PDA

Vis full versjon : Hvor ofte tar dere ny håndduk?

Tidl. bruker
19-07-2004, 11:01
Her i huset har sambo og jeg en liten variasjon i hva vi er vant til: Jeg er vant til at når vi tar en ny badehåndduk, bruker vi den 2-3 dager. Han er vant til å ta en ny hver gang han dusjer. Han kommer fra en familie med 7 personer, og mora hans måtte altså da vaske minst 49 badehåndduker i uka!

Hva pleier dere å gjøre? Tar dere også en ny hver dag, eller går det an å bruke den flere dager. Hva er vanlig blant norges folk? Kommer jeg fra en grisete familie, tro? :undrer:

willow
19-07-2004, 11:04
Tar en ny hver gang jeg dusjer!

Og en ny som henges opp på badet vær dag, til vasking av hender!

VET det er sløsing men er avhengig av rene håndklær,

Happy
19-07-2004, 11:07
Vi er vant til å bruke håndklærne flere ganger.

Nordstjernen
19-07-2004, 11:08
Hver 2-4 dag.

Vilaela
19-07-2004, 11:11
I tilfelle er jeg en supergris.....;)
....men jeg er da forhåpentligvis så ren når jeg kommer nyvasket ut av dusjen at hånklene ikke blir skitne etter to-tre dager. Jeg vil si jeg hjemme bruker to-tre hånkler i uka. (Pluss at hånkler som har vært med på stranda, i svømmehallen eller på trening går rett i vask....)

Lille Po
19-07-2004, 11:48
Vi bruker dem også flere ganger.:nikker:

Lille Ru
19-07-2004, 11:51
I tilfelle er jeg en supergris.....;)
....men jeg er da forhåpentligvis så ren når jeg kommer nyvasket ut av dusjen at hånklene ikke blir skitne etter to-tre dager. Jeg vil si jeg hjemme bruker to-tre hånkler i uka. (Pluss at hånkler som har vært med på stranda, i svømmehallen eller på trening går rett i vask....)
:nikker: :nikker:

VLN
19-07-2004, 14:44
Nytt hver gang jeg dusjer, bortsett fra håndkle til håret....det kan jeg ha et par dager :)

Alica
19-07-2004, 14:58
vi bruker de flere ganger

Tidl. bruker
19-07-2004, 16:00
Her bruker vi hånddukene flere ganger.. Vi er da reine når vi kommer ut av dusjen :latter:

Kulani
19-07-2004, 16:22
Vi bruker dem flere ganger, stoler på nesa hvis jeg er i tvil om de er rene nok ;)

annemede
19-07-2004, 20:53
Vi bruker de flere dager. Bor et sted der det er "restriksjoner" på vaskingen... :dåne:

Amanas
20-07-2004, 00:25
Jeg skifter hver gang jeg dusjer, men det er fordi jeg ikke klarer tanken på å tørke meg i ansikt og hår med et håndkle jeg tidligere har tørket meg nedentil med.

Men som dere sier så er jeg ren når jeg kommer ut i fra dusjen og jeg tror ikke det hadde gjort meg noe å bruke det flere ganger hadde det ikke vært for den tanken som sitter i hodet mitt, hehe :)

Tidl. bruker
20-07-2004, 10:15
Jeg skifter hver gang jeg dusjer, men det er fordi jeg ikke klarer tanken på å tørke meg i ansikt og hår med et håndkle jeg tidligere har tørket meg nedentil med.
I min oppvekst gjorde vi det sånn at vi hadde en egen liten håndduk som vi brukte til tørking "der nede". I tillegg hadde vi en stor som vi brukte på resten av kroppen. Lur mamma, ikke sant? :knegg:

maj
20-07-2004, 11:39
Syns det er litt vel råflott å skulle ta nytt hver gang. Bruker bare masse unødvendig tid og energi på å vaske, pluss at håndklærne blir jo så slitne etter hvert.

Dusjer annenhver dag, og bruker da et håndkle tre ganger. Syns ikke det er det værste man kan gjøre.. Verre med disse som ikke vasker hendene etter å ha vært på toalettet.

Lilliank
20-07-2004, 11:44
Her tar vi et nytt hver gang vi dusjer, liker det best jeg;)

Britta
20-07-2004, 18:41
Jeg skifter håndklær ved håndvasken en gang i uka - de blir kun brukt til hender.. rene hender?? ;)

I dusjen bruker vi det to-tre ganger.. dusjer hver dag og har et eget håndkle til ansikt og håret og et stort til kroppen.. Ja, kroppen er vel ren når man kommer ut av dusjen?? :nikker:

MHL
21-07-2004, 23:35
Vi også bruker de flere ganger.. vi er jo rene etter en dusj.

Elise_
22-07-2004, 00:27
Jeg bruker nok håndklærne lenger enn de fleste, men jeg har to, ett til håret og ansiktet, og ett til kroppen. Dermed vet jeg at det jeg tørker meg med i fjeset aldri har vært nedentil :grøss: eller mellom tærne.

Håndkleet ved vasken bytter jeg ut en gang om dagen, eller annenhver dag. Føler at det blir mer skittent, man vasker jo ikke hendene i 10 minutter heller, av og til blir det bare en liten kattevask, og da tror jeg at man kliner diverse inn på håndkleet. Dessuten henger det bare rett ned, og da er det kjempe-grobunn for bakterier, siden det ikke tørker ordentlig på lang tid. De jeg bruker til kroppen og håret henger jeg på sånn stang, sånn at de tørker helt ordentlig fort.

LadyBee
31-07-2004, 20:49
Måtte tenke meg om, og kan fortsatt ikke svare ordentlig på hvor ofte jeg skifter. Men rutinene er omtrent slik (vi har bodd i kollektiv til og med juni i år):

Hver enkelt er ansvarlig for sitt badehåndkle, og mitt har hengt på en krok bak soveromsdøren. Dette "overlever" et par raske morgendusjer (tørker meg fort, og lar kroppen lufttørke mens jeg sminker meg og slikt) og skiftes hvis det blir ekstra vått (pga vil ikke ha for mye fukt på rommet), eller etter kveldsbadet ca. hver tredje dag når jeg frotterer meg skikkelig. Håndklær som har vært "utomhus" vaskes med en gang pga økt fare for sopp og bakterier fra svømmehaller e.l.

Det lille håndkleet ved vasken skiftet jeg ved behov og/eller hver gang jeg satte på en maskin, altså omtrent daglig, i tillegg til før og etter fester. Håndkleet på kjøkkenet (til håndvask) ble som oftest skiftet samtidig.

Bluelady
02-08-2004, 14:08
Jeg bruker det samme håndkledet to-tre ganger til tørking etter dusjen. Det er det jeg har vært vandt til hjemmefra og jeg har aldri tenkt på at det skulle være urenslig. Som sagt før her så er vi da rene når vi går ut av dusjen.
Håndkledet ved vasken til hender skiftes en-to ganger i uka pluss hvis vi får besøk.
Håndkær som har vært med på trening eller i svømmehallen går rett til vask.

lilleKevin
09-08-2004, 00:55
Tar en ny hver gang jeg dusjer!

Og en ny som henges opp på badet vær dag, til vasking av hender!

VET det er sløsing men er avhengig av rene håndklær,:nikker: samme rutine her i huset

Anne Karin
23-08-2004, 13:20
Hos oss komemr det ann på. Samboeren husker aldri hvilket håndkle som er hans så han tar slltid et nytt så å si hver dag! Noe jeg selvfølgelig irriterer meg over da! Selv bruker jeg et håndkle 2- 3 dager. Men ikke i perioder jeg hadde mens så klart. Da gikk de rett til vask regardless blod eller ikke på håndklene!

Barbita
24-08-2004, 11:22
Da mannen min og jeg kom sammen hadde han den vanen at han skiftet badehåndkle for hver dusj, men han fikk beskjed om at dersom han hadde tenkt å fortsette med det, måtte han ta klesvasken, for jeg aktet ikke å vaske håndklærne så ofte.
Så nå bruker han de 2-3 ganger før de hives til vask.

For min del liker jeg å lufttørke, så det går ikke så mye badehåndklær på meg, men de skiftes ut når jeg har brukt det rundt 3 ganger.
Har egen håndduk til håret, og den skiftes samtidig.

Tar runden i huset når jeg vasker badehåndklærne, så alle skiftes samtidig.

Tigermamma
30-08-2004, 23:44
Da jeg ble samboer med min nåværende mann (dette ble en tung setning) - pleide han også å ta nytt håndkle hver gang han dusjet. Heldigvis falt han for argumentet om at så lenge man er ren når man kommer ut fra dusjen - skulle dette være helt unødvendig. Hvis han hadde insistert, ville jeg gitt ham i oppgave å vaske håndklene (igrunnen gjør mannen min oftest det, men han "kan ikke" legge dem på plass "ordentlig" (dvs. sånn jeg vil ha det)). Nå kom det enda flere rare setninger, men det var nå det jeg hadde lyst til å si.

mams`n
31-08-2004, 00:30
Jeg bruker samme håndkle 2 ganger jeg :)

tonton
06-09-2004, 10:10
Herregud, jenter! :dåne:

Tenk litt på miljøet da! Dere er da rene når dere kommer ut av dusjen!!!?? Hvis man dusjer hver dag og skifter håndkle hver gang blir det jo ENORME mengder vann og såpe!! For ikke å snakke om at dere sliter ut vaskemaskinene på bare tull. Spar heller vaskekapasiteten til nurkene kommer!!

Sitt heller i solen enn å stå inne og vaske klær!! :nikker:

Tidl.bruker
06-09-2004, 10:32
Jeg bruker det samme håndkledet to-tre ganger til tørking etter dusjen. Det er det jeg har vært vandt til hjemmefra og jeg har aldri tenkt på at det skulle være urenslig. Som sagt før her så er vi da rene når vi går ut av dusjen.
Håndkledet ved vasken til hender skiftes en-to ganger i uka pluss hvis vi får besøk.
Håndkær som har vært med på trening eller i svømmehallen går rett til vask.
:nikker:

Mymlen
13-09-2004, 16:15

Tenk litt på miljøet da! Dere er da rene når dere kommer ut av dusjen!!!?? Hvis man dusjer hver dag og skifter håndkle hver gang blir det jo ENORME mengder vann og såpe!! For ikke å snakke om at dere sliter ut vaskemaskinene på bare tull. Spar heller vaskekapasiteten til nurkene kommer!!

Sitt heller i solen enn å stå inne og vaske klær!! :nikker:

akkurat!!

Føler meg som en liten gris når jeg leser tråden her, men jeg nekter å tenke på hvor stor vannavgiften vår skulle blitt hvis jeg skulle vasket håndklær hver eneste dag!

Bruke lite håndkle eller bare en klut mellom beina, og så badehåndkle på resten etter dusj hvis det føles nødvendig, eller mest lufttørke.

Nei, klesvask blir det nok av uansett!

(og...leste en tegneseriestripe en gang (tror det kan ha vært Dilbert) som mente at siden man var ren når man var nydusjet, så ville håndkle ble renere og renere for hver gang man brukte det....kanskje litt ekstremt???)

Thyresse
13-09-2004, 18:26

Sitt heller i solen enn å stå inne og vaske klær!! :nikker:Jeg og føler meg som en gris sammenlignet med dere..men jeg dusjer jo hver dag. bruker også hånddukene (ikke de som har vært brukt på stranden selvfølgelig) i flere dager....

Tidl. bruker
13-09-2004, 19:43
Skjønner etter hvert at jeg bare kommer fra en medium grisete familie! :knegg:

Klump
13-09-2004, 19:47
I utgangspunktet er planen å bruke håndkleet flere ganger, men jeg har tre barn hjemme som bruker det til å tørke opp på gulvet med, lage hytte med eller bruker det som prinsesse-slørhttp://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_3_3v.gif , og da havner det jo til vask likevel. :fnis:

Cecilie
13-09-2004, 20:25
Jeg føler meg som en skikkelig gris i forhold til mange av dere! Skifte håndkle til hendene gjør vi en gang eller så i uka( varierer mye, kan jo bli oftere og da), men badehåndkle bytter vi etter å ha brukt de i 10-14 dager. MEN vi dusjer ikke hver dag! Herlighet, da hadde utgiftene til strøm, såpe og lotion blitt høye, også har jeg langt hår( vil ikke ha vått hår i timesvis hver dag..). Men om vi bruker samme håndkle så byttes de oftere( ja faktisk så bruker vi samme håndkle noen ganger, alle er blå... )

Er man ikke ren når man går ut av dusjen? Gurimalla, får skikkelig dårlig samvittighet og vil helst løpe rett på badet og bytte håndklær!!!!

Cecilie

Kvakk Kvakk
16-09-2004, 21:05
Vi skifter ut alle håndklærne en gang i uka, da har badehåndklærne vært brukt 3 ganger eller noe sånt, de andre håndklærne brukes hver dag. Og vi har hvert vårt håndkle til å tørke oss på etter håndvask, henger opp et ekstra hånkle til gjesters hender i forkant av besøk. Skulle vi skiftet håndkle etter hver dusj eller hver dag, ville jeg ikke gjort noe annet enn å vaske klær, og vi har strømforhold som gjør at det er umulig, det eneste andre store apparatet som kan gå samtidig med vaskemaskinen er tørketrommelen. Dermed kan jeg ikke sette på klesvask når jeg bruker komfyren eller oppvaskmaskinen, da går nemlig hovesikringen :dåne:

Tania
16-09-2004, 23:49
I utgangspunktet er planen å bruke håndkleet flere ganger, men jeg har tre barn hjemme som bruker det til å tørke opp på gulvet med, lage hytte med eller bruker det som prinsesse-slørhttp://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_3_3v.gif , og da havner det jo til vask likevel. :fnis:
Sånn er det her også.. :flau:

Manga
17-09-2004, 22:13
Jeg skifter håndklær ved håndvasken en gang i uka - de blir kun brukt til hender.. rene hender?? ;)

I dusjen bruker vi det to-tre ganger.. dusjer hver dag og har et eget håndkle til ansikt og håret og et stort til kroppen.. Ja, kroppen er vel ren når man kommer ut av dusjen?? :nikker:
Samme her.

Tihi
17-09-2004, 22:41
Eh...jeg må ha en ny håndduk hver gang jeg dusjer :sparke:

Jeg som vasker de også, så da har jeg lov :knegg: