PDA

Vis full versjon : Hvor bade bebin??

Amity
16-08-2002, 15:16
Hei!

Håper noen kan hjelpe...

Vi skal kjøpe stellebord til å ha på veggen fra IKEA. Men hvor skal vi bade bebin da? Hva blir enklest og mest praktisk??

Klem Amity 28+1

IzziCreo
16-08-2002, 15:36
Hei, Amity

vi har barnerom i 2.etg og bad i 1. Vi tenkte lenge på å ha stellebord på badet, men fant ut at dette bare ble klønete da man skifter så mange ganger i løpet av en dag at det ville være upraktisk å ha stellebord nede når klær og alt er i 2. I tillegg har vi stue og kjøkken i 2.etg. så det er jo der vi kommer til å oppholde oss mest.

Vår løsning blir da: stellebord på barnerommet, og et slikt stativ med balje på badet. Et slikt stativ med balje koster ca. 500 på Babyshop og har en veldig god arbeidshøyde (noe som er viktig). I tillegg har vi badekar som vi kommer til å bruke mye etterhvert, hvor vi kan bade sammen.

Slik kommer vi til å gjøre det ihvertfall :)

Lykke til :)

Klem Suzie Q 24+4

Frost
16-08-2002, 16:08
Jeg har bestilt en Tummy tub. Den ser så deilig ut :) Babyen sitter oppi den sånn som den satt i magen. Hele kroppen er dekt av vann. Bare hodet som stikker opp. Er jo ganske ekkelt når man bader når ikke hele kroppen er dekt med vann. Her kan du lese om den http://www.tummytub.no/ Betalt litt over 300 for den. Den skal forresten stå på gulvet ved bading.

Polyanna
16-08-2002, 16:42
Vi skal ha badebalje som vi stiller oppå stellebordet. Dette står like ved vasken, så hvis Polkadotten skulle ha møkket seg skikkelig til, så skyller jeg av ham i vasken før jeg putter ham i karet (har veldig stor og romslig vask). Dusjslangen rekker bort til stellebordet, så det er lett å fylle opp, og så skyver jeg det litt bortover mot vasken og trekker ut proppen i bunn.

I teorien skal det funke udmerket.:D

Tidl. bruker
16-08-2002, 22:51
Da gutten min var liten hadde vi stellebord på hadet med balje i. Men da han ble 6 mnd. måtte vi kjøpe nytt. Fordi da snudde han seg rundt hele tiden. Derfor kjøpe vi ikea stellebord. ER breidt, bruker der fremdeles. Er best å ha han i arbeidshøyde syns jeg pga ryggen. Han er nå 15 mnd. men kommer nok til å bruke det lenger.:)

:findag:

Pelen
16-08-2002, 23:01
Tummy tuben så skikkelig morsomt ut. Ser kjempe godt ut å bade i en sånn! Men litt rar var den!

Pelen

Sessa
17-08-2002, 17:20
Vi har kjempe liten plass på badet og kommer til å ha stellebord og badebalje (med stativ) på barnerommet. Babyen skal sove hos oss den første tiden, så da kan vi ha det varmt og godt inne på barnerommet :) Vi kommer til å kjøpe en vanlig stellekommode med badekar, siden den har fin høyde til å stelle på. Badekaret tar vi bare ut, og benytter hele kommoden til klær og bleier. Åhhhhh!!! Jeg gleder meg til å begynne innkjøpene :D

Sessa og Bebis 15+5

scighi
20-08-2002, 16:23
lister meg inn her jeg...
Vi kjøpte TummyTub til Sol, og hun stoortrives der altså..
Nå bader vi annenhver dag bare fordi hun liker det så godt..
ANBEFALES!!!

Vinga
20-08-2002, 22:14
Mamma og pappa badet alle barna når de var nyfødte hver dag- i vasken :eek:
Kommer til å gjøre det samme den første uka iallefall, for vi har en veldig stor og fin vask (bred og dyp)

Må jo selvfølgelig være mere påpasselig med å skylle bort tannkremrester og sånt da, og skrubbe vasken før badet skal tas.

Etter et par uker skal vi ta i bruk en plastbalje i passe str.

Vi gjør dette på den billige gammeldagse måten vi :D

Karius
20-08-2002, 23:10
og den har sånnt sklisikkert belegg i bunnen(59,-)
Den skal vi ha på vaskemaskinen og bade gullet der.
Når den ikke er i bruk, så henges den på veggen.
Ellers så har vi kjøpt en kommode fra Ikea som er 90 cm (ca) lang og 50 cm dyp som vi skal bruke til stelleplass, legger et sånnt stelleunderlag oppå. Mye billigere enn å kjøpe både stellebord og stellekommode.:klapp:

Anja22
21-08-2002, 01:57
Eg kjøpte en kommode med balje og brukte dette ei god stund.
Men etter ei lita stund fikk eg altid så vondt i ryggen så eg har faktisk begynnt å bade henne ( Vilde dattera mi ) i oppvask kummen. Det er kjempe bra akkurat rett høyde og akkurat stor nok plass..

Men eg kan jo nevne det at eg har bestillt en Tummytub.
Men det bare fordi det er en stor fordel når eg går på babysvømming.

Synes personlig det kanskje kan virke litt stress med tummytuben, litt liten plass liksom. og ikke hadde eg tatt sjangsen på og sette den opp på noe for bedre høyde heller.

Så hjemme holder eg meg nok til "oppvasken"

Divine
23-08-2002, 14:32
Jeg skal nok kjøpe Tummy Tub, selv om vi har kjøpt badebalje fra Ikea. Jeg prøver å ikke la meg påvirke av "kjøpe-kjøpe"-mentaliteten, men da jeg så Dagsrevyen i går og innslaget fra ABC hvor de badet han lille gutten i en Tummy Tub, ble jeg helt dullete. "Må ha det, bare MÅ ha det".

Divine (lettpåvirkelig)