Vis full versjon : Hva i huleste er det som skjer??
Jeg har vanligvis en syklus på mellom 26 og 29 dager, men nå er jeg på dag 38!!!
Jeg har tatt to tester, en på dag 5 etter IKM og en på dag 8 etter IKM.
Begge negative.
Jeg mener at jeg hadde eggløsning på dag 21 fordi da hadde jeg mye utflod som jeg pleier å ha når jeg får eggløsning.
Det er ingen tegn til at tanta er på vei heller...
Noen som har opplevd noe lignende, og er det vits i å ta flere tester?
Hvis det stemmer at EL var på dag 21, så er du jo ikke så veldig langt over IKM da, avhengig av hvor lang lutealfase du har (antall dager fra EL til mens, vanligvis mellom 10-18 dager).
Noen tester ikke positivt før flere dager etter IKM, så det er jo fortsatt en mulighet for at du er gravid.
Vent et par dager, og ta en ny test da!
Lykke til :)
Dersom du hadde EL på dag 21 er du jo bare 17 dager etter EL. Og som julibe sier varierer IKM normalt med 10-18 dager etter EL.
Vent et par dager og test igjen.
Jeg har fortsatt ikke fått tanta...nå er jeg på dag 13 etter IKM....
Tidl. bruker
17-07-2004, 17:43
men hva er ikm eller el?
13 dager over siste mens? kanskje du uansett skulle tatt en ny test da??
Lykke til!:klemme:
mere kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.
eller dra til legen og ta en blodprøve, de er 100 prosent sikker..
men hva er ikm eller el?
13 dager over siste mens? kanskje du uansett skulle tatt en ny test da??
Lykke til!:klemme:
mere kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.
eller dra til legen og ta en blodprøve, de er 100 prosent sikker..
Ja IKM er IKKE KOMMENDE MENS. Altså den dagen man forventet mens men ikke fikk den.
Jeg har tatt to tester på den 5 og 8 dagen , men de var negativ. Er det mulig at eggløsningen har vært så sein at mensen har uteblitt så lenge?
Skal ikke gi deg noen forhåpninger,men ei venninne av meg gikk over 2 måneder uten å få mensen.Hun tok 2 eller 3 tester hjemme,men alle var negative.Hun ble bekymret og lurte på hva som var galt så hun tok turen til legen.Forklarte ting for legen, så tok han en test.Joda,hun var gravid:nikker: Vet ikke helt hvorfor det ikke slo ut på hjemmetesten..legen hadde en forklaring,men jeg husker ikke hva det var:flau:
Andrea_mor
17-07-2004, 23:40
Altså du hadde EL på dag 21, og har en syklus på 26-29 dager!, dvs. at som regel så får man menstruasjon 14 dager ETTER EL. Så på en måte så er du ikke så mange dagene over IKM.
PÅ meg viste ikke graviditets testen på meg før etter 1 uke etter IKM da jeg ble gravid med Vilde.
Vent noen dager, og ta en ny test, hvis ikke tante rød har stikket innom!
Men saken er den at jeg pleier bare å ha 9 dager mellom el og mens...
detvokseroggror
19-07-2004, 20:54
Bestill en time hos legen. så får du 100 % svar på om du er gravid eller ikke. Lykke til!
Kan jo si at jeg har fått tanta nå...fikk den igår..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.