Vis full versjon : Høyt blodtrykk, noen andre...
...som har det??
Var på min første kontroll i går, er i uke 15. Blodtrykket var litt høyt, 130/90... Så legen måtte følge med på det :(
Noen andre med høyt blodtrykk?? Hva har skjedd videre med dere??
I forrige svangerskap lå jeg på rundt 120/80, som er helt normalt. Men nå var det visst en tanke for høyt.... Ikke røyker jeg, ikke stresser jeg... Men jeg føler meg i fin form :)
Hei Pirelli.
Jeg har ikke hatt spesielt høyt blodtrykk og hvis 120 er normalt har jeg ikke vært i nærheten engang.
Mitt har ligget på 105/70, 105/65, 105/60 og nå sist gang det ble målt 100/60. Og jeg har iallefall ikke fått beskjed om at det er veldig lavt....Bare pass på å ta det med ro du. Det er visst det beste man kan gjøre hvis blodtrykket stiger.
Lykke til videre.
:findag:
Hei!
Legen min synes at jeg har høyt blodtrykk, noe som jeg ikke er helt enig i... Undertrykket har vært stabilt på 85 på alle kontroller. Sist kontroll så sykemeldte han meg for dette for at jeg skulle ta det med ro. Når jeg var hos jordmor så syntes ikke hun at mitt trykk var noe å bekymre seg over, og at det var helt normalt.
Men uansett sykemelding eller ikke, så er det viktig å holde det over oppsyn, da det er alvorlig dersom andre symtomer på sv.skapsforgiftning skulle opptre (hevelser, protein i urin). Det er veldig uvanlig med sv.skapsforg. så tidlig, men fortsatt VIKTIG å sjekke det regelmessig.
Et undertrykk på 90 er vel akkurat i grensesonen for hva som er høyt eller ikke.
Lykke til! Hvile mye, og ta det med ro er rådene jeg har fått.
Jeg hadde samme trykk som deg i uke 16 med storebror. Pleier ellers å ligge på 130/75 ca. Blodtrykket mitt økte jevnt og trutt hele svangerskapet og jeg hadde mange ekstra kontroller pga dette. Ble sykemeldt i uke 22 ( pga kynnre også) men det bare økte. Jordmor sa hele tiden at så lenge jeg ikke hadde plager som hodepine, trykk følelse i hode eller synsfrostyrrelser var det ingen fare. Fra uke 32-34 utviklet jeg svangerskapsforgiftning og ble liggende rett ut til uke 38. Blodtrykket lå på 170/110. Da ble fødselen satt i gang. Fødte en sunn og sterk liten gutt.
Nå er jeg gravid igjen, og litt redd for å oppleve det samme....
Har siden jeg blei gravid tatt omega 3 stor dose, det er positivt på de små blodårene og hjelper på trykket. Blodtrykket mitt har vært stabilt rundt 130/80 helt til i går ! Hadde da 150/90 men fikk beskjed om å ta det med fatning, ingen krise ennå ! Drikker Lindeblomst te nå ( helios), det virka stabiliserende på trykket sist.
Det er jo som de andre sier veldig uvanlig å få svangerskapsforgiftning tidlig, men vær obs !! HEELP syndrom kan begynne veldig tidlig i svangerskapet.
Legen din kommer sikkert til å følge deg tett opp hvis det stiger mer.
Styr unna sukker og mye salt. Raske karbohydrater er heller ikke bra ( poteter,hvitt mel osv) Pass på at du ikke har full blære eller akkurat her spist nå legen måler blodtrykket.
Lykke til videre med svangerskapet og tenk ikke så mye på trykket ennå !:stakar:
Hei Susse.
Jeg bare lurer jeg, hva med meg da hvor trykket gradvis har gått ned, vet du hva det betyr?? Jeg mener hvis det er vanlig at det går opp er jeg uvanlig da eller er det like normalt??
:findag:
Susse--> Hvorfor skal man ha full blære / ha spist når man tar blodtrykket?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.