PDA

Vis full versjon : Svigermor er 99%...

Andain
14-07-2004, 23:38
Sikker på at det er en gutt vi får etter hun har studert ultralydbildene våre. Jeg og samboeren min var begge enige om at vi ikke skulle vite kjønnet på barnet, men vi ble nok begge litt nysgjerrige etter kommentaren til svigermor.

Selv stiller jeg meg litt tvilende til at hun kan være 99 % sikker (dere kan selv se ultralyd bildene på en annen tråd i dette forumet), og for oss spiller det ingen rolle om det blir gutt eller jente. Er bare det at svigermor har som regel rett i det meste *ler*

Hvordan er det med dere andre, skal dere vite hvilket kjønn det er, har dere dratt noen konklusjoner utifra ultralydbildene som dere kanskje ikke snakker så høylytt om ?

*Andain aka Stig som fortsatt kommer til å kjøpe baby klær med nøytrale farger*

Ole Bjørn
15-07-2004, 00:51
hehe :knegg:

Å være 99% sikker på noe sånt er ganske så vågalt! :)

Dette er vel den største grunnen til at Kristin og jeg ikke ville vite barnets kjønn. Med dagens teknologi stemmer barnets kjønn i 1/3 av tilfellene (det jeg har hørt). Svigermor er jordmor og har møtt flere par som var skråsikre på kjønnet før de så hvilket kjønn barnet egentlig hadde... Det blir ganske spesiell stemning av slikt. Og for ikke å snakke om all rosa-malingen som er brukt på guttebarnet eller garderoben i blått som må pakkes i esker av hensyn til den nyfødte tulla. :skratte:

Grunnen til usikkerheten er enkelt og greit at når en f.eks. ser at barnet jo har en tissemann så kan det likesåvel være navlestrengen med en liten bul på. Og gjemme seg kan jo penisen også... så ser en ikke en penis på bildet er det allikevel ikke sikkert at det blir ei jente. Det er tross alt ikke 3D-bilder på de fleste ultralydundersøkelsene i dag.

Det florerer også av kjerringråd både om spisse mager og "gravidstreken" men man skal vel ta slike med en klype salt!

Sikkerhet over 50% rundt barnets kjønn kan ikke oppnås før en ser en tissende penis, penis i 3D-UL eller enkelt og greit ved fødsel mener nå jeg.

Trur du skal ta det med ro, jeg. En har masse annet å gruble over rundt livet som vokser i partnerens mage. Kjønnet blir tidsnok avslørt. :nikker:

Andain
15-07-2004, 11:49
Joda, er nok 100 andre ting å tenke på enn hvilket kjønn det blir, og som du nevnte så skal det veldig mye til får å kunne si med 99 % sikkert at det er en gutt utifra ultralydbildene. Babyen er uansett like mye velkommen til verden om det skulle være jente eller gutt.

Gleder meg som en unge til desember nå, synes tiden har gått utrolig fort i det siste. Ikke sikkert madammen sier seg helt enig med alle plagene hun har hatt frem til nå under svangerskapet.

Kan ellers nevne at jordmorstetoskopet så langt ikke har vært noen suksess, hadde vel heller ikke de alt for store forhåpningene med det. Skal vel litt til for å finne hjertelyden med det - krever isåfall litt tålmodighet og flaks :)

Bernt
18-07-2004, 15:30
Hei
Hyggelig at det er blitt litt aktivitet her inne.
Vi er 8+5 uker på vei og det er enda litt tid før det er mulig å finne ut hvilket kjønn det er, og nesten uutholdelig lenge til vi får se bilder av knøttet.
Vi kommer nok til å be om å få vite hvilket kjønn den har. Ikke fordi at vi kommer til å innrede så anderledes avhengig av kjønn, men bare fordi vi er så nyskjerrige.
Selv er jeg sikker på at det blir en gutt...
Mvh Snart Pappa

Andain
18-07-2004, 17:54
Hei
Hyggelig at det er blitt litt aktivitet her inne.
Vi er 8+5 uker på vei og det er enda litt tid før det er mulig å finne ut hvilket kjønn det er, og nesten uutholdelig lenge til vi får se bilder av knøttet.
Vi kommer nok til å be om å få vite hvilket kjønn den har. Ikke fordi at vi kommer til å innrede så anderledes avhengig av kjønn, men bare fordi vi er så nyskjerrige.
Selv er jeg sikker på at det blir en gutt...
Mvh Snart Pappa
Ja har tatt seg litt opp blant oss kommende fedre her inn nå. Må innrømme at vi begge er nyskjerrige på om det blir gutt eller jente. Men vi holder oss på pinebenken frem til fødselen. Magefølelsen min sier egentlig ingenting, desto mer spennende blir det når barnet kommer til verden :)

Owen
25-07-2004, 19:26
Hei, vordende fedre !

Vi har ikke lyst til å vite kjønnet på barnet vårt. Det er det samme for oss om det er en gutt eller ei jente så lenge barnet et friskt.
Vi har pusset opp barnerommet i nøytrale, lyse farger og kjøpt inn babyklær i hvitt, grønt og gult.

I følge den kinesiske fødeselskalenderen (finnes en link til denne et eller annet sted på snartmamma.com) så blir det en gutt. Magen til kona mi er derimot stor og rund. Mange tror derfor at det blir en jente. Så hvem har mest peiling på gravide mager; kinesere eller kjærringer ?!!! :???:

Svaret får jeg rundt den 17. september .....

JazzyHal
25-07-2004, 19:47
Vi har ikkje bestemt oss endå om vi vil vite kjønn eller ikkje. UL er ikkje før 23.aug. Sjølv byrjar eg å bli så gira at eg vil vite så fort det er mulig, men samtidig hadde det vore kjekt å få vite ved fødsel.... Men, får vi vite no ville det hjelpe på navnvalget. Hadde vore greit å luke unna 50% av alternativa. Ikkje lett.

JazzyHal
termin 25. jan

Andain
25-07-2004, 21:08
Velkommen hit Owen :) Ikke så vanskelig å forstå hvilket fotball lag du holder meg utifra nicket :) Dere har termin like etter oss, vi har 12 desember.

Hvordan har du opplevd det å være kommende pappa så langt ?

Owen
25-07-2004, 23:14
Hei, igjen

Jeg må si opplevelsen så langt har vært enorm. Vi er i uke 32 så magen er stor og jeg kan både kjenne, høre og se at det ligger et lite menneske der inne. Barnet reagerer også på berøring og lyd. Han/hun kan ligge og ha full "boksekamp" der inne, så synger jeg den vanlige nattasangen som jeg bruker å gjøre og da blir det helt stille som om barnet lytter. En liten stund etterpå så er "boksekampen" i gang igjen. Jeg kan også av og til høre barnets puls ved å legge øret utenpå magen. Jeg må si det er veldig morsomt å være vordende pappa...hvordan blir det da når barnet kommer ut ???!!! http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/kidoki.gif Jeg gleder meg !
Du skrev at vi hadde termin like etter dere. Vi har termin 17. september altså, dere har desember står det ??!

PS! apropo fotballlag....der har du selvsagt rett. Det har hendt jeg har dratt "you`ll never walk alone" som ekstranummer til babyen også...til mors moderate entusiasme...

Selv da ? Hvordan har dere andre opplevd pre-pappa perioden så langt ??http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/smile.gif

Andain
26-07-2004, 09:03
Hei, igjen
Du skrev at vi hadde termin like etter dere. Vi har termin 17. september altså, dere har desember står det ??!

PS! apropo fotballlag....der har du selvsagt rett. Det har hendt jeg har dratt "you`ll never walk alone" som ekstranummer til babyen også...til mors moderate entusiasme...

Selv da ? Hvordan har dere andre opplevd pre-pappa perioden så langt ??http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/smile.gif
Var nok jeg som blinkset litt - og trodde det var i desember dere hadde termin :) må ha vært varmen igår som satte meg ut !

Selv er jeg Arsenal supportert - satser på en kopi av forrige sesong :)