PDA

Vis full versjon : Liten mage

lila71
24-07-2004, 22:46
Har sett på endel magebilder her på siden, og ser at alle har større mage enn meg. Trudde jeg hadde stor mage, men den er jo bitteliten. Alt strammer riktignok, og jeg bruker mammabukser, men den er altfor liten ser jeg nu. Synes ikke den har vokst heller de siste tre ukene og er litt bekymret. Kjenner litt liv innimellom, men det kan jo være noe annet enn babyen...
Er 21+1 nu.

julibe
24-07-2004, 22:56
Tror ikke du trenger være bekymret. Alle mager er forskjellige, og det er individuelt hvordan magen vokser. Noen vokser fort i begynnelsen, andre på slutten, mens noen vokser veldig jevnt hele veien. Noen får kjempestore mager, mens andre får litt mindre mager.

De som har har vært gravide før, får ofte fortere mage enn de som er gravide for 1. gang. Hvor stor man er før man blir gravid spiller også inn. Høyden kan også ha noe å si. Små damer (som meg) får gjerne litt større mage (dvs det ser sånn ut), fordi det ikke er så mye plass "inni" kroppen, så magen blir mere utenpå, mens de som er høye, bærer barnet nærmere kroppen. Formen på livmora kan også spille inn, dvs om den er foroverbøyd eller bakoverbøyd.

Antar du går til regelmessige kontroller og får målt SF-mål, og så lenge du ligger innenfor normalen der, så er det ingen grunn til bekymring :klemme:

goldnugget
24-07-2004, 23:02
Hei! Jeg har hele tiden hatt mindre mage enn "alle" andre, og brukte noe av de største vanlige buksene mine frem til uke 24. Babyen min ligger nok godt inne i kroppen min. Uansett vokser hun masse og symfysemålet har ligget på uka hele veien. Bare vent noen uker så spreller det så mye i magen din at du ikke er i tvil:)

lila71
25-07-2004, 00:05
Beroligende å lese.:lettet: Takk...

Zianta
25-07-2004, 10:35
Da mamma'n min gikk gravid med meg (jeg er første barnet hennes),
så fikk hun ikke synlig mage i det hele tatt.
Hun brukte sine vanlige klær gjennom hele svangerskapet.
Jeg lå vist nok med ryggen min langs ryggen hennes, noe som gjorde at det ble minimalt med mage.

Men med lillebroren min så var det vanlig stor gravid mage.

willow
25-07-2004, 10:37
ikke bekymre deg du!! men vis du føler deg bedre ta det opp med legen på neste kontroll!!

men trøst deg med at det skal av igjen...

Rose1
25-07-2004, 12:05
ikke bekymre deg du!! men vis du føler deg bedre ta det opp med legen på neste kontroll!!

men trøst deg med at det skal av igjen...:nikker:

Manilla
25-07-2004, 21:05
Kunne skjule graviditeten til 4,5 mnd sist gang jeg, og ble ikke så stor etter det heller. Magen den er som den er, og du ser nok at den vokser mer etterhvert:klemme:

Marthe-mor
25-07-2004, 21:08
Jeg har også hatt liten mage hele veien! Det har bekymmret meg,og har vært veldig sårende når fok hele tiden har komentert den "manglende" magen! Man kunne ikke se at jeg var gravid før i uke 24..Da kunne man skimte det.
Nå har jeg 9 dager til termin....Og magen har kommet seg veldig,rund og fin,men ikke stor...

Så magen kommer nok.. :klemme:

Elise_
25-07-2004, 21:35
Jeg sitter og ser på bilder av venninna mi, fra tida da hun var gravid. Hun hadde like stor mage i uke 24 som jeg har nå, i uke 9. Så det er store forskjeller.

lila71
26-07-2004, 20:42
Hei igjen og takk for alle beroligende svar.
I går kommentert svogeren min at jeg hadde en god kul på magen. :magen: Og i dag kom vi i snakk med en villt fremmed som spurte meg om jeg venta smått. Magen min er en god del mindre enn på bildene her på sidene, men det kan tydeligvis sees på meg likevel at jeg er gravid. Så nå skal jeg slutte å bekymre meg, det går jo rette veien:nikker:

Klem fra meg