PDA

Vis full versjon : sittemåter ved bekkenløsning

Cirkeline
29-10-2002, 13:52
Sitter her på kontoret (pendler - så jeg kan liksom ikke dra hjem heller) og har voooondt i høyre rumpeball - altså typisk bekkenløsning. Jeg "får" ikke dra hjem før i morgen, så jeg lurte på om det var noen som hadde noen gode tips og triks for å sitte litt bedre. Jeg varierer med å gå og stå innimellom - men noen ganger MÅ jeg sitte litt lenge - eks ved telefoner fra kunder som trenger support. Det er liksom begrenset hvor lenge jeg klarer å sitte på venstre side...

Burde jeg skaffe meg en pute eller noe sånt for å myke stolen litt opp?

Klem fra cirkeline (18+4)

PS. Jeg skal til fysioterapaut på torsdag :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: så det varer ikke lenge til nå - bare jeg holder ut til da :)

Elma
29-10-2002, 14:39
Har ingen gode råd til deg. Sliter med det samme problemet.

Håper at fysioterapien hjelper på deg.
Hvis ikke - prøv kiropraktor! :) :)

God bedring og lykke til med resten av svangerskapet!

tulla
29-10-2002, 14:55
Prøv med å snu stolen, sitt med ryggstøtten mot brystet. (dersom ryggstøtten har mellomrom mellom sitsen og ryggen, slik at du kan sitte tett med benen er det best). Da kan du lene deg litt mot ryggstøtten, og avlaste bakre del av baken.

Selvfølgelig er det en stilling du kan sitte i korte perioder, anbefales ikke lenger perioder, pga trykket mot brystet. Også avhengig av stolens utforming.

Du kan også prøve å heve stolen og sitte ytterst slik at du får stor vinkel i hoften (stå-sitte).

Variasjon er jo altid å foretrekke! Det finnes visst nok et program man kan laste ned på PCn som minner deg på å strekke deg / ta mikropauser ved jevne mellomrom. Vet dessverre ikke hvor det er tilgjengelig.