PDA

Vis full versjon : Jeg har vært på UL og kontroll!!

sola
16-08-2002, 14:24
Hallo!

Har nå begynt på min 32.uke og var på kontroll i går

Her er mine tall;

*Uke 31+2 i dag
*BT; 130/55 Var litt spent, så derfor litt høyt overtrykk, men det
er jo undertrykket som teller, det var supert, sa jm
*Urin; neg
*SF-mål:Tror det var 37!!
*Leie; Jenta med hode godt plantet ned mot bekkenet, ennå ikke
festet, men kanskje snart??? Gutten med hodet opp og i sete (han satt på søsterens hode, omtrent, stakkars lita...)
*Ødem: 1 tror jeg hun skrev, det har økt litt, i dag måtte jeg
kapitulere og ta av gifteringen for en stund:leiseg:
*Hjertelyd på mellom 140-150 på begge to (har ikke papirene
hjemme som dere ser...
*Vekt; +15 kg - har gått opp "bare" 1 kg på tre uker, og det var
litt i underkant sa jm, men de kan vel ta litt fra meg, jeg har lagt
på meg nok foreløpig, synes jeg!!
*Ellers; økende kynnere, ikke vonde, men litt slitsomme
innimellom

UL-undersøkelsen som vanlig bare moro, de begynner å få det trangt, men har det helt fint. Begge veier nå ca 1900 g, snart
2 kg:klapp:

Klem Sola 31+2 og :baby: :baby:

amor
16-08-2002, 16:40
Heisann sola!:D

Så flotte tall da!!! Dette høres bare fint ut ja:klapp:

Håper du får noen gode uker videre!

Jeg ser at jordmor kommenterte vektoppgangen din og synes at du har lagt litt lite på deg i det siste. Det tror jeg ikke du trenge å ta så tungt nei. Det går ofte litt i rykk og napp når det gjelder økning. :cool:

Selv er jeg i uke 37 og har lagt på meg totalt 9 kilo. Mtp at mine to i magen er ca 3,5 kilo hver seg nå, så er det jo liten oppgang. Jeg har ikke lagt på meg noe som helst siden midten av mai. MEN legene sier ingenting. For meg virker det som om vekten er totalt likegyldig nesten. Greit nok det så lenge jeg vet at jeg spiser sunt. Om enn litt lite, for kvalmen har tatt meg igjen nå på slutten, men jeg får i meg mat, drikke, frukt og grønt hver dag og da går det så fint atte. De to i magen tar ihvertfall nok! Store er de!

Forsøk å kose deg så godt du kan!!! :D

Ta vare på deg selv og nyt magen!

Hilsen fra amor som har snitt den 28. august. 11 dager igjen....Guri!!!

Linda1
16-08-2002, 17:38
Høres jo veldig så flott ut :klapp:

Lykke til videre!

(10+4)

lotus
17-08-2002, 02:31
Høres veldig bra ut, det der! Deilig å komme så langt, ikke sant??

Jeg venter som du kanskje husker også gutt og jente, men hos meg ligger de med hodet ned, begge to! Slenger på mine tall også, da jeg også har vært på kontroll i dag - og vi er jo ganske likt kommet!

34. uke (33+2):

BT: 110/60:)
hb: 11,8 :)
sf: 37:)
ødem: 1-2 (varierer veldig!):(
Urin: neg.:)
Vekt: +19 kilo!:eek:
Leie: hode/hode
FL:135/144

Har ellers blitt forespeilet keisersnitt rundt uke 37, hvilket betyr at det bare er 3 uker igjen!

:klapp: :klapp:

Lykke til videre, Sola og dere andre!

lotus

sola
17-08-2002, 14:04
Fine tall du har også!!

Du sier at du kanskje skal ha keisersnitt i uke 37, og da ble jeg litt nyskjerrig på hva grunnen er ??

Jeg har ikke fått annen beskjed enn at HVIS noe skjer før i uke 34 blir det mest sannsynlig keisersnitt pga. at en ligger i sete. Går det lenger enn det, kan jeg godt måtte føde begge i sete!! Dette er det imidlertid svært liten sjanse for, jenta har lagt i hodeleie siden uke 23 ihvertfall. Jm sa at det er overdrevent at setefødsler er så mye verre enn hodefødsler???

Selv om det ser ut til at jenta snart vil feste seg der nede, så er det vel sjanse for at gutten blir liggende i sete, og da blir det hode/sete fødsel- synes det høres litt skummelt ut :( Jeg får bare stole på at de gjør det som er sikrest for oss alle tre når tiden er inne:)

Klem Sola 31+3 og:baby: :baby:

lotus
17-08-2002, 15:37
Dette med keisersnitt er ikke bestemt, men det ser ut til å gå i den retningen, til tross for at begge ligger perfekt for fødsel akkurat nå. Grunnen er at Tv2 har en liten uregelmessighet i mageregionen. Det er ikke dramatisk, og betyr bare at vi må ha en konsultasjon med barnelegen etter fødsel, men siden det er toeren som har dette problemet, er de litt i stuss på om det kan være greit å få dem ut så raskt som mulig når det først begynner. Igangsetting er uansett ikke aktuelt for meg. Vet ikke om det har med policy ved sykehuset eller det faktum at kroppen min ser ut til å ville holde på barna hvor lenge som helst...

Har vendt meg til tanken på keisersnitt nå, og synes egentlig det er helt greit.

lotus igjen, 33+3

Beate
18-08-2002, 10:39
Så flott at det går så bra med dere alle 6. Nå er det ikke lenge igjen..:eek:

ich
18-08-2002, 15:51
Gratulerer til begge med flotte tall da! Ville bare si noe om vekt jeg også - jeg gikk opp 15+ til sammen, plusset er der fordi jeg veide meg sist halvannen uke før fødsel, skulle veies et par dager etter at de kom, de kom jo litt før jeg tenkte ;)

Jeg gikk ned igjen alt sammen første uken. Men magen min...magen min henger og slenger, det vil si, nå er den bare stor og myk, så np skal det trenes litt ja! Men jeg ser godt ut visstnok...:p

Tenk ikke mer på vekt du, du veier helt sikkert finfint, det er jo barnas vekt som er viktig, ikke din!

klem -