PDA

Vis full versjon : Heklet vognteppe!

minon
18-07-2004, 23:17
Hei!

Jeg har så lyst til å hekle et vognteppe. Noen som har oppskrift / bilde slik at jeg kan få noen idèer?

cathrine21
14-08-2004, 19:53
Har heklet mange sånne små firkanter..og sydd dem sammen..har heklet i lyse blått og hvitt..ganske fint..

Happy
14-08-2004, 20:34
Jeg vet at jeg har oppskrift på et nydelig et med hjerter. Om du ønsker det kan jeg lete gjennom esken med oppskrifter og se om jeg finner det igjen. Jeg vil ikke garantere at jeg finner det altså (esken er stor og rotete). Sende meg en pm da, om du vil at jeg skal kikke etter det.

Happy
14-08-2004, 21:22
Nå har jeg lett gjennom de oppskriftene jeg kunne finne, men selvsagt finner jeg ikke den oppskriften jeg tenker på :grrr:. Det jeg fant var mønster på et sengeteppe som du fint kan bruke til mønster for et vognteppe. Mønstret har hjerter som står mot hverandre (kan selvsagt forenkles). Sende meg en pm med mailadresse, så skal jeg få hjelp til å scanne om du vil ha oppskriften. Det er ikke engang ulovlig, for jeg fant oppskriften i Hjemmet nr 8/91 ;)

Lillemy70
18-08-2004, 14:06
Jeg heklet et vognteppe til fadderungen min for noen år siden. Det minner veldig om det du Happy beskriver, med hjerter mot hverandre. Jeg fant det i en heklebok. Faktisk endret jeg litt på mønsteret, slik at jeg fikk navnet heklet inn i teppet. Det ble så bra!!! Til slutt sydde jeg tykk sateng på baksiden.

Har aldri vært mer fornøyd med en gave, og har aldri fått mer skryt for en heller!! Jeg har tenkt å hekle et til meg selv nå, men siden jeg må vite kjønn for å vite navn, har jeg ikke startet på det enda...

Følg denne linken (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=95248), så kan du se et bilde av teppet.

Er du interessert i oppskriften, send meg en PM med mailadressen, så skal jeg sende den til deg!