Vis full versjon : Bekkenløsning?
Snoopyjenta
29-10-2002, 12:39
Den siste uka har jeg hatt vondt på høyresiden, litt over rumpeballen. Det er en smerte som jeg kjenner hvis jeg gjør enkelte bevegelser og det iler nedover rumpa og låret... Det er blant annet vondt når jeg snur meg om natta, bøyer meg osv. Hva kan det være? Noen som har opplevd det samme?
Jada, dette kjenner vi til :uff:
Jeg har bekkenløsning som begynte slik du beskriver her. Legen sa det var noe med isjasnerven eller noe.
Jeg blir ikke bedre utover i svangerskapet heller, og det eneste som hjelper er å avlaste rygg og bekken.
Får håpe du klarer å holde det i sjakk.
Få deg time hos fysioterapeut eller kiroprator så fort som mulig.
Dess mer med ro du tar det gjennom svangerskapet, jo større er sjangsen for at du blir kvitt smertene etter fødselen.
`Lykke til med resten av svangerskapet! :) :)
Snoopyjenta
29-10-2002, 15:18
Takk Tuppa og Elma :)
Tidl. bruker
04-11-2002, 16:16
I tillegg har jeg vondt i symfysen og har hatt dette i minst 2 mnd. Noen ganger gjør det vondt å flytte beina framover. Jeg blir verre av å gå, sitte lenge, stå mye, løfte ting osv. Har funnet ut at hvile hjelper meg. Jeg skal heldigvis til lege på onsdag og skal ta opp dette med han. Jeg har lest at man ofte blir verre av slike ting på slutten av svangerskapet og det vil jeg svært gjerne unngå! Det blir forhåpentligvis (selv om jeg gruer meg som en hund til å be om det) sjukemelding slik at jeg jobber to dager i uka og ikke de mest travleste dagene. Jeg jobber i butikk og står og går hele dagen. Jordmor har også rådet meg til det, og dette er godt å ta med seg til legen.
Har hatt slike smerter selv, men har ikke gjort noe annet enn å prøve å hvile mest mulig, unngå det som gjør vondt....
Men nå er jeg sykmeldt fra før av....
Gangtempoet mitt er halvert omtrent.... og det gjør vondt å snu seg i sengen og sitte på visse måter og rett og slett dersom jeg står/går for lenge av gangen...
Men det har bedret seg nå som Adrian har sunket ned i bekkenet, heldigvis... :)
Men gjør fortsatt endel vondt...
Krysser fingrene for deg og håper at akkurat det blir litt bedre for deg på slutten....
Men husk at når du er gravid har du rett på gratis fysioterapi under graviditeten og 6 måneder etter fødselen dersom du får diagnosen bekkenløsning med gangvansker.....
Viktig å tenke på når du kjenner om det er noe du klarer å leve med litt til eller ikke....
Ikke nøl med å ta det opp med legen hvertfall... :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.