Vis full versjon : Mye mulig spiren min ikke klarer seg...
For litt over en uke siden testet jeg positivt.... jeg og kjærestegutten har gledet oss masse over at vi plutselig hadde et lite nurk og tenke på... Jeg er ikke mer en 5-6 uker på vei, så vi er klar over at det kan gå galt, men en tenker liksom ikke så mye på det da http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/niks.gif
Men i dag morges oppdaget jeg at jeg hadde begynt å blø... ikke så mye, men det var rødt blo og jeg ble selvsagt engstelig. Jeg ringte derfor til legekontoret mitt og ble anbefalt å komme opp slik at en av legene kunne kikke på meg.
Fastlegen min var på ferie så jeg kom inn til overlegen (som jeg fra før av kjenner til gjennom jobben... hyggelig dame). Hun fortalte etter en kikk at livmortappen var lukket, men at det så ut til å bli (mer) blødning. Tror i utgangspunktet hun tror at det blir en abort. Hun mente jeg hadde godt av å slappe av og sykemeldte meg en uke (mest for psyken sin del tror jeg).
http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/beklager.gif
Så her sitter jeg da! Fra jeg gikk fra legen (ca. kl 10-11 en gang) til nå (ca kl. 18) har jeg ikke blød en dråpe... håper jo det fortsetter, men siden legen gjettet på det motsatte er jeg ikke særlig optimistisk...
Vet jeg ikke kan gjøre så mye.. men føler bare for å prate med noen (kjærestegutten måtte til jobbe etter at han hadde tørket tårene mine)
Hvordan tror dere skjansen til det nye nurket mitt er?
Det er helt grusomt å sitte her og bare vente på at jeg skal begynne å ble "ordentlig" http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/beklager.gif
Lilliank
19-07-2004, 18:28
Uff mange varme tanker og :klemme: til deg...
Jeg vet hvordan det er å sitte å vente og ikke vite, med blødninger..
Jeg har opplevd en kjempestor blødning, hvor jeg ble sendt av legevaktslegen til utskrapning...
Da jeg kom på sykehuset og endelig fikk ul etter 2,5 time venting, så vi et lite bakende hjerte...
Jeg hadde den gangen mistet en tvilling, det sås tydelig på ul senere, men legen på sykehuset sa det var 50/50 sjanse for at det skulle gå bra..
Men i dag er han 2 år:hjerter:
Jeg har også opplevd at det ikke har gått bra, hadde en MA i mars, da hadde jeg hatt blødninger hele veien, og det gikk ikke bra på tross av at vi hadde sett hjerteaktivitet 2 ganger tideligere.
Jeg håper det ordner seg for deg, og at blødningen ikke betyr noe, men anbefaler deg å få legen til å henvise deg til ul, så du slipper å gå i det uvisse så lenge, må nok vente til du er 7+0 tror jeg..
Kjære deg, jeg skjønner kjempegodt hvordan du har det.
Akkurat det samme skjedde med meg, bare at jeg ikke møtte en like klok lege.
Mine blødninger sluttet etterhvert og jeg er fortsatt gravid. Selv om du blør trenger det ikke være en abort på gang. Det er et godt tegn at tappen var lukket! Mange blør av hormonelle forandringer. Det strømmer mye blod til livmorområdet og det skal ikke så mye til at det går hull på noen blodkar.
Selvsagt kan jeg heller ikke garantere at det ikke er noe verre på gang, det kan man aldri.
Du får ta legens råd å holde deg i ro, så håper jeg at din lille skatt vil holde seg der den er. Lykke til!
:klemme:
Jeg blødde i litt over en halv dag når jeg nærmet meg uke 6, og da jeg ringte gyn sa de at det var svært vanlig. Og nå sitter jeg her med en liten guttebaby i magen. Ca halvveis. Jeg håper og tror det går veien for deg og!:lykketil:
Shira-78
19-07-2004, 18:50
de 3 svangerskapa jeg har hatt blødde jeg litt rundt i de tider jeg skulle ha mensen.. den mensen som skulle komme ja.. mor mi ha vanlig mens i 3 mnder når hun gikk med meg.. :undrer: fant ikke ut at ho var gravid før det ha gått 3 mnder.. jeg har hatt spontanabort en gang og da blødde jeg mye om mårran,var med legen samme dag og blødde uuuutrooolig mye om kvelden.. slapp faktisk utskraping selv om jeg var nesten 11 uker på vei.. så du skal se at dette er bare hormonblødninger.. ønsker deg vertfall :lykketil: og en kjempe :klemme: til deg.. skal tenke på deg.. :klemme:
Jeg hadde også blødninger i starten av svangerskapet. Mine blødninger kom av tynne slimhinner i livmorhalsen, og samtidig så ligger morkaken min over åpningen.
Men her er jeg enda, og fortsatt har baby i magen.
Vet godt hvordan det føles å blø. Og ikke vite hva som skjer de nærmeste dagene/ukene.
Masse lykke til videre, og hold oss oppdatert!
:klemme:
Dere er så snille :julegave:
Tirsdag morgen: jeg har fremdeles ikke blødd siden jeg var hos legen i går morges... håper det er et godt tegn!!
Legen sa jo at det så ut som om det var en større blødning på vei. Burde ikke den ha kommet nå hvis hun så riktig? Jeg mener, blodet tar da ikke så lang tid fra livmorhalsen og ut?
Tar det som et godt tegn jeg...:julegave:
hmmm... hvor kom de pakkene fra ?? hadde satt inn :nikker: jeg!
Hehe..
Lilliank
20-07-2004, 11:39
Du kan gå inn å redigere innleggene din selv hvis du vil:nikker:
Håper det er et godt tegn for deg, uansett synes jeg du skulle be om en tidlig ul, så du kanskje kan slappe av litt mere:nikker:
Håper dette går bra!!:klem: Skal krysse fingrene for deg, :kryss: masse lykke til!! :klemme:
Jeg hadde en ny blødning i går kveld.... http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/trist.gif
Men jeg må si at jeg synes disse blødningene er litt rare. Jeg oppddager dem når jeg er på toalettet forde papiret blir rødt. Det er en frisk lyserød farge, kanskje 10 til 15 dråper med blod. Deretter tar jeg på meg truseinlegg, men det kommer ikke mer blod i truseinleggene. Det kan derfor virke på meg som om det er et enkelt blodkar som ryker de gangene det har skjedd.... http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/veitikke.gif
Men jeg vet jo ikke så klart... det er det som er så frustrerende....http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/sinna.gif
Men jeg har iallefall ikke blød noe mer etter i går kveld, håper det holder seg denne gangen http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/nikker.gif
IzziCreo
21-07-2004, 13:13
Vil bare si at jeg også blødde mange ganger i første svsk, og frøknen ligger nå og sover søtt i sengen sin :hjerter: Det er ikke unormalt å blø, men det kan selvsagt være en abort også... Krysser fingrene for at det går den rette veien :)
Hei Tili!
Jeg hadde blödninger flere ganger når jeg gikk gravid med :stores: Til og fra så har man mer blod en det man trenger i livmoren, å da er det mulig at man blör ut det ekstra blodet i begynnelsen av graviditeten. Eller så har kroppen ikke produsert tilstrekkelig med hormoner for at kroppen skal "stenge av" mensen ordentlig. Da kan man også blö, uten å miste :baby: . Eller så kan det väre sånn at du er gravid med tvillinger, men mister den ene. Eller så kan det väre det at du har tynne slimhinner som begynner å blö, men det hörtes ut på legen din som at det er livmoren som blör... Det trenger ikke å gå galt i det hele tatt, selv om det kan gå galt.
Omtrent 25% av alle som vet at de er gravid får blödninger i begynnelsen av svangerskapet. Av de 25% er det 85% som det går bra for. Med andre ord er det 15% sjanse for at du er på tur å miste, å 85% sjanse for at alt går bra, og at det har andre årsaker.
Dersom jeg var deg ville jeg prövd å ta det med ro så mye som mulig, å forlangt en UL en gang mellom uke 6-7 for å se hvis alt er bra. (Man KAN se hjertet slå i uke 6, men jo flere dager du klarer å vente mot uke 7 så öker sjansene for å få se hjerteaktivitet til :baby: )
Håper spiren klorer seg fast! :klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.