PDA

Vis full versjon : Gravid??

Heleneb
18-07-2004, 18:55
Hei dere!

Jeg sluttet på pillen for godt og vell en måned siden. Da hadde jeg bare gått på pillen i en måned. Før det igjen, hadde jeg en pause på 3 måneder. Nå har vi bestemt oss ( meg+forloveden) for at vi vil prøve å få barn. Denne månedens eggløsning var første forsøk, og det er nå bortimot en ukes tid siden. I den forbindelse lurer jeg på noen ting.

Kan det ha seg slik at jeg allerede kan være gravid? Jeg er vanligvis verdens "mildeste" dame. Jeg er sjeldent sur, og er jeg sur, så hever jeg aldrig stemmen til samboeren.
De siste 3 dagene har jeg rett og slett ikke vert meg sel i det hele tatt. I det ene øyeblikket smiler jeg og er helt gira og verdens lykkeligste, og plutselig klikker jeg fullstendig. Det går noen minutter, så er jeg i skyene igjen. Slik holder jeg på, frem og tilbake. Det er så ille at jeg synes synd på kjæresten min. Angrer etter jeg har sagt ting.
I tilleg til dette har jeg de siste 4 dagene våknet fordi jeg må på do, midt på nettene. Gjør vanligvis ikke det.

Ville takke masse for svar og tips.

Helene

Happy
18-07-2004, 19:30
Ja, det er noen som merker symtopmer på at de er gravide bare få dager etter at egget har festa seg. Vanligvis fester egget seg i livmoren 5-10 dager etter eggløsningen, men hos noen kan det ta kortere eller lengre tid. Noen kan også kjenne både at egget løsner (ganske vanlig) og at egget fester seg (ikke så vanlig). Enkelte får også en liten blødning når egget blir implantert i livmoren, dette har ingen ting å si for hvordan svangerskapet videre vil gå.

Det er også vanlig å få veldoge humørsvingninger når man kutter ut p-pillene og når man ønsker å bli gravid. Har du tatt turen innom snartgravid.com? Der er det mange flere i samme situasjon som det du er i nå, de ønsker å bli gravide og har prøvd i kortere eller lengre tid.

Ellers kan jeg vel bare ønske dere riktig lykke til i jakten på en liten mageboer. :klem:

Heleneb
20-07-2004, 17:47
Takk for svaret!

Håper jeg snart blir :gravid: .

Andrea_mor
02-08-2004, 11:21
Jeg skiftet humør begge gangene jeg hadde jentene i magen!
Det var faktisk sånn jeg skjønte etter 2 negative tester på Vilde, at jeg måtte være gravid for det, fordi jeg kjente at jeg ble fort irritert og hadde alle pluggene ute!!

Cactus
05-08-2004, 20:03
Hei du!!
Jeg hadde et opphold på p-pillene i ca.3 mnd før jeg spiste piller i de tre neste. Slutta så og ble gravid ved første forsøk, så det er fullt mulig at du er gravid nå!:nikker: Var også litt irritert og sliten i begynnelsen, ble fort sulten og hadde en rar følelse i kroppen! Ble etter vært kvalm:spy: og :rørt: sentimental. Tok test et par dager etter forventet mens og den var positivt til grader. Så det er håp vennen, men det kan også ta lang tid! Men du får trøste deg med at nurket kommer når det er klart!!:lykketil:

Klems fra Cactusn og nurket i magen som er ca.10 uker nå!!