PDA

Vis full versjon : Hjelp! Ostekake krise....

LadyC
16-07-2004, 15:52
Hei magedamer! :gravid:

Vet dere om den ostekaken med Philadelphia, rømme, krem , melis og havrekjeks kan lages med sitronfromasj istf. gele...
Jeg har ikke funnet gele her i Danmark og kaken skal lages i morgen...krise...:undrer:

Setter pris på alle svar!

:nikker:

sus
16-07-2004, 15:59
Jeg har aldri smakt det, men jeg må innrømme at jeg syntes det hørtes godt ut jeg!
Ellers trenger du jo ikke ha på gele heller,- kan jo pynte den med f.eks kiwi, jordbær el...
Håper du finner en løsning! :lykketil:

sola1
16-07-2004, 16:07
da kan ta ferdig gele,bare smelt den og hell den over kaka.
håper det blir bra til slutt.
:nikker:

LadyC
16-07-2004, 16:19
Heisann,

glemte jo å si at det er den gelen som skal blandes med osten til kaken jeg mener...:flau:

Tusen takk for svar uansett altså! :nikker: :nikker:

Vilje
16-07-2004, 16:27
Jeg byttet geleen med froumage en gang. Det ble ganske godt, men sitronsmaken ble mye sterkere. Godt men annerledes. Blir like fin konsistens!

LadyC
16-07-2004, 16:31
Jeg byttet geleen med froumage en gang. Det ble ganske godt, men sitronsmaken ble mye sterkere. Godt men annerledes. Blir like fin konsistens!
Supert! Halv vann mengde?

:klem:

sus
16-07-2004, 16:33
glemte jo å si at det er den gelen som skal blandes med osten til kaken jeg mener...:flau:
:flau: Det burde jeg jo nesten ha tenkt meg! :flau:
Syntes det hørtes godt ut jeg! Ville bare prøvd!

Cilo
16-07-2004, 17:55
Tror det blir kjempegodt jeg! :nikker:

Rose1
16-07-2004, 18:45
:ropert: nam nam

LadyC
18-07-2004, 20:31
Hei jenter! :vink:

Her kommer løsningen:
Jeg dristet meg på å lage sitron gele selv....men dessverre stivnet den aldri :undrer: , så første runde med ostekake var is-kake versjon, veldig godt mottatt på en varm sommerdag. :briller:
Andre runde var etter noen timer i kjøleskapet, og da var den kremet og deilig. Ekstra frisk sitron smak pga. hjemmelaget sitrongele! :)
Her i Danmark har de ikke rømme, men flere versjoner av Creme Fraiche i stedet. Jeg brukte 38% og resultatet ble bra, men jeg savnet den originale rømme smaken...

Uansett så likte alle sammen kaken, og da er jo alltid kokken fornøyd! :nikker:

Takk for all hjelp! :klapp: