PDA

Vis full versjon : Svangerskapsmigrene, er det noe som heter det?

Tidl. bruker
17-07-2004, 08:53
Leste i et annet innlegg om svangerskapsmigrene, kan det være det jeg har? Har skikkelig vondt i hodet så og si daglig, og slik flimring/hildringer for øynene også så og si hver dag...begynner å bli redd for hva det kan være...
Andre med erfaringer ang. dette?
Svangerskapsmigrene (hvis det er noe som heter det), er det noe som vil forsvinne igjen etter fødselen? Og hva kan hjelpe mot dette mens det står på?

Er så fortvilet nå, vil ikke ha vondt i hodet mere...og flimring for øynene... http://smileys.smileycentral.com/cat/4_2_4.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001) Drikker mye vann, hviler mye osv., men ser ikke ut til å hjelpe...

Happy
17-07-2004, 14:04
Ja, det er noe som heter svangerskapsmigrene. Jeg hadde en svært mild utgave sist jeg gikk gravid. Det ble helt borte etter at jeg hadde født.

Du bør nesten snakke med legen din om dette. For meg var det hvile, helst i et mørkt rom, som hjalp.

Tidl. bruker
17-07-2004, 14:20
Jeg hadde også svangerskapsmigrene sist jeg var gravid. Det kom mot slutten, og legen sa det kom av at den store magen presset på nerver i ryggen. Det var hodepine, flimring for øynene og en følelse av å være litt forvirret. De 8 årene siden forrige fødsel har jeg vel opplevd det bare 2-3 ganger. Snakk med legen om det, men det er dessverre ikke så mye å gjøre med. Du må bare prøve å ta det med ro og se på det som noe som går over etter fødselen. :klemme:

Hemulen
17-07-2004, 15:08
Jeg har vanlig migrene. Under svangerskap endrer migrenen seg helt. Jeg får ikke de voldsomme migreneanfallene med oppkast og uutholdelig hodepine, men får istedet oftere migreneaura (sikk-sakk syn, flimring) og lettere migrenehodepine.
Migrene er ofte trigget av hormonforandringer. Det er forskjellig hva slags hormonforandringer som gir migrene hos forskjellige mennesker.
Det er derfor mange som har migrene kun under svangerskap. Andre kan miste migrenen helt under svangerskap fordi deres migrene er trigget av menssyklushormoner.

Migreneaura (flimring for øynene) kan også være et tegn på høyt blodtrykk og andre tilstander. Derfor bør man alltid snakke med lege dersom man har opplevd dette.

Shira-78
19-07-2004, 19:11
i de 3 svangerskapa jeg har vert i gjennom,har jeg hatt migrene de 4 første mnd.. så gik det over..