Og så er det jo greit at hodet har festet seg, da vet man at den lille ligger som den skal når det endelig skjer noe.

Syns det er mange som henger seg opp i at når hodet er festet kan det skje noe når som helst. Som regel betyr det absolutt ingenting! Med førstemann festet hodet seg over en mnd før termin, og han ble født 4 dager over. Så jeg ville i hvertfall ikke tatt det som noe tegn på nært forestående fødsel, for da blir som regel skuffelsen stor. :leiseg:

Jeg skal på kontroll på mandag og bare håper min lille har skjønt hvilken vei hodet skal! :uff:

:findag:

Klem fra Robyn, 35+5

Hanneh
16-08-2002, 16:45
Hei Polyanna!

Så flott å høre at hodet har festet seg- spennende!;) Enig med du at tiden bare går fortere og fortere:eek: Håper vi blir ferdige med bagpakking og slikt før vi sitter der på sykehuset:birth: :p

Gratulerer med permisjon!:klapp: Jeg har en uke igjen og gleder meg grenseløst til å slutte:D Ikke noen triste miner her i gården nei, kommer ikke til å savne jobben på en stund- er drittlei!:blush:

Klem fra Hanneh 34 + 6

Vimsen
16-08-2002, 17:56
Polyanna :
Så flotte tall ! :)

Og sant det er kjeket at de har festa seg ??:9

Men fortvil ikke... de KAN flytte på seg....de snurrer rundt:)

Sist jeg var på kontroll lå vesla med ryggen på motsatt side av magen enn sist

Klem
Vimsen T-19

Tidl. bruker
17-08-2002, 17:56
Også så deilig at lillen har festet seg da:D

Ang. jordmors kråketeng om urinen.. kan ikke være avfallstoffer hun mener?:???: :???: :???:
Legen min skrev noe rare tegn og etter en stund fikk jeg forklart at det er av+2 det sto, og det var avfallstoffer i urinen, som visst nok er veldgi vanlig i slutten av svangerskapet..

Kos deg videre den siste tiden.. anytime now!!!