Vis full versjon : Hjelp! Ostekake krise....
Hei magedamer! :gravid:
Vet dere om den ostekaken med Philadelphia, rømme, krem , melis og havrekjeks kan lages med sitronfromasj istf. gele...
Jeg har ikke funnet gele her i Danmark og kaken skal lages i morgen...krise...:undrer:
Setter pris på alle svar!
:nikker:
Jeg har aldri smakt det, men jeg må innrømme at jeg syntes det hørtes godt ut jeg!
Ellers trenger du jo ikke ha på gele heller,- kan jo pynte den med f.eks kiwi, jordbær el...
Håper du finner en løsning! :lykketil:
da kan ta ferdig gele,bare smelt den og hell den over kaka.
håper det blir bra til slutt.
:nikker:
Heisann,
glemte jo å si at det er den gelen som skal blandes med osten til kaken jeg mener...:flau:
Tusen takk for svar uansett altså! :nikker: :nikker:
Jeg byttet geleen med froumage en gang. Det ble ganske godt, men sitronsmaken ble mye sterkere. Godt men annerledes. Blir like fin konsistens!
Jeg byttet geleen med froumage en gang. Det ble ganske godt, men sitronsmaken ble mye sterkere. Godt men annerledes. Blir like fin konsistens!
Supert! Halv vann mengde?
:klem:
glemte jo å si at det er den gelen som skal blandes med osten til kaken jeg mener...:flau:
:flau: Det burde jeg jo nesten ha tenkt meg! :flau:
Syntes det hørtes godt ut jeg! Ville bare prøvd!
Tror det blir kjempegodt jeg! :nikker:
Hei jenter! :vink:
Her kommer løsningen:
Jeg dristet meg på å lage sitron gele selv....men dessverre stivnet den aldri :undrer: , så første runde med ostekake var is-kake versjon, veldig godt mottatt på en varm sommerdag. :briller:
Andre runde var etter noen timer i kjøleskapet, og da var den kremet og deilig. Ekstra frisk sitron smak pga. hjemmelaget sitrongele! :)
Her i Danmark har de ikke rømme, men flere versjoner av Creme Fraiche i stedet. Jeg brukte 38% og resultatet ble bra, men jeg savnet den originale rømme smaken...
Uansett så likte alle sammen kaken, og da er jo alltid kokken fornøyd! :nikker:
Takk for all hjelp! :klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.