Vis full versjon : flaut, men må jo spørre
satt å leste i en bok her om dagen,
at sex, jada, ikke no problem,
så lenge typen ligger bak :mumle:
når ble det en regel at han må ligge bak ?!
så, lurer da på om den boka er rive ruske feil....
kan da umulig stemme,
men samtidig stod det den stillingen var fin for da kom han ikke helt inn :undrer:
vel, har bare vært gravid i en uke, visst om babyen i en uke,
å den 16 juli er jeg 20 uker på vei,
hadde sex HVER DAG i alle mulige stillinger før jeg fant ut jeg hadde :baby: i :gravid: !!
å typen, savner doggy :nam: men, jeg vet ikke,
så det jeg skal FREM TIL DA, er hvordan stillinger kan dere anbefale osv
:stikker: til tyrkia fredag 16 juli , borte 2 uker
msn: fanta_2k@hotmail.com
Vil bare dele et godt poeng fra en kafédiskusjon i fjor, hun som sa det er nyutdannet jordmor:
Moderne menn og kvinner er mye mer åpne for å snakke om sexlivet sitt, det er større fokus på kvinnens nytelse og kvinnene kjenner sin egen kropp bedre enn de gjorde for en generasjon siden. Derfor er en helt grei hovedregel at gravid-sex er helt greit så lenge hun ikke føler noe ubehag.
(Min venninnes teori var at mange av reglene for når og hvordan kom i en tid da det var vanskelig for kvinnen å si nei uten å kunne referere til noe legen hadde sagt).
Senere i diskusjonen var vi også inne på det at graviditeten kan være en ypperlig mulighet for paret til å utforske nye stillinger, roligere tempo og større varhet for hverandres signaler. Et par som deltok skapte med mye glimt i øyet regelen om at hver ting de måtte slutte med skulle erstattes av en ny.
Hvilke stillinger man velger, kommer vel an på smak og behag...
Men en del er litt redd for å ha sex i svangerskapet, redd for at babyen skal bli skadet om mannen trenger for langt inn, noen synes at magen er i veien ved misjonærstillingen, og noen er veldig plaget med bekkenløsning, og da er det vondt og lite lurt å skræve alt for mye...
Så det kan jo være derfor det ble anbefalt at mannen skal ligge bak. Det er visstnok en stilling som mange finner komfortabel når magen blir stor og man har vondter "overalt".
Men det er ingenting som skulle tilsi at dere ikke kan velge andre stillinger også, hvis dere ønsker det!
Leste en del om dette på nettet da jeg ble gravid. Har mistet en gang før, og var derfor en smule nervøs. Men etter å ha lest en masse så har vi hatt sex som vanlig. Så lenge det ikke er ubehagelig eller vondt så "kjører vi på" og gjør akkurat det vi har lyst til her i huset :) Har til nå ikke hatt noen vondter og ei heller tatt hensyn til graviditeten når det gjelder sex.
Lykke til og kos deg :)
Jøss - bare doggy i følge boka? Nei, føl dere fram (bokstavelig talt), vil jeg si. Så lenge dere ikke gjør noe som er ubehagelig for deg, skal det være OK. Så her er det bare å prøve seg fram!
Tips til stilling; tja, kan jo være så mangt, men der du sitter oppå er vel bankers enn så lenge?
Herregud! Er den boka fra 1930 eller?
Så lenge du ikke føler noe ubehag, så kan du selvfølgelig ha et sunt og godt sexliv uavhengig av spiren i magen...
Hvordan skulle man ellers overleve ni måneder?? :undrer:
:lykketil: :klemme:
Hvordan skulle man ellers overleve ni måneder?? :undrer:
Har ingen mulighet til å svare deg på den...
Hæ? Gløm den boka og ha sex akkurat hvordan og hvor dere vil! I normale svangerskap har det ikke noe å si. Men det kan bli ubehagelig å ligge på ryggen etterhvert... Pga stor mage og vondter overalt... Vi endte opp med enten meg oppå eller han bak de siste ukene, og vi hadde sex den dagen vannet gikk...
Men hvis du er plaget av blødninger i svangerskap så kan det være at JM eller :lege: gir dere beskjed om å være avholdne noen uker eller så. Men det sier de fra om!
Og, du, dette er ikke noe flaut spørsmål! Vår gutt har det utmerket enda mamman og pappan hans hadde sex 3-6 ganger i uka hele svangerskapet!
Vår gutt har det utmerket enda mamman og pappan hans hadde sex 3-6 ganger i uka hele svangerskapet!
Satan, er det mulig??!! 3-6 ganger i uka??? Åssen i svarteste granskauen orka du det da???!!! :undrer:
Satan, er det mulig??!! 3-6 ganger i uka??? Åssen i svarteste granskauen orka du det da???!!! :undrer:
:lettet: Høres ut som det siste halve året, det... :fnis:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.