PDA

Vis full versjon : begravelse

LadyBee
20-07-2004, 13:53
Min lille pike hadde den vakreste bgravelsen jeg kunne gi henne, hun fikk med seg solskinnet i graven og stenen vi satt på da veene begynte er blitt gravsten.

Hvordan kan da begravelsesbyrået ha hjerte til å ødelegge alt? Hva betaler vi dem for, når jeg hele tiden måtte overvåke dem for å få ting slik vi ville ha dem istedetfor slik de var vant til? Når alt av regninger og praktisk organisering må gjennomsgås av oss for å unngå at de snyter oss? Når de betaler regninger og søker om penger i mitt navn? Når de ikke klarer å svare oss på hva som er gjort, eller hva det ustoppelige regnet av fakturaer skal dekke? Når de "retter" på gravteksten uten å konsultere oss? Når de sverter oss ovenfor blomsterhandleren og stenhuggeren?

Hvorfor er jeg nødt til å gråte av utmattelse over min datters grav, når jeg går til den for å dele gleden over en lillesøster?

Stini
20-07-2004, 14:07
Kjære LadyBee

Ble ganske trist av å lese innlegget ditt.
Så nydelig sagt at lille Anna fikk solskinnet med seg :trist:
Jeg kjenner igjen alle følelsene som skinner igjennom :klemme:
Vi mistet vår første datter og ble raskt gravide igjen.
Svangerskapet var en berg og dalane som slet enormt på meg, det er først i ettertid jeg kunne se hvor tøft det var.
Jeg tenkte som deg at det kan ikke gå galt en gang til, men tankene er jo der allikevel.
Men det gikk jo heldigvis godt og jeg fikk min prinsesse nr. 2, hun ble født 11 mnd etter sin søster.

Jeg vet ikke hva jeg skal svare deg ang. begravelsesbyrået for jeg kjenner jo ikke alle detaljene.
Men det må da være noen du kan snakke med på byrået eller hos de som de søker penger hos.
Dette høres jo helt vannvittig ut spør du meg. Få noen til å hjelpe deg med å ordne opp, snakke med dem.
Håper at det ordner seg, LadyBee.
Lykke til med Lille Håp i magen!
:klemme:

Shira-78
20-07-2004, 17:20
off,dette hørtest ikke bra ut :mumle: sjønner ikke at de kan gjøre noe slikt :undrer: må si jeg var veldig heldig med det begravelsebyrået jeg hadde.. de fikkset alt for meg og var veldig hjelpsom.. jeg hadde mye skrevet på gravsteinen.. og med lykt,pynt og skrift ble det dyrere enn jeg skulle få dekt.. men de var så snill at jeg fikk det for den prisen trygdekontoret dekte for.. de fikset blomstrene og tok tilogmed bilder før folk kom i kirka som vi fikk senere+ neg.. hadde kontakt med de ei lita stund etter begravelsen også.. håper alt årdner seg for deg.. er ikke lett dette.. masse :klemme: :klemme: til deg og :lykketil: med bebisen i magen..

Sover dere barn?
Nei,dere sover ikke.
Døden er ingen søvn,
døden er ingen avskjed.

Tidligere bruker
20-07-2004, 18:58
Vil bare gi deg en stooor :klemme:

(Når vi mistet Petter i fjor valgte jeg å ikke gå
gjennom begravelsesbyra. Ordnet alt selv, stolte
ikke på at de ville få det som jeg ville.......
Etter å ha hørt dette, er jeg glad jeg gjorde det sånn.)