Vis full versjon : "Jordbær er helsebomber"
Gode nyheter for oss som er glade i jordbær :nam: ;
http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1089952804.94742.jpg
Les på : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=235007
LilleLeo
16-07-2004, 12:51
Åh - lovely :)
Slemt med det bildet da,
jeg har jo ikke jordbær,
og vil ha vil ha vil ha!!! :hyper:
Unnskyld :flau: De så så deilige ut, så jeg "måtte bare"... Løøøp å kjøøøp!! :nam: :svisj:
LilleLeo
16-07-2004, 13:04
Hehe, er jo ikke sur :blomst:
De så jo så gode ut og jeg har ikke bil
til å komme meg på butikken.
(Sykler ikke i det bæsje-dritt-været vi har :mumle: )
Ja, det er godt å høre. Jeg har nemlig proppa i meg sikkert tusenvis av jordbær i sommer. Har alltid likt jordbær, men i år har det liksom vært ekstra godt. Det gikk ned en kurv i går kveld også, men siden jeg nå vet hvor sunt det er så må jeg kanskje kjøpe mer i dag... :)
:sulten: Høres flott ut!! På lokalbutikken hadde de jordbærtilbud igår, 2 for prisen av èn! (og det kostet 14,90 for èn!) :woohoo: Så nå har jeg kjøpt og frosset ned jordbær også. :nikker: Skal lage nydelig jordbærsyltetøy når jeg får lov til å spise søtt igjen!
Mmm.. de så skikkelig gode ut..
Mmm.. de så skikkelig gode ut..enig:nikker:
Jeg er en stor jordbærelsker, men må komme med et tips her:
Ikke spis for mye jordbær! I juli i fjor gikk jeg høygravid og gaflet innpå med jordbær. Skulle jo liksom spise masse siden man ikke skal spise det når man ammer... Det endte med utslett over hele kroppen og det klødde som et helvete! Jeg trodde jeg skulle dø av kløe for det var helt forferdelig! Og det varte i et par måneder etter fødselen...
Spiser jordbær nå, men nøyer meg med en posjon...:jupp:
Lilliank
16-07-2004, 20:38
Det var jo godt å høre, jeg elsker jordbær:nikker:
*slurp*
God nyhet! Jeg har en kurv på kjøkkenbenken og de skal straks spises!
Det som er litt dumt, er jo at jordbærene må vaskes for oss gravide, pga faren for toxoplasmose (bærene har ofte ligget ved jorden) - men er det egentlig så nøye??
Hmh.
Å, nå kom jeg på at jeg kjøpte to kurver jordbær i stad. :hyper:
*slurp*
God nyhet! Jeg har en kurv på kjøkkenbenken og de skal straks spises!
Det som er litt dumt, er jo at jordbærene må vaskes for oss gravide, pga faren for toxoplasmose (bærene har ofte ligget ved jorden) - men er det egentlig så nøye??
Hmh.
Jeg vasker aldri jordbær, de blir jo helt vasne da. :urk:
Jeg bare sjekker dem jeg, ser jeg ikke noe jord (noe jeg aldri gjør) så regner jeg det som helt trygt.
Jeg vaksker alltid all frukt. Jeg her ingen forutsetninger for å vite hvor de som tok på bærene/frykten har hatt fingrene sine :grøss:! Når det gjelder jordbær skyller jeg lenge og vel med en myk dusjstråle før jeg forsiktig tørker av dem med kjøkkenpapir, da skal de ikke bli vassne.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.